2009. aastal vähenes veosekindlustuses kindlustusmaksete maht võrreldes 2008. aastaga 36,7%. Põhjus oli üldine Eesti väliskaubanduse mahu langus samas suurusjärgus – kui pole kaupu, mida transportida, ei ole ka midagi kindlustada. Näiteks möödunud aasta mais vähenes võrreldes 2008. aasta maiga eksport 31% ja import 41%.
Turu madalseisu aega on kõige edukamalt suutnud ära kasutada RSA Group, kes on veosekindlustusturule sisenedes oma eelmise aasta 4,7%-lise turuosa tänavu esimese viie kuuga kasvatanud juba 16,2%ni. Kindlustusturul seostatakse seda pikka aega ERGO Kindlustusseltsis veosekindlustusega tegelenud Ilmar Vissaku siirdmisega RSA Groupi. Öeldakse, et kindlustusmaaklerid hindavad Vissakut kõrgelt ja see on ka põhjus, miks RSA müük kasvab.
Vissak ise möönab, et veosekindlustuse turg on spetsiifiline ning nõuab erialaseid teadmisi ja kogemusi. „Seetõttu julgen väita, et see turg on küllaltki isikukeskne,” ütleb ta.
Kuipalju tehti keskmiselt kuus veosekindlustuse makseid eelmisel aastal ja selle aastal ning kuidas kellelgi läheb ning mis hakkab sellel alal veel toimuma, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.