Tallinna transpordikava: ohtlikum valdkond on kaubaveod

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondikus võivad toimuda hädaolukorra ohuga suurõnnetused, selgub Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.

Statisika kohaselt, mis on kava jaoks koondatud selgub, et kaubaveod Tallinnas toimuvad kas raudteevedudena raudteel (hinnanguliselt 2/3 kaubavedudest) või raskeveokitega tänavatel. Tallinn on võtnud eesmärgiks suunata kaubaveod Tallinna linnast väljapoole. Selleks on kehtestatud teljekoormuspiiranguga alad, suuremal osal teedevõrgust on raskeveokiliiklus piiratud (joonis 3.2.-6). 

Tuginedes Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudi poolt läbiviidavatele liiklusloendustele, moodustab veoautode läbisõit Tallinnas suurusjärgu 10% üldisest läbisõidust. Sadamatega seotud vedude osatähtsus kogu linna suhtes on väike.

Autotranspordi ohtlikeks objektideks on Tallinna tänavatel sõitvad paakautod bensiini, diiselkütuse ja propaaniga.

Raudteel ohtlikeks objektideks on Kopli – Paldiski vaheline Tallinna läbiv raudteeliin ning Kopli ja Ülemiste kaubajaam ning raudteelõik nende vahel. Kaubajaamad muudavad ohtlikuks käitlemisjärjekorda ootavad jaama territooriumile kuhjuvad vagunid ammooniumnitraadiga ja kütusetsisternid bensiini ning toornaftaga. Juba aastaid on püütud leida lahendust Tallinna linna läbivate kaubavedude, sh ohtlike veoste temaatikale. Lahenduseks oleks kas lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn - Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veosed välja Tallinna kesklinnast ja Kopli

Kaubajaamast, kus siiani on kõige suurem riskide koondumine. Kaubavedude linnast välja viimine annab kesklinnas juurde palju ruumi, kaubahoovide asemele saab rajada elamuid ja arendada muud tegevust. Praeguseks on Kopli kaubajaamas vähendatud kaubavedude mahtu.

Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava esitatakse homme Tallinna Linnavalitsuse istungil heakskiitmiseks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.138537
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,58 0.585792
Hiina jüaan CNY 7,81 0.509869
Hongkongi dollar HKD 9,22 0.446686
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.163253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.275862
India ruupia INR 75,70 0.511572
Indoneesia ruupia IDR 16026,00 0.407242
Islandi kroon ISK 124,33 0.291197
Jaapani jeen JPY 132,74 0.302263
Kanada dollar CAD 1,52 0.423779
LAV rand ZAR 15,21 -1.241598
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,20 0.219023
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.435879
Mehhiko peeso MXN 22,50 0.12863
Norra kroon NOK 9,85 -0.036138
Poola slott PLN 4,21 0.030905
Rootsi kroon SEK 9,95 -0.368613
Rubla RUB 69,17 0.063653
Rumeenia leu RON 4,62 -0.038936
Singapuri dollar SGD 1,59 0.37231
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.115637
Šveitsi frank CHF 1,17 0.085034
Taani kroon DKK 7,44 -0.004701
Tai baht THB 38,52 0.811305
Tšehhi kroon CZK 25,68 0.003893
Türgi liir TRY 4,53 -0.198281
Ukraina grivna UAH 32,93 0.907054
Ungari forint HUF 313,82 -0.117763
USA dollar USD 1,18 0.36591
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.172568
Valgevene rubla BRL 3,87 0.0594
Valgevene rubla BYN 23946,00 0.385679

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017