Urva: ühelgi nõukogusse pürgijal pole lennundusäri kogemust

Endine Estonian Airi juht Erki Urva ütleb, et kõik potentsiaalsed ja tulevased lennufirma nõukogu liikmed on väga lugupeetud ja kogemustega inimesed, ainult üks asi häirib teda – lennuäri kogemustega jääb sinna ainult üks liige ja see on SASi esindaja.

Mees, kes juhtis Eesti lennufirmat kasumiga aastatel 2000-2005, vaatab praegustele sündmustele eemalt. Tema sõnul on hetkel suurim abi, mida riik saab Estonian Airile anda, on ettevõttesse uue kapitali paigutamine ning vähemalt mõneks ajaks omanikusuhetes selguse ja kindluse tekitamine. „Kõige hullem, mis riik Estonian Airiga teha saab, oleks arutute poliitiliselt motiveeritud kuid ebamajanduslike otsuste pealesurumine,“ ütles Urva.

Tema sõnul on saab nii nõukogu kui ka juhatuse töö olema üsna keeruline, et ellu viia kahte meedias kõlanud peamist riigipoolset ülesannet - viia ettevõte kasumisse ja avada hästi palju uusi otselennu sihtkohti. „Kahjuks võivad need ülesanded teineteisele risti vastu käia,“ arvas Urva.
Väljapakutud uutest nõukoguliikmetest häirib Urvat üks oluline asjaolu. „Kõik on ju kogemustega ja lugupeetud kodanikud. Ainult üks asi mind häirib -  tõsise lennundusäri kogemustega on ainult üks nõukogu liige ja tema on ka just SAS-I esindaja,“ möönis endine lennufirma juht.

Uurides, kas Urva tahaks taas lennufirmaga seotud olla, ütles ta, et on jätkuvalt Estonian Airiga seotud, sest on ikkagi ettevõtte püsiklient ning naudib nendega lendamist ja selles firmas on tal väga palju häid tuttavaid ja sõpru. „Estonian Airil on oma juhtkond paigas ja usun, et neil on veel palju ideid, mida ellu viia,“ tunnustas Urva. Tema ise aga tegeleb oma väljakutsetega teistes valdkondades. Samas on ta alati valmis oma teadmistega appi tulema. „Kui riik soovib mult mingit lennundusalast nõuannet saada, siis olen valmis alati oma teadmisi ja kogemusi jagama,“ märkis Urva, kuid nentis, et seda vajadust pole riigil viimase viie aasta jooksul ette tulnud.

Erki Urva hakkas Estonian Airi juhtima ettevõtte endise omaniku Maersk Airi soovil, peale seda kui viimase osalus müüdi SASile, soovis uus omanik leida ettevõttele oma poolt valitud juhti. „. Ainus etteheide, mis minule tehti oli see, et mul polevat olnud piisavalt koostöötahet SAS-iga,“ kirjeldas Urva, mil moel tema tee lennufirmast lahku läks.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0511803
Brasiilia reaal BRL 4,54 1.4616485
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 61,18 0.3971054
Hiina jüaan CNY 7,87 0.0407031
Hongkongi dollar HKD 9,01 0.3230334
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0404487
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.21749
India ruupia INR 80,10 -0.0773434
Indoneesia ruupia IDR 16734,83 0.186126
Islandi kroon ISK 124,02 1.1252446
Jaapani jeen JPY 126,35 -0.0316481
Kanada dollar CAD 1,50 0.2276989
LAV rand ZAR 16,70 -0.2144628
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,79 0.1828911
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1767876
Mehhiko peeso MXN 21,79 0.8803721
Norra kroon NOK 9,70 0.3455018
Poola slott PLN 4,31 0.4402926
Rootsi kroon SEK 10,51 0.4089237
Rumeenia leu RON 4,64 -0.1827053
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1721719
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1780151
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0790306
Taani kroon DKK 7,46 0.0201183
Tai baht THB 37,77 -0.3424603
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.2416024
Türgi liir TRY 6,99 1.4974365
Ukraina grivna UAH 31,73 -0.0018912
Ungari forint HUF 323,74 0.3658234
USA dollar USD 1,15 0.3235114
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1913598
Valgevene rubla BYN 2,34 -0.1877614
Vene rubla RUB 77,03 0.5669979

Valdkonna töökuulutused