Mereveos terendab revolutsioon 

Puistelaeva Nordic Barents (NB) esimene reis Põhja-Norrast Kirkkoniemist tõotab Euroopa ja Aasia vahelise laevaveonduse tundmatuseni muuta. Tegemist on esimese laevaga, mis ei sõida Vene lipu all ja sõidab Aasiasse läbi Arktika.

Arktikas kulgev põhjamarsruut on umbes kolmandiku võrra lühem kui seni lühim, Suessi kanalit läbinud lõunamarsruut.

Kahe Vene jäälõhkuja abi ja Vene ametnike loal alustab septembris Kirkkoniemist 41 000 tonni metallimaagiga seilamist Taani omanikele kuuluv Nordic Barents. Tegemist on ajaloolise reisiga, sest NB on esimese mitte-vene kaubalaev, mis sellise teekonna ettevõtab. Laeva sihtpunkt on Daliani sadam Hiinas, vahendas portaal news2biz.

„Me ei teeks seda, kui see poleks rahaliselt elujõuline. See rahaliselt alternatiiv Põhja-Euroopast Hiina, Jaapanisse ja Koreasse veoks,“ kommenteeris Christian Bonfils, laeva operaatori Nordic Bulk Carriersi tegevjuht.

Lühem distants annab lisaks rahasäästule asu ka loodusele, väheneb märkimisväärselt süsihappe- ja muude gaaside emissioon. Suured kauba-alused on avalikkuse kriitika all raskekütuste kasutamisest tekkiva reostuse tõttu.

Kütusekulude säästmise tõttu hopiab Nordic Barents sõiduga kokku ligi kaks miljonit krooni, samuti saab sellele lisada tšarterikulud 120 000 kroonist enam kui poole miljoni kroonini päevas. Ka maksab Suessi kanali läbimine ise ligi 2,5 mln krooni.

Teisalt lisanduvad põhjamarsruudil jäälõhkumiskulud. „Neid kulusid ei kommenteeri, kuna meie tariif on Vene ametnike põhjamarsruudi vastase huvi tõttu mõistlikud,“ lisas Bonfils. „Nordic Barents on 1A jääklassiga laev. See on tavalaevade kõrgeim jääklass, millega Vene võimud seda teekonda ette võtta lubavad.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.341752
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.37019
Hiina jüaan CNY 7,81 0.138408
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.218701
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.006609
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.125625
India ruupia INR 76,62 -0.313285
Indoneesia ruupia IDR 15952,00 0.069004
Islandi kroon ISK 121,77 -0.145959
Jaapani jeen JPY 132,13 -0.669097
Kanada dollar CAD 1,50 0.105928
LAV rand ZAR 16,48 -1.123939
Lõuna-Korea vonn KRW 1289,50 -0.038759
Malaysia ringgit MYR 4,91 -0.166798
Mehhiko peeso MXN 22,31 -0.4933
Norra kroon NOK 9,72 0.50256
Poola slott PLN 4,24 -0.009441
Rootsi kroon SEK 9,95 0.661821
Rubla RUB 69,67 -0.807324
Rumeenia leu RON 4,64 -0.03018
Singapuri dollar SGD 1,60 0.162897
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011208
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.336708
Taani kroon DKK 7,44 0.016665
Tai baht THB 38,71 -0.051639
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.007822
Türgi liir TRY 4,57 0.465934
Ukraina grivna UAH 31,35 0.211921
Ungari forint HUF 311,98 0.048103
USA dollar USD 1,18 0.174171
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.655157
Valgevene rubla BRL 3,84 -0.288034
Valgevene rubla BYN 23228,00 0.194107

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017