Alexela juht: paks lumi ajas mõtted hinnatõusule

Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik tunnistas, et maha sadanud poolemeetrine lumevaip ajas ka tema firma töötajaid kaaluma riski osutuda esimeseks kütuse hinna tõstjaks.

"Jah, oleme täpselt samades majandustingimustes kui konkurendid. Tanklate majandamine võib minna tunduvalt raskemaks, kui sajab maha 50 cm lund," vastas Kuusik küsimusele, kas Alexela pole pidanud plaani esimese jaemüüjana hinda tõsta.

"Olen tänagi allkirjastanud hulga lepinguid, et tanklad juba varahommikust saadik lumest puhtad hoida. Ma ei virise siin üldse elektri hinnatõusu ja muu sarnasega, kuid sellistes tingimustes tulevad tahes või tahtmata aegajalt mõtted, kuidas toime tulla," jätkas Kuusik.

Ta lisas: "2008. aasta jaanuaris olime olukorras, kus aktsiis tõusis, meie mahutid olid tühjad ja pidime hinda tõstma, kuid konkurendid ei tulnud tükk aega järele, sest nende varud olid suuremad. Ja me ei saanud hinda enam alla ka lasta."

Statoili juht Helle Kirs-Toiger rääkis novembri keskpaiku toimunud konkurentsiteemalisel konverentsil, et kuna esimene hinnatõstja saab kogu pahameeletormi oma kraesse, ootavad kütuseketid viimase piirini, et konkurent enne hindu tõstaks. Kel häda kõige suurem, see tõstab hindu, ent kui teised ketid talle ei järgne, lastakse kütuse hind taas alla.

Praegusel juhul spekuleeris Äripäev, et Statoili vajadus hindu tõsta oli tesitest kütusekettidest suurem. Samas näitas kiire hinnalangetus, et Statoili isu oli siiski hädast suurem, sest see poleks võimaldanud hinda alandada.

"Seda peab nende küsima,“ ütles Kuusik naerma puhkedes 1-kroonisele hinnatõusule peagi järgnenud 25-sendise järeleandmise kommentaariks. „Ühelegi kütuseettevõtjale pole hinnatõus kahtlemata pidu.“

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.1616554
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0935366
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.020452
Filipiinide peeso PHP 61,59 0.1414542
Hiina jüaan CNY 7,48 0.0562121
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.1174334
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0121748
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.4981917
India ruupia INR 79,35 -0.9053899
Indoneesia ruupia IDR 16525,84 -0.1999523
Islandi kroon ISK 123,68 0.0485358
Jaapani jeen JPY 128,07 0.0390564
Kanada dollar CAD 1,51 0.1523582
LAV rand ZAR 14,60 0.345714
Lõuna-Korea vonn KRW 1259,87 -0.5203481
Malaysia ringgit MYR 4,66 -0.0943599
Mehhiko peeso MXN 22,93 0.0082876
Norra kroon NOK 9,49 -0.0284576
Poola slott PLN 4,30 -0.1972432
Rootsi kroon SEK 10,21 -0.5046274
Rumeenia leu RON 4,63 0.0151312
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1401988
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2283887
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0172147
Taani kroon DKK 7,45 -0.004028
Tai baht THB 37,34 -0.3751594
Tšehhi kroon CZK 25,79 0.0698568
Türgi liir TRY 5,54 0.4134105
Ukraina grivna UAH 30,60 0.0209162
Ungari forint HUF 319,59 0.1723922
USA dollar USD 1,17 -0.110931
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.0354547
Valgevene rubla BYN 2,34 0.0811862
Vene rubla RUB 72,56 0.5806402

Valdkonna töökuulutused