Juhan Partsi kolm lubadust ja ettepanekud, mida teha olukorra parandamiseks:
1) Valitsus plaanib muuta lennujaama konkurentsivõimelisemaks. Selleks eraldatakse raha ka järgmisest riigieelarvest 1. jaanuaril 2011. See samm annab tulemusi kindlasti õigepea. Peamine on, et lennufirmad oleksid huvitatud Tallinna Lennujaamaga ühenduste loomisest
2) Estonian Airi päästmine ja selle kindel turulejäämine. Peamine arengusuundumus on see, et Estonian Air looks rohkem lennuühendusi. See parandab oluliselt ka lennunduse olukorda.
3) Lennunduse teema vajaks avalikus debatis analüüsi. Kõigepealt tuleks analüüsida, milline on olnud viimase 10 aasta Eesti lennunduse ajalugu ja trend. Samuti on oluline teema sihtgrupp ehk Tallinna rahvaarv. See annab ette füüsilise piiri, mida paratamatult ei ole võimalik ületada.
Eile selgus, et Eesti nõrgim lüli on lennuühendus teiste riikidega – maailma riikidega võrreldes istume selle poolest konkurentsivõime tabelis peaaegu viimasel kohal.
TAUST
- Maailma majandusfoorumi globaalse konkurentsivõime uuringus osales 139 riiki. u Üldise konkurentsivõime poolest tõusis Eesti kahe koha võrra, 33 kohale.
- Kehva lennuliikluse poolest oli Eesti 125 kohal. - Tallinna lennujaamast toimis mullu aastaringselt 16 rahvusvahelist ja kaks kodumaist regulaarliini, lisaks opereeriti hooajaliselt seitset liini. - Võrreldes 2008. aastaga regulaarliinide arv ei muutunud, kuid lennusageduste vähendamiste tõttu langes pakutavate istekohtade arv regulaarlendudel 25,9%. - Lennujaam teenindas eelmisel aastal 1,35 miljonit reisijat, mida oli 25,7% vähem kui 2008. aastal.