Autor: Rivo Sarapik • 15. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eksperdid: peale kampaaniat lennuplaani tavaliselt ei muudeta

Asjatundjate hinnangul ei ole tavapärane, et lennufirma teatab otseliini sulgemisest päev pärast kampaaniat, mille raames müüdi ka liinile pileteid.

See ei ole tavapärane, leiavad Estraveli tegevjuht Anne Samlik ja Estonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinen. airBaltic teatas täna, päev pärast müügikampaaniat, et loobub Stockholmi liini lendamisest septembri lõpus. Konkreetseid põhjuseid otsuse tagamaadeks soovitavad mõlemad küsida lennufirmast.

"Enamasti on tegu puhtmajandusliku arvestusega. Ehk puudub piisav nõudlus sellisel hinnatasemel, mis lennufirmale liini opereerimise kasumlikuks teeks," lisas Samlik.

Estonian Air on liini seniste tulemustega rahul. "Stockholmi lennuliini kasutavad eelkõige ärisuunitlusel reisivad kliendid, kellest suur osa suunduvad jätkulendudele. Sügise saabudes on märgata broneeringute arvu suurenemist ja vaatamata hiljuti lisandunud konkurentsile on olnud märgata ka reisijate arvu suurenemist," kommenteeris Eskelinen. Osa liini edukusest tuleneb ka koodijagamisest SASiga.

Konkurendi kadu EA tegevust ei mõjuta, kuna teenindati lühikest perioodi (airBaltic käivitas liini tänavu juunis - toim.). "Meie nende tulekuga oma lennusagedusi ei muutnud ning esialgu ei plaani seda muuta ka peale nende liinist loobumist."

Anne Samliku hinnangul ei ole Stockholmi liin Eestist reisija jaoks ehk nii oluline kui otselendude sageduse põhjal võiks järeldada. "Ka peale Air Balticu loobumist jääb sellele liinile kummaski suunas kuni neli otselendu päevas," selgitas ta. Seda on tema sõnul oluliselt enam kui Tallinnast Euroopa lennuliikluse jaoks märksa tähtsamatesse sihtkohtadesse - Londonisse, Amsterdami, Frankfurti, Pariisi või Istanbuli.

Mida pileti ostnud klientidel teha?

Anne Samlik, Estraveli tegevjuht

Sõltub millise hinnaga on ostetud pilet. Sellest lähtuvalt tuleb otsustada, kas kasulikum on see tagasi müüa ja otsida uus alternatiiv omal käel või aktsepteerida Air Balticu pakkumist ja lennata Stockholmi läbi Riia.

Reisitõrke kindlustus (millele on juurde ostetud lisakaitse graafikumuutuste puhuks) võib mõnel juhul katta võimalikult tekkivad lisakulud. Näiteks kui reisijal oli ostetud eraldi lennupilet Stockholmist kuskile kaugemale ja seoses Air Balticu lennu tühistamisega peaks ta nüüd jätkuühendusele jõudmiseks minema Rootsi eelmisel päeval ja tasuma majutuse eest Stockholmis.

100%-list garantiid (selliste muutustega kaasnevaks kuluks - toim.) ei ole kunagi. Lennud jäävad ära ja hilinevad nii ilmastikutingimuste, tehniliste rikete kui näiteks streikide tõttu. Et riske vähendada ja kavandatu teostamata ei jääks, on reeglina hea mõte planeerida oma reisid piisava ajavaruga ja/või kasutada paindlike muutmis- ja tühistamistingimustega lennupileteid.

Kindlasti tasub teha ka reisitõrkekindlustus koos lisakaitsega graafikumuutuste vastu.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077