Autor: Siim Sultson • 7. juuni 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paldiski LNG-terminal sai keskkonna rohelise tule

Paldiski veeldatud maagaasi (LNG) terminali projekt sai Keskkonnaameti heakskiidu, teatab Balti Gaas.

Keskkonnaamet kiitis heaks Paldiski lähedale veeldatud maagaasi (LNG) terminali teemaplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) programmi, mille osas ettevõte teeb veel täiendavaid keskkonnauuringuid.

Terminali arendava OÜ Balti Gaas teatel leidis Keskkonnaamet, et KSH programm ja menetlus vastavad seadusandluse nõuetele. Keskkonnaamet kiitis programmi heaks tingimusel, et viiakse läbi täiendavaid keskkonnauuringuid, kuhu kaasatakse erialaspetsialiste nagu näiteks ornitoloogid ning liblikate ekspert. 

„Keskkonnaameti  otsus on oluliseks sammuks terminali arendamisel. KSH läbiviimiseks on ettevõte juba teinud alusuuringuid planeeringualal; tellitud ja täidetud on suuremahulised välitööd maismaa- ja mereökoloogia alal,“ ütles Balti Gaasi tegevjuht Urmo Männi. 

Männi lisas, et gaasitarnete kindluse, hinnapoliitika ning Eesti energeetika arengu huvides on oluline LNG terminali rajamine Eestisse, kuid sama tähtis on kõikide keskkonnamõjude eelnev analüüs.

Rajatava terminali teemaplaneeringu eskiislahenduse ja selle KSH programmiga sai tutvuda kuni 15. märtsini Paldiski linnavalitsuses, kus seejärel toimus programmi avalik arutelu. KSH hindajaks on OÜ E-Konsult ning juhtekspert on litsentseeritud keskkonnaekspert Lembit Linnupõld.

Balti Gaasi projekt on välja töötatud vastavalt Euroopa Komisjoni poolt heakskiidetud programmile BEMIP (Balti energiaturu ühendamise plaan), mille eesmärk on tagada energia varustuskindlus piirkonnas, sh elektri ja gaasi vallas, ning integreerida Leedu, Läti, Eesti ja Soome gaasivõrgud.

Kokku on plaanis Paldiski terminali rajada kaks mahutit kogumahutavusega 160 000 kuupmeetrit. Valminud terminalis saavad tööd ligi 60 ning ehitustöödel ligi 200 inimest. LNG-st aurustamise tagajärjel tekkiv gaas sisaldab sarnaselt naturaalsele maagaasile üle 97% metaani (CH4), mis on lõhna ja värvuseta õhust kergem gaas. Selle põlemisel tekivad vaid veeaur ja süsihappegaas.

Seoses keskkonnasõbralikkusega on LNG-st saamas nö roheline laevakütus; metaani kasutatakse alternatiivse autokütusena juba aastaid.

OÜ Balti Gaas omanikud on Baltic International Trading OÜ, Paldiski Arendamise AS ja Sergei Timošenko.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077