Lepp: see ärimudel on meie edu pant

DSV Transpordi tegevjuht Jaan Lepp pole nõus, et DSV töötajatele kuuluvates veofirmades, kellele annab tööd DSV, on midagi keelatut või ebasobivat.

"Me arvame endiselt, et see ärimudel on meie edu pant," ütleb DSV Transpordi juht Jaan Lepp. „Just see on üks põhjuseid, miks me oleme üks edukamaid rahvusvahelisi ekspedeerimisfirmasid Eesti turul.“ Lepp ütleb, et ebatavalise ärimudeli autor oli aastaid tagasi tema ise (Lepp oli DSV Transpordi ning nende eelkäijate DFSD ja Svex ainus juhatuse liige aastani 2007).

1991. aastal asutas ta koos oma Rootsi sõbraga autofirma Svex Eesti. 1995. aastaks oli ettevõte juba sedavõrd suur, et nad otsustasid kogu autopargi töötajatele maha müüa.
„Kes jagab aktsiaid, kes optsioone, meie müüsime töötajatele autod. Sealt kõik alguse saigi,“ ütleb ta. Neli aastat hiljem, 1999. aastal ostis Svexi ära Taani firma DSV.

Lepp ütleb, et Taani omanikud olid alguses sellist ärimudelit kuuldes natuke tõrksad, sest Lääne Euroopas on avalik arvamus selle vastu. Samas ei muudetud siinset süsteemi ning Eesti jäigi ainsaks riigiks DSV kontsernis, kus alltöövõtjatena tegutsevaid töötajate ettevõtteid aktsepteeritakse.
„Eks see on tundlik teema,“ nõustub Lepp. Ta ütleb, et just seetõttu tehti ettevõttes 2009. aasta alguses Ernst&Young-i poolt spetsiaalne uurimus „Ülevaade ettevõtte pettuseriskidest“, kus analüüsiti ja kontrolliti erinevate meetoditega nii töötajaid kui ka nende tegemisi.

„Väga meeldiv oli lugeda kokkuvõtet, kus ei avastatud ühtegi kuritarvitust ja ettevõtte võimalik pettuserisk hinnati madalaks,“ ütleb Lepp.
Nüüd on siiski aga kontserni peakontoris Taanis otsustatud, et Eestis siiani toiminud süsteem tuleb lõpetada.

„Et DSV on kasvanud sedavõrd suureks kontserniks, siis väga palju isiklikke lähenemisi ettevõtte ärimudelisse ei mahu ning seda vähem saavad omanikud aktsepteerida taolisi erisusi ning neid juhtida,“ ütles Lepp.

„Me jõudsime ühisele arusaamisele ja nii on omanikud otsustanud, et selle aasta lõpuks DSV Transport lõpetab taolise ärimudeli ning töötajatel on valida, kas nad on edasi DSV Transpordi palgal või lähevad eraettevõtlusesse,“ lisas ta.
Lepp lisab, et pensionipõlves plaanib ta samal teemal kirjutada raamatu, kui positiivsest näitest ettevõtte juhtimisel.

Ta lisab, et Ricardo Semleri raamatut „Ketser“ lugedes oli tal nii mõneski kohas äratundmisrõõmu, et veidi ebatraditsioonilises koostöös oma meeskonnaga on võimalik saavutada uskumatult häid tulemusi ja et kõik ebatavaline pole vale ja paha.

„Olin siis ja olen ka nüüd veidike uhke, et süsteem on nii hästi toiminud ja koos oma meeskonnaga oleme loonud Eesti suurima ekspedeerimisfirma, mis suudab pakkuda häid töötingimusi oma töötajatele, maksta omanikele meie tegevusvaldkonna suurimaid dividende ja kindlasti oleme ka oma valdkonna suurimad maksumaksjad,“ räägib Lepp.

KOMMENTAAR

Leian, et see pole õige
Meie oleme oma ettevõtte sees sellisest tegevusest rääkinud nii, et see pole meie firmas oodatud. Sellist tegevust meie omanikfirma Prantsuse Post ei aktsepteeri. Ma leian, et siin on tegemist huvide konfliktiga. Pole võimalik ühise laua taga läbi rääkida õiglaseid tingimusi kliendile. Leian, et selline tegevus ei ole õige.

Tarmo Tael, DPD Eesti juht

Osale arutelus

  • Kadri Jakobson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.018569
Brasiilia reaal BRL 4,85 -0.032953
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 63,03 0.025392
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0262441
Hongkongi dollar HKD 9,15 0.0262301
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0067331
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0334576
India ruupia INR 84,83 0.0259397
Indoneesia ruupia IDR 17328,47 0.0257446
Islandi kroon ISK 127,82 0.0156495
Jaapani jeen JPY 131,09 0.0228903
Kanada dollar CAD 1,51 0.0925253
LAV rand ZAR 17,36 0.0339919
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,62 -0.0840516
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.0248401
Mehhiko peeso MXN 21,94 0.0104834
Norra kroon NOK 9,51 -0.0630438
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,39 0.0019246
Rumeenia leu RON 4,64 -0.0021538
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0125086
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0225454
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.0266643
Taani kroon DKK 7,46 -0.0107247
Tai baht THB 37,98 0.0258079
Tšehhi kroon CZK 25,41 -0.0196711
Türgi liir TRY 7,46 0.1678664
Ukraina grivna UAH 32,85 0.0255787
Ungari forint HUF 323,65 0
USA dollar USD 1,17 0.0514359
Uus-Meremaa dollar NZD 1,77 -0.0677239
Valgevene rubla BYN 2,46 0.0284379
Vene rubla RUB 78,59 0.1205177

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018