Autor: Jaana Pikalev • 12. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennureisija: Estonian Air sigatseb maksumaksja rahaga

Eile lükkus järjekordselt mõned tunnid edasi Estonian Airi lend Kuressaare Tallinna vahel, rääkis pahane lennureisja Kaarel Sikemäe, kelle sõnul selliseid vingerpusse juhtub riigi poolt toetatud liinil liiga sagedasti.

Pea iga nädal tõstatab keegi lennuliini probleemi Saare ja mandri vahel, millest ka Saare maakonna leht kirjutab, rääkis Sikamäe logistikauudistele. Ta kirjeldas, mismoodi tal tuli eile ootamatult kolm tundi veeta Kuressaare lennujaamas, kuna Estonian Airi lennukil esines tehniline rike, ning lennuk lahkus Saaremaalt vaid kapteni ja lennusaatjatega.

Sikemäe sõnul jõudsid lennureisjad kaks tundi ja 45 minutit planeeritust hiljem Tallinna. "Minul ei olnud probleemi, aega oli, aga meiega oli ka reisija, kes jäi Soome suunduvast laevast maha," kirjeldas ta tagajärgi. Et see polnud ainuke kord, millal lend hilines ja edasi lükkus, pöördus Sikemäe ka tarbijakaitse poole, kust talle selgitati, et tehniline rike on force major, ning abi lennufirmavastasest avalduse kirjutamisest väga pole. See peale konsulteeris noormees juristiga, kelle nõuandel Sikemäe pöördus reisifoorumi trip.ee kaudu laiema avalikuse poole, et koondada ühishagi Estonian Airi vastu.

Tallinna Ülikoolis tudeeriv Sikemäe rääkis, et teda ärritab kõige enam, et Eesti oma lennufirma ei ole kahe aasta jooksul saanud lennuliini käima ning pidevalt keerlevad selle ümber probleemilained.

"Kuna Tallinn-Kuressaare liinil, mis on riigi poolt tugevalt doteeritud, jääb mõni lend ära või hilineb pea igal nädalal, siis ei ole tegu pelgalt reisijate ja lennufirma omavahelise asjaga, vaid ka riigil on oma huvid mängus - pole ju mõtet matta igasse lendu ligi 700 eurot, kui pole kindel, kas lend üldse toimub või jääb jälle ära," viitas Sikemäe. Ta lisas, et ehkki riik maksab igal nädalal ca 5000 eurot dotatsiooni, siis sõidab lennumasin ikkagi pooltühjalt ning ehhki tegemist ei ole kommertsliiniga, millegipärast pileteid müüakse ikka sarnaselt kui kommertsliinil  - väiksema täituvuse korral väiksema hinnaga, suurema täituvuse puhul kallimalt.

"Parem oleks anda see raha ehk hoopis airBalticule või Blue1-le," tegi Sikemäe ettepaneku. Tema hinnangul oleks Riiast asenduslennuk olnud kohal tunniga eilse kolme tunni asemel. "Kuressaare lennujaam sai sel sügisel ka suhteliselt kalli Instrumental Landing System'i (ILS), nii et kehvade ilmastikuoludega enam lendude ärajätmist põhjendada ei saa," rääkis Sikemäe. Veelgi enam riivas reisijat see, et kogu jandi asemel oleks ta jõudnud Kuressaarest Tallinna ka tavalise bussiga kiiremini. Milleks matta maksumaksja raha sinna, kui teenuseosutajaga on pidevalt probleemid, tõstatas Sikemäe juhtumi peale küsimuse.  

Estonian Air võitis 2008. aastal riigihankega Tallinn-Kuressaare lennuliini teenindajaks. Sellest ajast peale on Estonian Air saanud Saare Maavalitsuseslt toetust üle 11 miljoni krooni -  2008. aastal veidi üle 2 miljoni,  2009. aastal lgikaudu 9 miljonit krooni ning 2010. aastaks ettemaksena pea 300 tuhat krooni.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077