Autor: Rivo Sarapik • 14. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Scania Eesti: turg liigub aeglaselt üles

Raskeveokituru turuliider Scania Eesti müügijuht Alar Präämi sõnul tundub kõige ebastabiilsem aeg veokiturul möödas olevat. "Turg hakkab põhjast aeglaselt, väikeste sammudega ülespoole liikuma," lisas Prääm.

Scania müüs kaheksa kuuga ligi 50 tarbeautot ehk kümmekond vähem kui mullu aastaga kokku. Mis sellise kasvu tõid?

Tänaseks võib väita, et käesoleva  aasta turg tuleb suurem kui eelmine aasta. Scania on hästi sammu pidanud turu kasvuga. Selleks on mitu põhjust: Scania on ka üle-euroopalise turulanguse tingimustes arendanud oma toodet ning Scania Eesti on kohandanud ennast uue turuolukorraga jätkates organisatsiooni ja teenuste arendamist.

Raskeveokite müük kasvas tarbeautode müügist kõige enam, ligi poole võrra (111 pealt 169 peale). Mis on selle kasvu taga?

Raskeveoki turg kukkus ligikaudu 80%. Kõik, mis liigub see kulub ja kaubavahetuse elavnedes vajatakse siiski transporti. Turgu mõjutab oluliselt Euroopa transporditurg, kus paljud vedajad opereerivad. 

Kas võib väita, et põhi on raskeveokimüügis sellega läbi?

Jah, julgeks väita küll, et 2009 oli raskeveokimüügis madalaima mahuga aasta ning seega põhi. 2010 aasta alguses oli veel väga ebastabiilne turg kuid nüüd hakkab nõudlus üha stabiilsemat joont võtma ning mahtude kasv näitab tõusu.

Kes on täna uue veoki ostja? Kas klientides on viimase paari aasta jooksul toimunud mingi muutus?

Ostjateks on jätkuvalt transpordiettevõtted, kes aastaid tegutsenud ning on hästi hakkama saanud majanduslangusega, vajades täna uut tehnikat. Tavaolukorras moodustavad koguturust pikamaaveokite ostjad ning just viimased on rohkem oma ostuhuvi näidanud viimastel kuudel.

Kas ja kuidas on muutunud nõudmised veokile, mida ostetakse?

Need, kes otsustavad uue veoki kasuks soovivad jätkuvalt kvaliteetset ja veootstarvet  hästi rahuldavat spetsifikatsiooni. Varustustaseme olulist langust ei ole täheldanud. Pigem planeeritakse investeeringuid põhjalikumalt.

Millist trendi ennustate aasta lõpuks nii Scania müügis kui tarbeautode turul üldse?

Usun, et turg tõuseb aasta lõpus.  Scania müük käib loodetavasti käsikäes turukasvuga.

Busside müük astub mullusega sarna sammu. Millega seda selgitada?

Busside turg on oma mahult väiksem kui raskeveokite oma ning ei ole nii mõjutatud majanduslangusest kui näiteks pikamaaveod.  Scania statistika näitab, et busside turg on stabiilsem majanduslanguse ja tõusu olukorras kui veokite oma.

Scania teenis eelmisel aastal kahjumit. Millise tulemuse käibes-kasumis olete sel aastal eelarvesse planeerinud? Mida näitavad kaheksa kuud - eesmärk täitub?

Kuna oleme osa Scania CV AB korporatsioonist, kes on börsiettevõtte siis ei saa me kommenteerida oma tuleviku majanduseesmärke.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077