Dinotrans: maanteemaks tõstaks veohinda

Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind

Kui raskeveoki maks muutub lihtsalt maanteemaksuks, siis kas sellel üldse mõtet on, küsis Pind. Kui see maksukoormust ei tõsta, siis pole seda vaja ehk muutagi, arvas ta.

Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee, otsustas vedaja. „Maksukoormus tõuseb praegu igal pool, kõrgem maks tõstaks ju muidu logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad,“ ütles Pind.  Samas oli ta nõutu, kas maksu on üldse vaja muuta, sest Läti riik lükkas selle samuti majanduslikel kaalutlustel edasi. „Nad pidid maksu kehtestama 2010. aasta  jaanuarist.  Ma ei tea täpselt kaalutlusi miks nad seda edasi lükkasid, aga seal taga olid majanduslikud kaalutlused. Vist siis, et Läti vedajate konkurentsivõimelisust hoida,“ arutles Pind.

Samas on selgusetu veel, mil moel maksumuutus vormistatakse. „Oleneb kas auto on kohustatud maksma maksu aastapõhiselt nagu raskeveokimaks praegu või maksab ainult selle aja eest, kui ta reaalselt Eestis viibib,“ arutles veofirma omanik. „Kui summa jääb samaks, siis ükskõik, kuidas seda nimetatakse, aga kui koormus ka tõuseb sellega seoses, siis loomulikult teeb see elu raskemaks ja hakkab veohindades kajastama,“ oli ta kindel.

Et kõnealune maksumuutus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks.  „Selle poolt ma olen alati olnud, teistes riikides on ka Eesti vedajad sunnitud rahasid maksma,  teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee ka tasuta olema?“ lausus Pind.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0309483
Brasiilia reaal BRL 4,86 0.0102978
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204593
Filipiinide peeso PHP 63,06 0.068241
Hiina jüaan CNY 8,01 0.0687345
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.0666681
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0228925
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0764745
India ruupia INR 84,87 0.0683865
Indoneesia ruupia IDR 17335,89 0.0685753
Islandi kroon ISK 127,87 0.0547731
Jaapani jeen JPY 131,16 0.0763009
Kanada dollar CAD 1,51 0.1123521
LAV rand ZAR 17,37 0.0553088
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,17 -0.0420258
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.0683103
Mehhiko peeso MXN 21,95 0.0606215
Norra kroon NOK 9,52 -0.0136595
Poola slott PLN 4,29 -0.011661
Rootsi kroon SEK 10,39 0.0211709
Rumeenia leu RON 4,64 0.0215378
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0062543
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0355524
Taani kroon DKK 7,46 0.006703
Tai baht THB 38,00 0.0687334
Tšehhi kroon CZK 25,43 0.0275395
Türgi liir TRY 7,46 0.2229265
Ukraina grivna UAH 32,86 0.0685144
Ungari forint HUF 323,54 -0.0339873
USA dollar USD 1,17 0.0685812
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 -0.0395056
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0284379
Vene rubla RUB 78,67 0.222945

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018