Viking Line'i üllatav edu

Aasta tagasi tehtud prognoosides ei osanud Viking Line sedavõrd tugevat neljandat kvartalit tänu taastuvale majandusele ette näha. Suured lootused on ka saabuval eurol.

 "Jäime tulemustega rahule, sest võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga on 2010. aasta neljanda kvartali tulemus oluliselt parem," lausus OÜ Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko. "Eelmisel aastal tehtud prognoosides sellist paranemistendentsi ei saanud ette näha, vaid prognoositi kehvemat tulemust."

Vaadates kontserni neljanda kvartali tulemusi, siis on Eesti Viking Line'il rahuloluks piisavalt põhjust. Terves kontsernis vähenes reisijate arv ligi 19 000 inimese võrra, kuid Tallinna-Helsingi liinil kasvas reisijate arv aastaga 111 000 inimese võrra, mis oli ka kõige suurem kasv terves kontsernis.

Borodenko näeb kasvanud reisinumbrite taga kolme peamist tegurit. "Tallinna-Helsingi liinil kasvas Baltimaadest Soome tööle käijate, vabaaja reisijate ning Soome turistide arv," leidis ta.

Ja kuigi võrreldes läinud aastaga on toimunud tugev taastumine nii Viking Line'i kui ka Tallinki reisijate mahtudes, siis turistide massilist sissevoolu prognoositakse alles tulevaks aastaks, kui Eesti võtab kasutusele euro.



Soome päevalehele Helsingin Sanomat antud intervjuus loodab Tallink Silja OY tegevdirektori asetäitja Pasi Näkki näha Eestisse reisivate soomlaste arvu suurenemist, sest lisaks kergemale eurodes arveldusele ja hinnaarvestusele suureneb reisijate arv ka puhtast uudishimust.

Sama meelt on ka Borodenko. "Usume, et 2011. aastal suureneb Soome turistide hulk võrreldes 2010. aasta algusega, kuna tullakse hindu võrdlema, sest kaupade eest saab maksta mõlemal pool Soome lahte eurodes ning võrdlusmoment on inimesele selgem," ütles Viking Line'i juht. "Suurenemist loodame paari kuu jooksul, edasine sõltub juba Eesti kaupluste hinnatasemest. Kui see on turisti loodetust kõrgem, siis edasist suurenemist ei pruugi tulla."

"Soomlased muudkui räägivad, kuidas neil tõusis euro tuleku tõttu kohvi hind. Meil pole vaja hindu ümardada, sest käibele tulevad ka ühe- ja kahesendised rahad," ütles ajalehele Helsingin Sanomat Aldar Eesti tegevdirektor Riho Mauer.

Suurem reisijate maht kajastus hästi ka kasuminumbrites, mis 2009. aasta neljanda kvartali 0,3 miljonilt eurolt tõusis sel aastal 7,1 miljoni euroni. Seejuures kasvas grupi käive 6,3% võrra, 130 miljoni euroni.

"Neljanda kvartali tulemus on oluliselt parem ka tänu eelmisel aastal tehtud laevade planeeritud kuivdokkimistele, mistõttu laevad olid käigus vähem päevi, samuti olid väga suured kulutused laevade remondile ja hooldusele," selgitas Borodenko.

Kuid mõjureid oli teisigi, nagu näiteks Rootsi krooni tugevnemine ja kütuse kallinemine. "Rootsi krooni tugevnemine avaldas suurt mõju," lausus Borodenko. "Kontserni käive tõusis 12 kuu jooksul perioodil 2009. aasta novembrist 2010. aasta oktoobrini +4,1%, 470,7 miljonilt eurolt 489,8 miljoni euroni tänu suurematele tuludele reisijaliiklusest, mis muu hulgas johtus tugevnenud Rootsi kroonist."

Kütusehinna tõusu kommenteerides lausus Borodenko, et kütuse kallinedes suurenevad piletihinnad, mis omakorda mõjutavad reisijate arvu. Samas tuleb piletihindadele surve mitmest suunast. "Konkurents kõigi konkurentidega (Tallink, Eckerö Line ja suveperioodil Linda Line) on väga tugev ning seetõttu surve piletihindadele vastav," vastas Borodenko.

Samal ajal on Swedbank avaldanud värske analüüsi Viking Line'i suurkonkurendist Tallinkist, andes viimasele positiivse hinnangu ja väljavaate.

"Tuleval aastal jätkub Tallinki kasumlikkuse paranemine," kirjutas Swedbank aktsiaanalüüsis. "Pärast vahepealset äärmiselt keerukat perioodi Tallinki jaoks jõudis ettevõtte läinud finantsaastal kasumisse."

"Meie arvates on Tallink hästi positsioneeritud, näitamaks kasvavat müüki ja kasumlikkust ka praegusel finantsaastal ning ka edaspidi - majanduskasv Skandinaavias ja Baltimaades on tõenäoliselt lähiaastatel kiirem kui näiteks euroala riikides tervikuna," kirjutas Swedbank. "Paranemise märke näitava tööturu taustal on kerkimas ka tarbijausalduse indikaatorid, mis lubab oodata ka tarbijate suurenevaid kulutusi reisimisele."

Viking Line'i mõjutavad tegurid on makromajanduslikus plaanis samad, mistõttu võib ka Viking Line'i suhtes olla positiivselt meelestatud.

 

Osale arutelus

  • Fredy-Edwin Esse

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.3524393
Brasiilia reaal BRL 4,25 0.1815995
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 62,12 0.332725
Hiina jüaan CNY 7,99 0.3277001
Hongkongi dollar HKD 9,03 0.1841539
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0687906
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.2956816
India ruupia INR 84,71 0.1075383
Indoneesia ruupia IDR 17501,18 0.4603068
Islandi kroon ISK 136,60 -0.3065246
Jaapani jeen JPY 129,60 0.0617665
Kanada dollar CAD 1,50 0.2939604
LAV rand ZAR 16,36 -0.0995475
Lõuna-Korea vonn KRW 1305,86 0.7180595
Malaysia ringgit MYR 4,79 0.3290784
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.137336
Norra kroon NOK 9,46 0.1927313
Poola slott PLN 4,29 0.0489339
Rootsi kroon SEK 10,32 0.1067174
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0.1072826
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1140771
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.1135966
Taani kroon DKK 7,46 0.0080442
Tai baht THB 37,51 0.4291972
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0270961
Türgi liir TRY 6,39 -0.4128433
Ukraina grivna UAH 32,27 0.5415393
Ungari forint HUF 321,75 -0.071433
USA dollar USD 1,15 0.1739282
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.1481481
Valgevene rubla BYN 2,43 0.2107438
Vene rubla RUB 75,49 0.2133362

Valdkonna töökuulutused