Jakunin esines konverentsil ettekandega Venemaa raudteede strateegilistest prioriteetidest Läänemere regioonis.
„Transport on piireületav nähtus, seepärast aitavad meie professionaalsed huvid poliitilise kliima soodustamisele kaasa,“ rõhutas Jakunin. „Läänemere regioonis on hästi välja arendatud raudteede ja sadamate struktuur. Seepärast on koostöö selle regiooni kolleegidega meile äärmiselt oluline ning meil on hea meel, et nad osalevad SRÜ riike, Läänemeremaid, Soomet ja Bulgaariat ühendava raudteetranspordialase nõukogu töös, mõni aeg tagasi on sellega ühinenud ka Gruusia.“
Jakunin meenutas kohtumist EL transpordikomissar Siim Kallasega, kellega jõuti üksmeelele muuhulgas ka Baltimaades transiidi arendamise tähtsuse osas.
„Loomulikult arendame me eelkõige Venemaa sisest infrastruktuuri ning eelistame oma sadamaid,“ ütles Jakunin. „Kuid Aasia, põhiliselt Hiina, Jaapani ja Lõuna-Korea, veoste kasvav maht näitab, et Vene sadamad ei saa sellega üksi hakkama. Seda enam, et Trans-Siberi magistraalil on alanud konteinerite veo kiirendamise eksperiment: konteinerid plaanitakse tuua Vaiksest ookeanist EL piirideni seitsme päevaga ehk kolm korda kiiremini kui mereteed pidi. See lubab tulevikus konteineriveoste mahtu kolossaalselt suurendada, sellest osa hõlmab ka Läänemere sadamaid.“
Teise suunana nimetas Jakunin põhja-lõuna transiidikoridori Läänemerest India ookeanini, kaasa arvatud Lähis-Ida maad. See tähendab veel umbes 20 miljonit tonni veoseid aastas.
„Need eesmärgid nõuavad koostöö tihendamist, uusi ühiselt vastu võetud otsuseid, kindlamat transiidivoogude juhtimist,“ ütles Jakunin. „Aasta tagasi toimunud konverents „Strateegiline partnerlus 1520: Läänemere regioon“ näitas, et meie põhilised majandushuvid kattuvad. Varem või hiljem peavad seda tunnistama ka võimulolevad poliitikud.“