Lepp: see ärimudel on meie edu pant

DSV Transpordi tegevjuht Jaan Lepp pole nõus, et DSV töötajatele kuuluvates veofirmades, kellele annab tööd DSV, on midagi keelatut või ebasobivat.

"Me arvame endiselt, et see ärimudel on meie edu pant," ütleb DSV Transpordi juht Jaan Lepp. „Just see on üks põhjuseid, miks me oleme üks edukamaid rahvusvahelisi ekspedeerimisfirmasid Eesti turul.“ Lepp ütleb, et ebatavalise ärimudeli autor oli aastaid tagasi tema ise (Lepp oli DSV Transpordi ning nende eelkäijate DFSD ja Svex ainus juhatuse liige aastani 2007).

1991. aastal asutas ta koos oma Rootsi sõbraga autofirma Svex Eesti. 1995. aastaks oli ettevõte juba sedavõrd suur, et nad otsustasid kogu autopargi töötajatele maha müüa.
„Kes jagab aktsiaid, kes optsioone, meie müüsime töötajatele autod. Sealt kõik alguse saigi,“ ütleb ta. Neli aastat hiljem, 1999. aastal ostis Svexi ära Taani firma DSV.

Lepp ütleb, et Taani omanikud olid alguses sellist ärimudelit kuuldes natuke tõrksad, sest Lääne Euroopas on avalik arvamus selle vastu. Samas ei muudetud siinset süsteemi ning Eesti jäigi ainsaks riigiks DSV kontsernis, kus alltöövõtjatena tegutsevaid töötajate ettevõtteid aktsepteeritakse.
„Eks see on tundlik teema,“ nõustub Lepp. Ta ütleb, et just seetõttu tehti ettevõttes 2009. aasta alguses Ernst&Young-i poolt spetsiaalne uurimus „Ülevaade ettevõtte pettuseriskidest“, kus analüüsiti ja kontrolliti erinevate meetoditega nii töötajaid kui ka nende tegemisi.

„Väga meeldiv oli lugeda kokkuvõtet, kus ei avastatud ühtegi kuritarvitust ja ettevõtte võimalik pettuserisk hinnati madalaks,“ ütleb Lepp.
Nüüd on siiski aga kontserni peakontoris Taanis otsustatud, et Eestis siiani toiminud süsteem tuleb lõpetada.

„Et DSV on kasvanud sedavõrd suureks kontserniks, siis väga palju isiklikke lähenemisi ettevõtte ärimudelisse ei mahu ning seda vähem saavad omanikud aktsepteerida taolisi erisusi ning neid juhtida,“ ütles Lepp.

„Me jõudsime ühisele arusaamisele ja nii on omanikud otsustanud, et selle aasta lõpuks DSV Transport lõpetab taolise ärimudeli ning töötajatel on valida, kas nad on edasi DSV Transpordi palgal või lähevad eraettevõtlusesse,“ lisas ta.
Lepp lisab, et pensionipõlves plaanib ta samal teemal kirjutada raamatu, kui positiivsest näitest ettevõtte juhtimisel.

Ta lisab, et Ricardo Semleri raamatut „Ketser“ lugedes oli tal nii mõneski kohas äratundmisrõõmu, et veidi ebatraditsioonilises koostöös oma meeskonnaga on võimalik saavutada uskumatult häid tulemusi ja et kõik ebatavaline pole vale ja paha.

„Olin siis ja olen ka nüüd veidike uhke, et süsteem on nii hästi toiminud ja koos oma meeskonnaga oleme loonud Eesti suurima ekspedeerimisfirma, mis suudab pakkuda häid töötingimusi oma töötajatele, maksta omanikele meie tegevusvaldkonna suurimaid dividende ja kindlasti oleme ka oma valdkonna suurimad maksumaksjad,“ räägib Lepp.

KOMMENTAAR

Leian, et see pole õige
Meie oleme oma ettevõtte sees sellisest tegevusest rääkinud nii, et see pole meie firmas oodatud. Sellist tegevust meie omanikfirma Prantsuse Post ei aktsepteeri. Ma leian, et siin on tegemist huvide konfliktiga. Pole võimalik ühise laua taga läbi rääkida õiglaseid tingimusi kliendile. Leian, et selline tegevus ei ole õige.

Tarmo Tael, DPD Eesti juht

Osale arutelus

  • Kadri Jakobson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2799516
Brasiilia reaal BRL 4,52 0.6410256
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 62,57 0.2017743
Hiina jüaan CNY 7,83 0.2612973
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.4181771
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0351632
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.2874782
India ruupia INR 80,39 0.5717646
Indoneesia ruupia IDR 16838,77 0.3763793
Islandi kroon ISK 125,02 0.0240019
Jaapani jeen JPY 131,58 0.3814464
Kanada dollar CAD 1,54 0.0521003
LAV rand ZAR 15,46 -0.4672596
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,64 0.2223554
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.1629147
Mehhiko peeso MXN 22,06 0.1107284
Norra kroon NOK 9,48 0.1246474
Poola slott PLN 4,31 -0.0719558
Rootsi kroon SEK 10,33 -0.4060532
Rumeenia leu RON 4,65 0.2563385
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0690348
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0793561
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.1112157
Taani kroon DKK 7,45 0.1114962
Tai baht THB 38,96 0.3510525
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0773724
Türgi liir TRY 5,66 0.2975294
Ukraina grivna UAH 30,65 0.1817071
Ungari forint HUF 322,41 0
USA dollar USD 1,17 0.2738554
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1741655
Valgevene rubla BYN 2,31 0.820889
Vene rubla RUB 72,98 0.0115106

Valdkonna töökuulutused