"Jah, oleme täpselt samades majandustingimustes kui konkurendid. Tanklate majandamine võib minna tunduvalt raskemaks, kui sajab maha 50 cm lund," vastas Kuusik küsimusele, kas Alexela pole pidanud plaani esimese jaemüüjana hinda tõsta.
"Olen tänagi allkirjastanud hulga lepinguid, et tanklad juba varahommikust saadik lumest puhtad hoida. Ma ei virise siin üldse elektri hinnatõusu ja muu sarnasega, kuid sellistes tingimustes tulevad tahes või tahtmata aegajalt mõtted, kuidas toime tulla," jätkas Kuusik.
Ta lisas: "2008. aasta jaanuaris olime olukorras, kus aktsiis tõusis, meie mahutid olid tühjad ja pidime hinda tõstma, kuid konkurendid ei tulnud tükk aega järele, sest nende varud olid suuremad. Ja me ei saanud hinda enam alla ka lasta."
Statoili juht Helle Kirs-Toiger rääkis novembri keskpaiku toimunud konkurentsiteemalisel konverentsil, et kuna esimene hinnatõstja saab kogu pahameeletormi oma kraesse, ootavad kütuseketid viimase piirini, et konkurent enne hindu tõstaks. Kel häda kõige suurem, see tõstab hindu, ent kui teised ketid talle ei järgne, lastakse kütuse hind taas alla.
Praegusel juhul spekuleeris Äripäev, et Statoili vajadus hindu tõsta oli tesitest kütusekettidest suurem. Samas näitas kiire hinnalangetus, et Statoili isu oli siiski hädast suurem, sest see poleks võimaldanud hinda alandada.
"Seda peab nende küsima,“ ütles Kuusik naerma puhkedes 1-kroonisele hinnatõusule peagi järgnenud 25-sendise järeleandmise kommentaariks. „Ühelegi kütuseettevõtjale pole hinnatõus kahtlemata pidu.“