Dinotrans: maanteemaks tõstaks veohinda

Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind

Kui raskeveoki maks muutub lihtsalt maanteemaksuks, siis kas sellel üldse mõtet on, küsis Pind. Kui see maksukoormust ei tõsta, siis pole seda vaja ehk muutagi, arvas ta.

Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee, otsustas vedaja. „Maksukoormus tõuseb praegu igal pool, kõrgem maks tõstaks ju muidu logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad,“ ütles Pind.  Samas oli ta nõutu, kas maksu on üldse vaja muuta, sest Läti riik lükkas selle samuti majanduslikel kaalutlustel edasi. „Nad pidid maksu kehtestama 2010. aasta  jaanuarist.  Ma ei tea täpselt kaalutlusi miks nad seda edasi lükkasid, aga seal taga olid majanduslikud kaalutlused. Vist siis, et Läti vedajate konkurentsivõimelisust hoida,“ arutles Pind.

Samas on selgusetu veel, mil moel maksumuutus vormistatakse. „Oleneb kas auto on kohustatud maksma maksu aastapõhiselt nagu raskeveokimaks praegu või maksab ainult selle aja eest, kui ta reaalselt Eestis viibib,“ arutles veofirma omanik. „Kui summa jääb samaks, siis ükskõik, kuidas seda nimetatakse, aga kui koormus ka tõuseb sellega seoses, siis loomulikult teeb see elu raskemaks ja hakkab veohindades kajastama,“ oli ta kindel.

Et kõnealune maksumuutus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks.  „Selle poolt ma olen alati olnud, teistes riikides on ka Eesti vedajad sunnitud rahasid maksma,  teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee ka tasuta olema?“ lausus Pind.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.343577
Brasiilia reaal BRL 4,52 0.545317
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 62,57 0.1969702
Hiina jüaan CNY 7,83 0.2356799
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.4007075
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0757361
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.2474198
India ruupia INR 80,37 0.5554999
Indoneesia ruupia IDR 16835,89 0.3592115
Islandi kroon ISK 125,03 0.0320026
Jaapani jeen JPY 131,61 0.4043332
Kanada dollar CAD 1,54 0.1432758
LAV rand ZAR 15,46 -0.5238972
Lõuna-Korea vonn KRW 1321,05 0.25347
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.1629147
Mehhiko peeso MXN 22,03 -0.0317663
Norra kroon NOK 9,48 0.1373235
Poola slott PLN 4,31 -0.074277
Rootsi kroon SEK 10,33 -0.3877277
Rumeenia leu RON 4,66 0.329578
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0941383
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1247024
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.0513303
Taani kroon DKK 7,45 0.1061229
Tai baht THB 38,96 0.3510525
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0735038
Türgi liir TRY 5,66 0.1629328
Ukraina grivna UAH 30,65 0.1817071
Ungari forint HUF 322,48 0.0217115
USA dollar USD 1,17 0.2652974
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.2612482
Valgevene rubla BYN 2,31 0.820889
Vene rubla RUB 72,96 -0.0269952

Valdkonna töökuulutused