Autor: Alyona Stadnik • 1. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-toll muudab kütteõli müügi keerukaks

Kütusemüüjate teatel teeb elektrooniline tollivormistus kütteõli müümise eraisikutele keeruliseks – vanemad inimesed on hädas ID-kaardiga tuvastusega, lisaks on igas tollipiirkonnas veidi erinevad reeglid.

„Kui räägime vanematest inimestest, siis neid siis neid takistab vähene arvuti kasutamisoskus,“ rääkis Sauriks Petroleumi müügijuht Mario Berk. "Paljudel pole ka internetti ega ID-kaardi lugejat."

Ka võiks programm tema sõnul lihtsam olla. "Et piltlikult öeldes saaks kahe nupuvajutusega kinnitada,“ ütles Berk.

Et ostu kinnitada, on tema sõnul vaja juhendit, muidu ei leia seda kohta üles.

„Kui ilm läheb väga külmaks ja inimestel on kohe kiiresti kütust vaja, siis tuleb enne tegeleda hulga bürokraatiaga,“ ütles Berk. „Kui tuleb päevas näiteks 70 tellimust, on süsteem aeglane ja inimesed võivad külma jääda,“ kurtis Berk.Tolliprogramm on tema sõnul võrreldav digi-retseptiga: teoorias on hea, aga praktikas kõige paremini ei tööta.

Põhja maksu- ja tollikeskuse nõudandja Eda Põder ütleb, et vanemate inimeste koha pealt ei ole küll mingisugust ületamatut probleemi olnud. „Ma räägin alati, et on olemas volituste võimalused, näiteks lapsed et saaks oma soetust kinnitada,“ rääkis Põder.

Erinevad tollikeskused käsitlevad andmeid erinevalt

Kütusemüüja Texori juhatuse esimehe Arli Okase sõnul pole aga peamine proobleem mitte elektroonses vormistuses, vaid selles, et toll tõlgendab info hulka, mida ta tahab saada, piirkonniti erinevalt. „Näiteks kui Lõuna piirkond tahab teada, kus seda kütust kasutatakse ja kes on tellija, siis Põhja maksu- ja tollikeskus tahab nende käest teada saada, kus kohas seda kütust konkreetselt põletatakse, millises masinas,“ põhjendas ta.

„Meie ei oska seda oma klientide eest öelda ja peame uurima kuni selleni välja, et toll tahab saada isikukoodi, kes on kütuse vastuvõtja, mis tegelikult on delikaatsed isikuandmed,“ rääkis Okas.

Mažeiku Nafta/Orleni juhataja Tõnu Ääro ütleb, et maksu- ja tolliametil on prioriteedid paigast ära. „Kontrollitakse, kas see 1000 liitrit ikka jõudis selle eraisikuni, aga ei kontrollita, kuhu 100 000 tonnid lähevad,“ pahandas Ääro.

Tema sõnul on kütteõli ostu kinnitamise süsteem raske ja segane. "Me üritame neile selgitada, et kuidas ja mis, aga see ei ole väga lihtne," lisas ta.

Mark Oil OÜ firma omaniku Jaan Soometsa sõnul ei ole kellelgikütteõli kätte saamata jäänud. Igal piirkonnal on olemas maksu- ja tolliameti kontaktisik ja koos leitud lahendusi, lisas ta.

Maksu- ja tolliameti avaliku suhete juhi Anne Osveti sõnul ei ole elektroonilise süsteemiga mingeid probleeme tekkinud. Juhul kui toimub mingi tehniline rike, siis asi toimub paberi peal edasi. „Meil on ikka back-up'id olemas, elu sellepärast seisma ei jää,“ kommenteeris ta.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077