"Uudis on hea, uudis on mõistlik. Nüüd on küsimus, kui mõistlikke busse ostetakse," kostis Sarapuu. Ühistranspordi seaduse järgi on tellija poolt bussid, s.t. nüüd on riigi valida, kellega bussiostu osas nõu pidada, kas osta uued või vanad, suured ja ebaökonoomsed või väiksemad ja ökonoomsemad bussid, selgitas ta.
"Täna pole vaja maakonnaliinidele suuri ja kolakaid ning ebaökonoomseid busse. Bussiteenindus olgu paindlik ja busside suurus vastavuses reisijate hulgaga," sõnas Sarapuu.
Näiteks just 1. juulist Viljandimaal ja Viljandis bussiveod võitnud ATKO Grupp tuli just maakonna liinidele seniste suurte ja vanade busside asemele oma väikeste ja uutega, näitlikustas ta.
Seega esiteks tuleb Sarapuu sõnul nüüd riigil teha läbikaalutud ja erialainimeste, -firmadega läbiarutatud bussiost. Teiseks peaks busse saama riigihangetel saadud tulemuste põhjal. Näiteks Ida-Virumaal pole tema kinnitusel senini tehtud maakonnaliinidel riigihankeid ja see on ainus selline Eesti maakond. Seega on seal liinikilomeeter kallim, pole ka konkurentsi ja riigihankel osalemist. Kolmandaks peaks busse saama firmad, kes on avalikul riigihankel võitnud hankelepingud.
"Kui riik suudab seniste suurte ja kolakate busside asemele tuua maakonnaliinidele ökonoomsed, paraja suurusega ja mugavad bussid, siis on tänane valitsuse otsusu väga hea otsus. Efektiivne transport on praegu maakonnas number üks teema," lisas ta.