Viking Line'i üllatav edu

Aasta tagasi tehtud prognoosides ei osanud Viking Line sedavõrd tugevat neljandat kvartalit tänu taastuvale majandusele ette näha. Suured lootused on ka saabuval eurol.

 "Jäime tulemustega rahule, sest võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga on 2010. aasta neljanda kvartali tulemus oluliselt parem," lausus OÜ Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko. "Eelmisel aastal tehtud prognoosides sellist paranemistendentsi ei saanud ette näha, vaid prognoositi kehvemat tulemust."

Vaadates kontserni neljanda kvartali tulemusi, siis on Eesti Viking Line'il rahuloluks piisavalt põhjust. Terves kontsernis vähenes reisijate arv ligi 19 000 inimese võrra, kuid Tallinna-Helsingi liinil kasvas reisijate arv aastaga 111 000 inimese võrra, mis oli ka kõige suurem kasv terves kontsernis.

Borodenko näeb kasvanud reisinumbrite taga kolme peamist tegurit. "Tallinna-Helsingi liinil kasvas Baltimaadest Soome tööle käijate, vabaaja reisijate ning Soome turistide arv," leidis ta.

Ja kuigi võrreldes läinud aastaga on toimunud tugev taastumine nii Viking Line'i kui ka Tallinki reisijate mahtudes, siis turistide massilist sissevoolu prognoositakse alles tulevaks aastaks, kui Eesti võtab kasutusele euro.



Soome päevalehele Helsingin Sanomat antud intervjuus loodab Tallink Silja OY tegevdirektori asetäitja Pasi Näkki näha Eestisse reisivate soomlaste arvu suurenemist, sest lisaks kergemale eurodes arveldusele ja hinnaarvestusele suureneb reisijate arv ka puhtast uudishimust.

Sama meelt on ka Borodenko. "Usume, et 2011. aastal suureneb Soome turistide hulk võrreldes 2010. aasta algusega, kuna tullakse hindu võrdlema, sest kaupade eest saab maksta mõlemal pool Soome lahte eurodes ning võrdlusmoment on inimesele selgem," ütles Viking Line'i juht. "Suurenemist loodame paari kuu jooksul, edasine sõltub juba Eesti kaupluste hinnatasemest. Kui see on turisti loodetust kõrgem, siis edasist suurenemist ei pruugi tulla."

"Soomlased muudkui räägivad, kuidas neil tõusis euro tuleku tõttu kohvi hind. Meil pole vaja hindu ümardada, sest käibele tulevad ka ühe- ja kahesendised rahad," ütles ajalehele Helsingin Sanomat Aldar Eesti tegevdirektor Riho Mauer.

Suurem reisijate maht kajastus hästi ka kasuminumbrites, mis 2009. aasta neljanda kvartali 0,3 miljonilt eurolt tõusis sel aastal 7,1 miljoni euroni. Seejuures kasvas grupi käive 6,3% võrra, 130 miljoni euroni.

"Neljanda kvartali tulemus on oluliselt parem ka tänu eelmisel aastal tehtud laevade planeeritud kuivdokkimistele, mistõttu laevad olid käigus vähem päevi, samuti olid väga suured kulutused laevade remondile ja hooldusele," selgitas Borodenko.

Kuid mõjureid oli teisigi, nagu näiteks Rootsi krooni tugevnemine ja kütuse kallinemine. "Rootsi krooni tugevnemine avaldas suurt mõju," lausus Borodenko. "Kontserni käive tõusis 12 kuu jooksul perioodil 2009. aasta novembrist 2010. aasta oktoobrini +4,1%, 470,7 miljonilt eurolt 489,8 miljoni euroni tänu suurematele tuludele reisijaliiklusest, mis muu hulgas johtus tugevnenud Rootsi kroonist."

Kütusehinna tõusu kommenteerides lausus Borodenko, et kütuse kallinedes suurenevad piletihinnad, mis omakorda mõjutavad reisijate arvu. Samas tuleb piletihindadele surve mitmest suunast. "Konkurents kõigi konkurentidega (Tallink, Eckerö Line ja suveperioodil Linda Line) on väga tugev ning seetõttu surve piletihindadele vastav," vastas Borodenko.

Samal ajal on Swedbank avaldanud värske analüüsi Viking Line'i suurkonkurendist Tallinkist, andes viimasele positiivse hinnangu ja väljavaate.

"Tuleval aastal jätkub Tallinki kasumlikkuse paranemine," kirjutas Swedbank aktsiaanalüüsis. "Pärast vahepealset äärmiselt keerukat perioodi Tallinki jaoks jõudis ettevõtte läinud finantsaastal kasumisse."

"Meie arvates on Tallink hästi positsioneeritud, näitamaks kasvavat müüki ja kasumlikkust ka praegusel finantsaastal ning ka edaspidi - majanduskasv Skandinaavias ja Baltimaades on tõenäoliselt lähiaastatel kiirem kui näiteks euroala riikides tervikuna," kirjutas Swedbank. "Paranemise märke näitava tööturu taustal on kerkimas ka tarbijausalduse indikaatorid, mis lubab oodata ka tarbijate suurenevaid kulutusi reisimisele."

Viking Line'i mõjutavad tegurid on makromajanduslikus plaanis samad, mistõttu võib ka Viking Line'i suhtes olla positiivselt meelestatud.

 

Osale arutelus

  • Fredy-Edwin Esse

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.232423
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,47 0.17011
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.062971
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.115608
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.278632
India ruupia INR 76,11 -0.033361
Indoneesia ruupia IDR 15895,00 0.044058
Islandi kroon ISK 121,60 0.049366
Jaapani jeen JPY 131,79 -0.151532
Kanada dollar CAD 1,50 -0.02133
LAV rand ZAR 16,44 0.242084
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,10 -0.156359
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.397094
Mehhiko peeso MXN 22,09 0.205942
Norra kroon NOK 9,64 -0.021162
Poola slott PLN 4,22 -0.021321
Rootsi kroon SEK 9,90 0.019303
Rubla RUB 69,48 0.067696
Rumeenia leu RON 4,65 0.036594
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.031452
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.027069
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.018904
Taani kroon DKK 7,44 -0.007659
Tai baht THB 38,47 0.026001
Tšehhi kroon CZK 25,50 0.027459
Türgi liir TRY 4,67 0.35493
Ukraina grivna UAH 31,29 0.110046
Ungari forint HUF 313,29 0.012769
USA dollar USD 1,18 0.108195
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.055273
Valgevene rubla BRL 3,83 0.133322
Valgevene rubla BYN 23150,00 0.108108

Valdkonna töökuulutused