Mereveos terendab revolutsioon 

Puistelaeva Nordic Barents (NB) esimene reis Põhja-Norrast Kirkkoniemist tõotab Euroopa ja Aasia vahelise laevaveonduse tundmatuseni muuta. Tegemist on esimese laevaga, mis ei sõida Vene lipu all ja sõidab Aasiasse läbi Arktika.

Arktikas kulgev põhjamarsruut on umbes kolmandiku võrra lühem kui seni lühim, Suessi kanalit läbinud lõunamarsruut.

Kahe Vene jäälõhkuja abi ja Vene ametnike loal alustab septembris Kirkkoniemist 41 000 tonni metallimaagiga seilamist Taani omanikele kuuluv Nordic Barents. Tegemist on ajaloolise reisiga, sest NB on esimese mitte-vene kaubalaev, mis sellise teekonna ettevõtab. Laeva sihtpunkt on Daliani sadam Hiinas, vahendas portaal news2biz.

„Me ei teeks seda, kui see poleks rahaliselt elujõuline. See rahaliselt alternatiiv Põhja-Euroopast Hiina, Jaapanisse ja Koreasse veoks,“ kommenteeris Christian Bonfils, laeva operaatori Nordic Bulk Carriersi tegevjuht.

Lühem distants annab lisaks rahasäästule asu ka loodusele, väheneb märkimisväärselt süsihappe- ja muude gaaside emissioon. Suured kauba-alused on avalikkuse kriitika all raskekütuste kasutamisest tekkiva reostuse tõttu.

Kütusekulude säästmise tõttu hopiab Nordic Barents sõiduga kokku ligi kaks miljonit krooni, samuti saab sellele lisada tšarterikulud 120 000 kroonist enam kui poole miljoni kroonini päevas. Ka maksab Suessi kanali läbimine ise ligi 2,5 mln krooni.

Teisalt lisanduvad põhjamarsruudil jäälõhkumiskulud. „Neid kulusid ei kommenteeri, kuna meie tariif on Vene ametnike põhjamarsruudi vastase huvi tõttu mõistlikud,“ lisas Bonfils. „Nordic Barents on 1A jääklassiga laev. See on tavalaevade kõrgeim jääklass, millega Vene võimud seda teekonda ette võtta lubavad.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.0646621
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0420915
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005113
Filipiinide peeso PHP 61,66 0.2455125
Hiina jüaan CNY 7,49 0.2181565
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.0184849
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0297607
Iisraeli seekel ILS 4,16 -0.3281359
India ruupia INR 79,49 -0.7368
Indoneesia ruupia IDR 16548,43 -0.0635306
Islandi kroon ISK 123,61 -0.0080893
Jaapani jeen JPY 128,26 0.1874707
Kanada dollar CAD 1,51 0.2649709
LAV rand ZAR 14,60 0.3216583
Lõuna-Korea vonn KRW 1260,47 -0.4729719
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428908
Mehhiko peeso MXN 22,95 0.1038127
Norra kroon NOK 9,48 -0.0811569
Poola slott PLN 4,30 -0.2227688
Rootsi kroon SEK 10,20 -0.6663419
Rumeenia leu RON 4,63 0.0043232
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0573541
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1712915
Šveitsi frank CHF 1,16 0.0688587
Taani kroon DKK 7,45 -0.0026853
Tai baht THB 37,38 -0.2702962
Tšehhi kroon CZK 25,79 0.0737377
Türgi liir TRY 5,54 0.4442349
Ukraina grivna UAH 30,65 0.1575251
Ungari forint HUF 319,35 0.0971665
USA dollar USD 1,17 0.0255995
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.0295456
Valgevene rubla BYN 2,34 0.0470025
Vene rubla RUB 72,62 0.6626978

Valdkonna töökuulutused