„Eksporditurg on kasvamas ja mõned ettevõtted saavad juba valida, millist tööd võtta, millist mitte. Siiski on import endiselt madalal tasemel ega taastu arvatavasti enne 2011. aastat. Üldiselt on kliendid positiivsemad ning üha enam toimub arutelusid tulevikuinvesteeringute teemal. Eelmisel aastal tulevikuinvesteeringud jutuks ei tulnud,“ rääkis Kjellgren.
Kuna 2009. aasta veokimüük oli väga madalal tasemel, ei teinud paljud ettevõtted ka vajalikke muudatusi oma veokipargis ning lükkasid neid edasi. „Finantseerimine on endiselt probleemne valdkond, kuna mõned suurimad pangad on ikka tõrksad transpordivaldkonda raha investeerimisel,“ märkis Kjellgren, kelle arvates aasta teine pool kindlustunnet ei kasvata. „Palju oleneb Euroopa majanduse arengutest üldiselt ning konkreetsete riikide siseprobleemidest, mis samuti meie kliente mõjutavad,“ lisas ta.
Kui tarbesõidukite müük tervikuna võrreldes eelmise aasta esimese poolega elavnes, siis üle 16 tonnise täismassiga veoautode, mis on ka Volvo Estonia peamine müügiartikkel, müük on jäänud tänavu eelmise aasta sama perioodiga enam-vähem samale tasemele.
Kjellgreni selgitas kesist müüki sellega, et kuna veokiost on suuremahuline investeering ning pikaajaline kohustus, on ettevõtjad ettevaatlikumad ning soovivad tagada kindlate ja stabiilsete töödega oma kohustuste täitmise. „Kui ettevõtted leiavad, et transporditeenuste hinnad tõusevad ning ärikeskkond stabiliseerub, näeme ka aktiivsemaid tehinguid raskeveokite sektoris,“ usub ta.