Urva: ühelgi nõukogusse pürgijal pole lennundusäri kogemust

Endine Estonian Airi juht Erki Urva ütleb, et kõik potentsiaalsed ja tulevased lennufirma nõukogu liikmed on väga lugupeetud ja kogemustega inimesed, ainult üks asi häirib teda – lennuäri kogemustega jääb sinna ainult üks liige ja see on SASi esindaja.

Mees, kes juhtis Eesti lennufirmat kasumiga aastatel 2000-2005, vaatab praegustele sündmustele eemalt. Tema sõnul on hetkel suurim abi, mida riik saab Estonian Airile anda, on ettevõttesse uue kapitali paigutamine ning vähemalt mõneks ajaks omanikusuhetes selguse ja kindluse tekitamine. „Kõige hullem, mis riik Estonian Airiga teha saab, oleks arutute poliitiliselt motiveeritud kuid ebamajanduslike otsuste pealesurumine,“ ütles Urva.

Tema sõnul on saab nii nõukogu kui ka juhatuse töö olema üsna keeruline, et ellu viia kahte meedias kõlanud peamist riigipoolset ülesannet - viia ettevõte kasumisse ja avada hästi palju uusi otselennu sihtkohti. „Kahjuks võivad need ülesanded teineteisele risti vastu käia,“ arvas Urva.
Väljapakutud uutest nõukoguliikmetest häirib Urvat üks oluline asjaolu. „Kõik on ju kogemustega ja lugupeetud kodanikud. Ainult üks asi mind häirib -  tõsise lennundusäri kogemustega on ainult üks nõukogu liige ja tema on ka just SAS-I esindaja,“ möönis endine lennufirma juht.

Uurides, kas Urva tahaks taas lennufirmaga seotud olla, ütles ta, et on jätkuvalt Estonian Airiga seotud, sest on ikkagi ettevõtte püsiklient ning naudib nendega lendamist ja selles firmas on tal väga palju häid tuttavaid ja sõpru. „Estonian Airil on oma juhtkond paigas ja usun, et neil on veel palju ideid, mida ellu viia,“ tunnustas Urva. Tema ise aga tegeleb oma väljakutsetega teistes valdkondades. Samas on ta alati valmis oma teadmistega appi tulema. „Kui riik soovib mult mingit lennundusalast nõuannet saada, siis olen valmis alati oma teadmisi ja kogemusi jagama,“ märkis Urva, kuid nentis, et seda vajadust pole riigil viimase viie aasta jooksul ette tulnud.

Erki Urva hakkas Estonian Airi juhtima ettevõtte endise omaniku Maersk Airi soovil, peale seda kui viimase osalus müüdi SASile, soovis uus omanik leida ettevõttele oma poolt valitud juhti. „. Ainus etteheide, mis minule tehti oli see, et mul polevat olnud piisavalt koostöötahet SAS-iga,“ kirjeldas Urva, mil moel tema tee lennufirmast lahku läks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused