Tallinna transpordikava: ohtlikum valdkond on kaubaveod

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondi, lahendiks oleks lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn-Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veose Tallinna kesklinnast ja Kopli Kaubajaamast.

Tallinna hädaolukorra riskianalüüs näitab, et kaubaveod Tallinnas on üks ohtlikumaid valdkondikus võivad toimuda hädaolukorra ohuga suurõnnetused, selgub Ühtekuuluvusfondi tehnilise abi projekti raames valminud Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikavast.

Statisika kohaselt, mis on kava jaoks koondatud selgub, et kaubaveod Tallinnas toimuvad kas raudteevedudena raudteel (hinnanguliselt 2/3 kaubavedudest) või raskeveokitega tänavatel. Tallinn on võtnud eesmärgiks suunata kaubaveod Tallinna linnast väljapoole. Selleks on kehtestatud teljekoormuspiiranguga alad, suuremal osal teedevõrgust on raskeveokiliiklus piiratud (joonis 3.2.-6). 

Tuginedes Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudi poolt läbiviidavatele liiklusloendustele, moodustab veoautode läbisõit Tallinnas suurusjärgu 10% üldisest läbisõidust. Sadamatega seotud vedude osatähtsus kogu linna suhtes on väike.

Autotranspordi ohtlikeks objektideks on Tallinna tänavatel sõitvad paakautod bensiini, diiselkütuse ja propaaniga.

Raudteel ohtlikeks objektideks on Kopli – Paldiski vaheline Tallinna läbiv raudteeliin ning Kopli ja Ülemiste kaubajaam ning raudteelõik nende vahel. Kaubajaamad muudavad ohtlikuks käitlemisjärjekorda ootavad jaama territooriumile kuhjuvad vagunid ammooniumnitraadiga ja kütusetsisternid bensiini ning toornaftaga. Juba aastaid on püütud leida lahendust Tallinna linna läbivate kaubavedude, sh ohtlike veoste temaatikale. Lahenduseks oleks kas lõpetada ohtlike veoste vedu Tallinn - Paldiski suunal või ehitada raudtee ümbersõit, mis suunaks ohtlikud veosed välja Tallinna kesklinnast ja Kopli

Kaubajaamast, kus siiani on kõige suurem riskide koondumine. Kaubavedude linnast välja viimine annab kesklinnas juurde palju ruumi, kaubahoovide asemele saab rajada elamuid ja arendada muud tegevust. Praeguseks on Kopli kaubajaamas vähendatud kaubavedude mahtu.

Tallinna linna ja lähiümbruse transpordikava esitatakse homme Tallinna Linnavalitsuse istungil heakskiitmiseks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1643801
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.0358962
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0102297
Filipiinide peeso PHP 62,28 -0.1571067
Hiina jüaan CNY 7,91 0.394615
Hongkongi dollar HKD 9,14 0.0098497
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0081172
Iisraeli seekel ILS 4,24 -0.0212224
India ruupia INR 80,35 0.0161822
Indoneesia ruupia IDR 16911,46 0.3973397
Islandi kroon ISK 124,02 0.0080639
Jaapani jeen JPY 130,89 -0.0076394
Kanada dollar CAD 1,54 0.0194238
LAV rand ZAR 15,78 0.2255028
Lõuna-Korea vonn KRW 1322,30 0.1332788
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0528698
Mehhiko peeso MXN 22,19 0.0590694
Norra kroon NOK 9,59 0.0146083
Poola slott PLN 4,35 0.2582014
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0231336
Rumeenia leu RON 4,65 0.0107552
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.012536
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0223614
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0601943
Taani kroon DKK 7,45 0.0013422
Tai baht THB 38,97 0.0469823
Tšehhi kroon CZK 25,92 0.0231553
Türgi liir TRY 5,61 0.3131094
Ukraina grivna UAH 30,76 0.0172327
Ungari forint HUF 326,45 0.0705046
USA dollar USD 1,16 0.0343672
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.075358
Valgevene rubla BYN 2,33 0.0473179
Vene rubla RUB 74,19 0.2444211

Valdkonna töökuulutused