Tallinna transpordikava: ohtlikum valdkond on kaubaveod

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondikus võivad toimuda hädaolukorra ohuga suurõnnetused, selgub Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.

Statisika kohaselt, mis on kava jaoks koondatud selgub, et kaubaveod Tallinnas toimuvad kas raudteevedudena raudteel (hinnanguliselt 2/3 kaubavedudest) või raskeveokitega tänavatel. Tallinn on võtnud eesmärgiks suunata kaubaveod Tallinna linnast väljapoole. Selleks on kehtestatud teljekoormuspiiranguga alad, suuremal osal teedevõrgust on raskeveokiliiklus piiratud (joonis 3.2.-6). 

Tuginedes Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudi poolt läbiviidavatele liiklusloendustele, moodustab veoautode läbisõit Tallinnas suurusjärgu 10% üldisest läbisõidust. Sadamatega seotud vedude osatähtsus kogu linna suhtes on väike.

Autotranspordi ohtlikeks objektideks on Tallinna tänavatel sõitvad paakautod bensiini, diiselkütuse ja propaaniga.

Raudteel ohtlikeks objektideks on Kopli – Paldiski vaheline Tallinna läbiv raudteeliin ning Kopli ja Ülemiste kaubajaam ning raudteelõik nende vahel. Kaubajaamad muudavad ohtlikuks käitlemisjärjekorda ootavad jaama territooriumile kuhjuvad vagunid ammooniumnitraadiga ja kütusetsisternid bensiini ning toornaftaga. Juba aastaid on püütud leida lahendust Tallinna linna läbivate kaubavedude, sh ohtlike veoste temaatikale. Lahenduseks oleks kas lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn - Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veosed välja Tallinna kesklinnast ja Kopli

Kaubajaamast, kus siiani on kõige suurem riskide koondumine. Kaubavedude linnast välja viimine annab kesklinnas juurde palju ruumi, kaubahoovide asemele saab rajada elamuid ja arendada muud tegevust. Praeguseks on Kopli kaubajaamas vähendatud kaubavedude mahtu.

Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava esitatakse homme Tallinna Linnavalitsuse istungil heakskiitmiseks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.10517
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,66 0.06433
Hiina jüaan CNY 7,81 0.01152
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.051061
Horvaatia kuna HRK 7,51 0
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.111358
India ruupia INR 76,70 0.002346
Indoneesia ruupia IDR 15953,00 0.112958
Islandi kroon ISK 124,49 0.088435
Jaapani jeen JPY 132,82 -0.232863
Kanada dollar CAD 1,47 0.112289
LAV rand ZAR 15,99 -0.083741
Lõuna-Korea vonn KRW 1334,20 0
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.002008
Mehhiko peeso MXN 22,23 0.026543
Norra kroon NOK 9,39 0.073645
Poola slott PLN 4,24 0.068481
Rootsi kroon SEK 9,62 0.275998
Rubla RUB 67,93 0.384194
Rumeenia leu RON 4,59 0.119883
Singapuri dollar SGD 1,60 0.156328
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.464923
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.244585
Taani kroon DKK 7,44 -0.006447
Tai baht THB 39,09 0.076804
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.054438
Türgi liir TRY 4,33 -0.136076
Ukraina grivna UAH 31,46 0.590817
Ungari forint HUF 308,68 0.139497
USA dollar USD 1,18 0.037328
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 1.654803
Valgevene rubla BRL 3,74 0.056178
Valgevene rubla BYN 23102,00 -0.008656

Valdkonna töökuulutused