Viking Line'i üllatav edu

Aasta tagasi tehtud prognoosides ei osanud Viking Line sedavõrd tugevat neljandat kvartalit tänu taastuvale majandusele ette näha. Suured lootused on ka saabuval eurol.

 "Jäime tulemustega rahule, sest võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga on 2010. aasta neljanda kvartali tulemus oluliselt parem," lausus OÜ Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko. "Eelmisel aastal tehtud prognoosides sellist paranemistendentsi ei saanud ette näha, vaid prognoositi kehvemat tulemust."

Vaadates kontserni neljanda kvartali tulemusi, siis on Eesti Viking Line'il rahuloluks piisavalt põhjust. Terves kontsernis vähenes reisijate arv ligi 19 000 inimese võrra, kuid Tallinna-Helsingi liinil kasvas reisijate arv aastaga 111 000 inimese võrra, mis oli ka kõige suurem kasv terves kontsernis.

Borodenko näeb kasvanud reisinumbrite taga kolme peamist tegurit. "Tallinna-Helsingi liinil kasvas Baltimaadest Soome tööle käijate, vabaaja reisijate ning Soome turistide arv," leidis ta.

Ja kuigi võrreldes läinud aastaga on toimunud tugev taastumine nii Viking Line'i kui ka Tallinki reisijate mahtudes, siis turistide massilist sissevoolu prognoositakse alles tulevaks aastaks, kui Eesti võtab kasutusele euro.



Soome päevalehele Helsingin Sanomat antud intervjuus loodab Tallink Silja OY tegevdirektori asetäitja Pasi Näkki näha Eestisse reisivate soomlaste arvu suurenemist, sest lisaks kergemale eurodes arveldusele ja hinnaarvestusele suureneb reisijate arv ka puhtast uudishimust.

Sama meelt on ka Borodenko. "Usume, et 2011. aastal suureneb Soome turistide hulk võrreldes 2010. aasta algusega, kuna tullakse hindu võrdlema, sest kaupade eest saab maksta mõlemal pool Soome lahte eurodes ning võrdlusmoment on inimesele selgem," ütles Viking Line'i juht. "Suurenemist loodame paari kuu jooksul, edasine sõltub juba Eesti kaupluste hinnatasemest. Kui see on turisti loodetust kõrgem, siis edasist suurenemist ei pruugi tulla."

"Soomlased muudkui räägivad, kuidas neil tõusis euro tuleku tõttu kohvi hind. Meil pole vaja hindu ümardada, sest käibele tulevad ka ühe- ja kahesendised rahad," ütles ajalehele Helsingin Sanomat Aldar Eesti tegevdirektor Riho Mauer.

Suurem reisijate maht kajastus hästi ka kasuminumbrites, mis 2009. aasta neljanda kvartali 0,3 miljonilt eurolt tõusis sel aastal 7,1 miljoni euroni. Seejuures kasvas grupi käive 6,3% võrra, 130 miljoni euroni.

"Neljanda kvartali tulemus on oluliselt parem ka tänu eelmisel aastal tehtud laevade planeeritud kuivdokkimistele, mistõttu laevad olid käigus vähem päevi, samuti olid väga suured kulutused laevade remondile ja hooldusele," selgitas Borodenko.

Kuid mõjureid oli teisigi, nagu näiteks Rootsi krooni tugevnemine ja kütuse kallinemine. "Rootsi krooni tugevnemine avaldas suurt mõju," lausus Borodenko. "Kontserni käive tõusis 12 kuu jooksul perioodil 2009. aasta novembrist 2010. aasta oktoobrini +4,1%, 470,7 miljonilt eurolt 489,8 miljoni euroni tänu suurematele tuludele reisijaliiklusest, mis muu hulgas johtus tugevnenud Rootsi kroonist."

Kütusehinna tõusu kommenteerides lausus Borodenko, et kütuse kallinedes suurenevad piletihinnad, mis omakorda mõjutavad reisijate arvu. Samas tuleb piletihindadele surve mitmest suunast. "Konkurents kõigi konkurentidega (Tallink, Eckerö Line ja suveperioodil Linda Line) on väga tugev ning seetõttu surve piletihindadele vastav," vastas Borodenko.

Samal ajal on Swedbank avaldanud värske analüüsi Viking Line'i suurkonkurendist Tallinkist, andes viimasele positiivse hinnangu ja väljavaate.

"Tuleval aastal jätkub Tallinki kasumlikkuse paranemine," kirjutas Swedbank aktsiaanalüüsis. "Pärast vahepealset äärmiselt keerukat perioodi Tallinki jaoks jõudis ettevõtte läinud finantsaastal kasumisse."

"Meie arvates on Tallink hästi positsioneeritud, näitamaks kasvavat müüki ja kasumlikkust ka praegusel finantsaastal ning ka edaspidi - majanduskasv Skandinaavias ja Baltimaades on tõenäoliselt lähiaastatel kiirem kui näiteks euroala riikides tervikuna," kirjutas Swedbank. "Paranemise märke näitava tööturu taustal on kerkimas ka tarbijausalduse indikaatorid, mis lubab oodata ka tarbijate suurenevaid kulutusi reisimisele."

Viking Line'i mõjutavad tegurid on makromajanduslikus plaanis samad, mistõttu võib ka Viking Line'i suhtes olla positiivselt meelestatud.

 

Osale arutelus

  • Fredy-Edwin Esse

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.312263
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,50 -0.746415
Hiina jüaan CNY 7,88 0.099106
Hongkongi dollar HKD 9,33 0.121255
Horvaatia kuna HRK 7,48 -0.013364
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.353323
India ruupia INR 77,43 0.026095
Indoneesia ruupia IDR 15907,00 0.277375
Islandi kroon ISK 128,62 0.103514
Jaapani jeen JPY 133,81 -0.38712
Kanada dollar CAD 1,47 0.14743
LAV rand ZAR 15,83 -0.240754
Lõuna-Korea vonn KRW 1353,40 0.140584
Malaysia ringgit MYR 5,02 0.05585
Mehhiko peeso MXN 21,20 -0.695618
Norra kroon NOK 9,32 0.049895
Poola slott PLN 4,27 -0.217452
Rootsi kroon SEK 9,54 0.242676
Rubla RUB 68,78 -0.583975
Rumeenia leu RON 4,60 -0.0435
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.229571
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.715374
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.083689
Taani kroon DKK 7,44 -0.005375
Tai baht THB 39,53 -0.02529
Tšehhi kroon CZK 26,04 -0.126562
Türgi liir TRY 4,18 -0.200635
Ukraina grivna UAH 31,52 0.246769
Ungari forint HUF 309,89 -0.045156
USA dollar USD 1,20 0.08123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,63 -0.384231
Valgevene rubla BRL 3,73 -0.37613
Valgevene rubla BYN 23059,00 -0.457586

Valdkonna töökuulutused

Digitrükk otsib OSTU- JA LOGISTIKASPETSIALISTI

Finesta Baltic OÜ

26. september 2017