Havi Logisticsi õppetund: kuidas kolida ladu?

Tänavu kevadel kolis Rimi logistikapartner oma lao ühest linna otsast teise. Ehkki kogu protsess oli detailideni läbi mõeldud, said nad siiski hea õppetunni, mida teinekord tuleks paremini teha.

Rimi otsus lõpetada eritemperatuuri kaupade logistika sisseostmine Nordnetist ja alustada tegevust oma Tänassilma logistikakeskuses.

Kui ajakirjanik ja fotograaf Havi Logisticsi uude jahelattu Laagrisse varastel hommikutundidel jõudsid, siis haigutas suuremal osal 7200 ruutmeetrist tühjus. Pilku püüdsid suurtes kogustes puuviljaalused värske kraamiga, ühe väljapääsu juures veel valmis komplekteeritud kaup ja tõstukitel vurasid mehed, kes juba aegsasti teisel pool kaupa maha laadisid.

Kella kümne ajal käis komplekteerimine vaid lao väiksemas osas, kus väikestes taarakastides olid vorsti- ja lihatooted. Kogu kaup lihtsalt oli öösel Rimi poodidesse juba laiali saadetud ja nüüd oodati värsket kraami peale, mida ootavad siis samad toimingud nagu igal ööpäeval selles laos viimase nelja kuu jooksul.

Miks aga oli vaja uut ladu üldse organiseerida? Havi Logisticsi jahelao juhataja Roger Allas selgitas, et peamine põhjus oli siiski ruumipuudus nende Lasnamäe servas Peterburi teel olnud eelmises asukohas. Seetõttu juba kaks aastat tagasi (sisuliselt enne rängemat masuaega) algasid tõsisemad ettevalmistustööd kolimise tarbeks. Tänassilma tehnoparki valmis väljavalitud laohoone 2008. aasta juulis. Ehkki algselt oli plaan kogu Rimi logistika 24 000 ruutmeetrile kolida, jäi siiski teine ladu Jürisse oma pinnale.

Projektirühm tegutses
Lao juhataja kinnitusel ei ole kaubandusketi mahud muutunud, pigem püsinud läbi kriisi ühel tasemel, asendunud on ainult kallimad kaubad odavamate vastu. Et lao kolimine läheks libedalt, moodustati aga aasta eest oktoobris projektirühm.

"Kolimisprojekti rühma suurus peaks olema 8-15 inimese ringis," rääkis Allas ja märkis, et nemad suutsid oma jõududega tegevusplaanid paika panna. Oktoobrist kevadeni toimetati kõiksugu ehitusalaste küsimustega - kuhu tuleb laos kontor ja mismoodi üldse laopind jagada, sisulised tegevused hakkasid isegi juba jaanuaris, kui alustati laoprogrammi juurutamisega. Märtsis informeeriti kogu personali kolimisküsimustes. Kuni siis ühel nädalavahetusel kogu oma projektimeeskonnaga ja HAVI veokitega sai kõik ringi kolitud uuele aadressile.

Detailid kurja juur
"Kurja juur on detailides, pisiasjades, millele varem ei mõelda," mainis Allas, milleks nad ennast ette valmistasid. Tema sõnul olid nad oma projektis lausa nii detailselt liigutused läbimõelnud, et iga meeskonna liige teadis täpselt, millal isegi pastapliiats tuleb ära pakkida ja uude lattu kolida. Allase sõnul jõudsid nad kõikide töödega kenasti õigeks ajaks valmis. Esimesed tööpäevad uues laos möödusid küll ka raskelt, aga hilinemisega nad oma klienti üllatama ei pidanud.

Õppetunni said nad mõni aeg hiljem, kui selgus, et lao uus asukoht teisel pool linna aga ei passi kõikidele endistele töötajatele. "Olime küll arvestanud sellega, et töötajaid võib lahkuda, ent et nad nii massilise kiirusega uue töökoha leidsid, me ette ei näinud," tunnistas Allas ja sõnas, et personali küsimus on A ja O, millega tuleb arvestada.

Praeguseks on kogu laopersonalist 75 inimesest välja vahetunud ehk 60 protsenti töötajaist, nentis Allas. Sellega kaasnes aga suvisel kõige nobedamal ajal uute inimeste otsimine, nende väljakoolitamine. Allase sõnul käis ta ka ise mõne korra laos tööd kaasa tegemas, et saada tunnetust võimalikest probleemidest uues laos. Sellest aga omamoodi koorus välja järgmine hea idee ning välja töötati uute inimeste sisseelamise programm. Nüüd töötab Havi Logisticsi jaheladu nagu õlitatult.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.135935
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,43 0.334256
Hiina jüaan CNY 7,78 0.227896
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.221164
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.220205
India ruupia INR 75,47 0.199557
Indoneesia ruupia IDR 15988,00 0.169162
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,68 0.256923
Kanada dollar CAD 1,51 0.052889
LAV rand ZAR 15,46 0.374038
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,40 0.156445
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.298233
Mehhiko peeso MXN 22,45 -0.089017
Norra kroon NOK 9,88 0.262208
Poola slott PLN 4,21 0.057055
Rootsi kroon SEK 10,00 0.086473
Rubla RUB 69,09 -0.0434
Rumeenia leu RON 4,63 0.118972
Singapuri dollar SGD 1,59 0.176689
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.027208
Šveitsi frank CHF 1,17 0.075586
Taani kroon DKK 7,44 -0.00779
Tai baht THB 38,38 0.444909
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.01168
Türgi liir TRY 4,55 0.20489
Ukraina grivna UAH 32,67 0.118591
Ungari forint HUF 314,28 0.028645
USA dollar USD 1,18 0.235714
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.301697
Valgevene rubla BRL 3,88 0.178202
Valgevene rubla BYN 23896,00 0.176071

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017