Autor: Jaana Pikalev • 15. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Olerex ja Statoil suurimad patustajad

Eesti suurematest kütusemüüjatest on tänavu enim normide rikkumisi leitud Olerexi tanklates, kus 67 teenindusjaamadest võetud proovist osutus negatiivseks kaheksa, järgnes Statoil kuue negatiivse prooviga.

Olerexi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul on nende tegevus sisuliselt korrektne. "Tulevikus pöörame tähelepanu formaalsete nõuete detailsele täitmisele," selgitas Moppel, mida nad ette võtavad, et normide vastu eksimusi enam ei juhtuks.

Moppel märkis, et kui peaks jõustuma praegu arutlusel olev sesoonse kütuse müügi täielik keeld talveperioodil, siis Olerex vabandab klientide ees, et pole suutnud seadusandjale selgitada sellise seadusemuudatuse tagajärgi, ja pakub ka koduste õlikatelde omanikele ainult kallist täistalvist kütust.

Olerex: trahvi pole saanud

Moppeli sõnul tuleb kütus, mis ei vasta standarditele, tunnustatud Eesti kütuseterminalidest.

Trahvi ei ole Olerex nende rikkumiste eest saanud.

"Sellised rikkumised toovad endaga kindlasti kaasa suuri kulutusi, et viia kütus uuesti normidega vastavusse," lausus Eesti Õliühingu tegevdirektor Toomas Saks.

Suvise asemel talvekütus

Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo ütles kütuseseire andmebaasis toodud kuue rikkumise kohta, et need on seotud ühe konkreetse olukorraga. "Logistilise eksituse tõttu oli osas meie jaamades müügil suvise mootoribensiini asemel talvine bensiin, mille aururõhk on suvel lubatust suurem," selgitas Realo.

Talvistele kvaliteedinõuetele vastava bensiini müüki suvisel hooajal loetakse kvaliteedinõuetele mittevastava toote müügiks.

Kommentaar

Toomas SaksEesti Õliühingu tegevdirektori

Kütuste normnäitajad on läinud niivõrd täpseks, et nendest kõrvalekaldumine on päris kerge tulema, üldjuhul on kõik kõrvalekaldumised olnud hästi väikesed, mida on võimalik sealsamas tanklas ka parandada. Näiteks aururõhu normidest on äärmiselt lihtne välja minna, selleks ei pea selle kütusega midagi ette võtma, see võib juhtuda transportimise käigus.

Aga kindlasti ei ole see õigustatud - kui standard on kehtestatud, siis peab seda täitma.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077