Alexela juht: paks lumi ajas mõtted hinnatõusule

Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik tunnistas, et maha sadanud poolemeetrine lumevaip ajas ka tema firma töötajaid kaaluma riski osutuda esimeseks kütuse hinna tõstjaks.

"Jah, oleme täpselt samades majandustingimustes kui konkurendid. Tanklate majandamine võib minna tunduvalt raskemaks, kui sajab maha 50 cm lund," vastas Kuusik küsimusele, kas Alexela pole pidanud plaani esimese jaemüüjana hinda tõsta.

"Olen tänagi allkirjastanud hulga lepinguid, et tanklad juba varahommikust saadik lumest puhtad hoida. Ma ei virise siin üldse elektri hinnatõusu ja muu sarnasega, kuid sellistes tingimustes tulevad tahes või tahtmata aegajalt mõtted, kuidas toime tulla," jätkas Kuusik.

Ta lisas: "2008. aasta jaanuaris olime olukorras, kus aktsiis tõusis, meie mahutid olid tühjad ja pidime hinda tõstma, kuid konkurendid ei tulnud tükk aega järele, sest nende varud olid suuremad. Ja me ei saanud hinda enam alla ka lasta."

Statoili juht Helle Kirs-Toiger rääkis novembri keskpaiku toimunud konkurentsiteemalisel konverentsil, et kuna esimene hinnatõstja saab kogu pahameeletormi oma kraesse, ootavad kütuseketid viimase piirini, et konkurent enne hindu tõstaks. Kel häda kõige suurem, see tõstab hindu, ent kui teised ketid talle ei järgne, lastakse kütuse hind taas alla.

Praegusel juhul spekuleeris Äripäev, et Statoili vajadus hindu tõsta oli tesitest kütusekettidest suurem. Samas näitas kiire hinnalangetus, et Statoili isu oli siiski hädast suurem, sest see poleks võimaldanud hinda alandada.

"Seda peab nende küsima,“ ütles Kuusik naerma puhkedes 1-kroonisele hinnatõusule peagi järgnenud 25-sendise järeleandmise kommentaariks. „Ühelegi kütuseettevõtjale pole hinnatõus kahtlemata pidu.“

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.025671
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.033387
Hiina jüaan CNY 7,81 0.138408
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.038012
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.028965
India ruupia INR 76,61 -0.065225
Indoneesia ruupia IDR 15955,00 0.037619
Islandi kroon ISK 121,77 -0.145959
Jaapani jeen JPY 132,19 -0.02269
Kanada dollar CAD 1,51 -0.028557
LAV rand ZAR 16,48 0.040679
Lõuna-Korea vonn KRW 1289,50 -0.038759
Malaysia ringgit MYR 4,91 -0.164764
Mehhiko peeso MXN 22,31 0.027797
Norra kroon NOK 9,72 0.50256
Poola slott PLN 4,24 -0.011801
Rootsi kroon SEK 9,95 0.661821
Rubla RUB 69,74 0.268867
Rumeenia leu RON 4,64 0.010784
Singapuri dollar SGD 1,60 0.043804
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011208
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.336708
Taani kroon DKK 7,44 0.016665
Tai baht THB 38,72 -0.025819
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.023464
Türgi liir TRY 4,57 0.004375
Ukraina grivna UAH 31,35 0.034778
Ungari forint HUF 312,00 0.054516
USA dollar USD 1,18 0.174171
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.020235
Valgevene rubla BRL 3,84 -0.298414
Valgevene rubla BYN 23228,00 0.194107

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017