Autor: Kadri Jakobson • 17. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

RERS maksis 34 miljonit krooni dividende

Vaatamata kukkunud käibe ja kasuminumbritele on ekspediitorfirmad aastatega kogunud rasvase kasumi, mistõttu suutsid ka masu ajal maksta omanikele kopsakaid dividende.

Kokku maksid poolsada suuremat ekspedeerijat omanikele dividende 134 miljonit krooni ehk välja kuulutatust kuus korda enam.

Kõige enam maksis mullu omanikele dividende Russian Estonian Rail Services (RERS) - kokku 34,1 miljonit krooni. Ettevõte omanik on Finish Russian Rail Services OY.

RERS juhatuse esimees Ervin Hasselbachi sõnul pole see ainus kord, kui ettevõte on dividende maksnud, kuid summa on läbi aegade suurim. Näiteks 2006. aastal maksti omanikfirmale 17,6 miljonit krooni, 2007. aastal dividende ei makstud.

„Kui omanikud on otsustanud, et nad maksavad dividende, siis nad ka maksavad. Ju selleks on mingid vajadused,“ ütleb Hasselbach. „Mitte kõik dividendid pole automaatselt eraisikute heaolu tõstmiseks, dividendide võtmine on üks variant finantside liigutamiseks. Meie dividendide saajaks on emaettevõte. Kuidas dividende täpselt kasutatakse, ma ei tea, kuid võin kinnitada, et uusi Mercedeseid selle eest ei osteta. Eks see läheb järgmiste projektide rahastamiseks,“ nendib Hasselbach.

RERS oli üks väheseid ekspediitorfirmasid, mis kasvatas 2009. aastal nii käivet kui ka kasumit. Kui 2008. aastal oli käive 83, siis 2009. aastal 103 miljonit krooni. Kasum kasvas vastavalt 44 miljonilt kroonilt 75 miljoni kroonini.

„Meil on olnud paremaid ja viletsamaid aegu. Oleme aastaid selles valdkonnas figureerinud, kord oleme suured tegijad, kord väiksemad. Meie põhitegevus on raudteetsisternide haldamine ja rendile andmine, raudtee vedude korraldamine. Meie käibed ja hinnad sõltuvad päris palju nafta hinnast maailmaturul. Möödunud aastal kõikus nafta hind hind 50-150 dollarini barreli eest. Kui nafta hind tõuseb 150 dollarini barreli eest, siis kauba omanikud aktiveeruvad, tahavad rohkem vedada ja on nõus rohkem maksma vaguni kasutamise eest. Kui hind kukub, on vähem koguseid ja ollakse vähem nõus ka maksma. Nii ka meie käibed sinna-tänna kõiguvad,“ räägib Hasselbach. 

RERS on majandusaasta aruandes öelnud, et dividendina oleks võimalik välja maksta koguni 331 miljonit krooni ja sellega kaasneks riigile makstav 88,1 miljoni krooni suurune tulumaks. Ettevõtte jaotamata kasum on 419 miljonit krooni.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077