Autor: Tea Taruste, kaasautor • 22. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Volvo: teeme tugevat lobbitööd

Volvo Trucks on asunud võitlusse selle eest, et kogu Euroopa Liidus saaks kasutada pikemate veosõidukite kombinatsioone, mis praegu kasutusel Rootsis ja Soomes.

"Teeme praegu tugevat lobbitööd, et EL võtaks kasutusele 25,25 meetrise kombinatsiooni," märkis Volvo transpordianalüütik Ulf Ehrning.

Ettevõttes on viimastel aastatel olnud kasutusel projekt EMS (European Modular System), mis keskendub standardiseeritud poolhaagiste ja konteinerite laiendatud kasutamisele. Süsteem põhineb nn Rootsi stiilis 25,25 m veosekombinatsioonile. Kaks 25,25 m kombinatsiooni võib asendada ka kolme tavamärase 18,75 m sõidukiga.

Projekti raames on Volvo juba läbi viinud testid Hollandis ja Taanis, ees on uuringud Saksamaal. "Meie testid näitavad 20-protsendilist kütuse kokkuhoidu, kui minna üle praegustelt 16,5 ja 18,75 meetri pikkustelt platvormidelt 25,25 meetristele. Ja kui platvormide pikkus oleks 30 m, säästaks veel sama palju," rääkis Ehrning.

Volvo ideele on aga tugev vastuseis raudteefirmade poolt, kelle arvates sarnaste sõidukite kasutuselevõtt varastaks veomahud raudteelt.

Autor: Tea Taruste

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077