Alexela juht: paks lumi ajas mõtted hinnatõusule

Alexela Oili juhatuse esimees Ain Kuusik tunnistas, et maha sadanud poolemeetrine lumevaip ajas ka tema firma töötajaid kaaluma riski osutuda esimeseks kütuse hinna tõstjaks.

"Jah, oleme täpselt samades majandustingimustes kui konkurendid. Tanklate majandamine võib minna tunduvalt raskemaks, kui sajab maha 50 cm lund," vastas Kuusik küsimusele, kas Alexela pole pidanud plaani esimese jaemüüjana hinda tõsta.

"Olen tänagi allkirjastanud hulga lepinguid, et tanklad juba varahommikust saadik lumest puhtad hoida. Ma ei virise siin üldse elektri hinnatõusu ja muu sarnasega, kuid sellistes tingimustes tulevad tahes või tahtmata aegajalt mõtted, kuidas toime tulla," jätkas Kuusik.

Ta lisas: "2008. aasta jaanuaris olime olukorras, kus aktsiis tõusis, meie mahutid olid tühjad ja pidime hinda tõstma, kuid konkurendid ei tulnud tükk aega järele, sest nende varud olid suuremad. Ja me ei saanud hinda enam alla ka lasta."

Statoili juht Helle Kirs-Toiger rääkis novembri keskpaiku toimunud konkurentsiteemalisel konverentsil, et kuna esimene hinnatõstja saab kogu pahameeletormi oma kraesse, ootavad kütuseketid viimase piirini, et konkurent enne hindu tõstaks. Kel häda kõige suurem, see tõstab hindu, ent kui teised ketid talle ei järgne, lastakse kütuse hind taas alla.

Praegusel juhul spekuleeris Äripäev, et Statoili vajadus hindu tõsta oli tesitest kütusekettidest suurem. Samas näitas kiire hinnalangetus, et Statoili isu oli siiski hädast suurem, sest see poleks võimaldanud hinda alandada.

"Seda peab nende küsima,“ ütles Kuusik naerma puhkedes 1-kroonisele hinnatõusule peagi järgnenud 25-sendise järeleandmise kommentaariks. „Ühelegi kütuseettevõtjale pole hinnatõus kahtlemata pidu.“

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.048409
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,96 -0.320162
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.339768
Hongkongi dollar HKD 9,55 0.008375
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.041691
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.167264
India ruupia INR 78,02 -0.001666
Indoneesia ruupia IDR 16273,00 -0.397845
Islandi kroon ISK 125,75 -0.00159
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.419256
Kanada dollar CAD 1,53 0.003929
LAV rand ZAR 14,88 0.04506
Lõuna-Korea vonn KRW 1304,40 -0.374245
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.592767
Mehhiko peeso MXN 22,77 0.037789
Norra kroon NOK 9,62 0.172835
Poola slott PLN 4,17 0.266711
Rootsi kroon SEK 9,86 0.423794
Rubla RUB 69,29 0.018766
Rumeenia leu RON 4,66 -0.047192
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.185528
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.154406
Šveitsi frank CHF 1,18 0.339133
Taani kroon DKK 7,44 -0.036261
Tai baht THB 38,93 -0.307298
Tšehhi kroon CZK 25,38 0.078876
Türgi liir TRY 4,65 -0.010747
Ukraina grivna UAH 35,41 -0.001694
Ungari forint HUF 309,12 0.003235
USA dollar USD 1,22 -0.130734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.037525
Valgevene rubla BRL 3,91 -0.007679
Valgevene rubla BYN 24746,00 -0.165409

Valdkonna töökuulutused