Peterburis suletakse veel üks tollipost

Venemaal kinniminev tollipost ärritab vedajaid, kes kahtlustavad järjekordses tolliposti sulgemises turu ümbermängimist, teatab Veondussõnumid.

Vene Föderatsioni Loode Tolliamet viib varsti Jugo-Zapadnaja tolliposti
Volhovskoje maanteelt üle Janino külasse. Ettevõtjad arvavad, et tolliamet alustab uut turu ümberjaotamise mängu.

Janinos avatakse kompleks nimega OOO „Logistitšeski park „Janino““, mis kuulub ettevõtete grupile „N-Trans“ (juhtiv eraettevõtja Venemaa transporditurul). Importööridel tuleb nüüd jälle muuta kauba kohaletoimetamise
skeemi.

Loode Tolliametist kinnitatakse, et Jugo-Zapadnaja post suletakse seoses tollivormistuse üleviimisega linnast linnaäärsesse piirkonda. Selle sama loosungi all suleti 18. mail Viiburi post ja 3. juunil likvideeriti Piskarjevski
post. Kuid ettevõtjad kardavad, et toll on ette võtnud turu ümberjaotamise suurte mängijate kasuks.

Suletud tollipostid asusid korporatsioonile „Sterh“ ja ettevõtete grupile „Transsfera“ kuuluvates terminalides. Nüüd on need kompleksid, mis mõlemad maksid 50 miljonit USD, tööta.

Samas avati Šušarõs äsja valminud Natsonalnaja Konteinernaja Kompanijale (suurim Venemaal ja terves SRÜ-s konteinerterminalide operaator) kuuluvas terminalis Puškinski post. Ja nüüd viiakse NKK suurima konkurendi terminal üle Janino tolliposti. Uute tollipostide asetus ei ole üldse linnalähedane.

Arusaamatuks jääb, millega seletab Vene Föderatsiooni Tolliamet valikulist tollipostide paigutamist?

Loode Tolliameti andmetel vormistas Jugo-Zapadnõi tollipost umbes 100 kauba deklaratsiooni päevas (60% import ja 40% eksport). Tema klientideks olid OOO „Megafon“ loode piirkonna filiaal ja samuti rida väiksemaid ettevõtteid.

Huvitav on see, et Peterburi linna transpordi-transiidi poliitika komitees ja ka  linnaametis ei avaldata terminali omanikku, kus post asub. Ettevõtjad teavad, et see on keskmise suurusega ettevõte ja samas jääb tolliposti infrastruktuur mõnevõrra alla uuele kompleksile Janinos. OOO „Logistitšeski park „Janino““ jaoks olid tolli plaanid suureks üllatuseks.

Esialgselt oli kompleks mõeldud konteinerites olevate kaupade tollivormistuseks (eeskätt OAO „Petrolesport“ ja „Mobidik“). Kompleks on  võimeline vastu võtma 500 000 standardset konteinerit aastas. Ehitustööd lõpetati selle aasta alguses ja kompleks on täiesti töövalmis vastavalt esialgsetele investeerimisplaanidele, ütleb logopargi peadirektor Igor Stalerov.
Ta lisas, et kompleksi territooriumile on ehitatud hoone tolliposti jaoks ja ajutise tollilao jaoks, mis saab vastu võtta igat liiki koormaid.

ASMAP-i Loode piirkonna juhataja Konstantin Šaršakovi arvates ei ole Janino transpordi infrastruktuur lihtsalt valmis lisakoormuse võtmiseks. Importööride hinnangul ei vastanud Jugo-Zapadnaja tolliposti infrastruktuur enam kaasaegsetele turu nõudmistele, siis terminalid „Sterh” ja „Transsfera”  on ehitatud alles hiljuti ja kasutatud kaasaegset tehnoloogiat.

Nagu teatati varem, Loode Tolliametis suletakse reformi käigus Peterburis veel 5 tolliposti Šušarõ, Juzhnõi, Krasnoselski, Jugo-Zapadnõi ja Gatšina. „Transsfera” peadirektor Sergei Skorik arvab, et peale tollipostide sulgemist pole majanduslikult kasulik kasutada terminale ajutiste tolliladudena. Tagatis, mis on vaja kanda tolli arvele ajutise tollilao kasutamiseülalpidamise
eest, on 10-50 miljonit rubla. Oodata on, et komplekside omanikud hakkavad neid ümber profileerima või kasutama maad teiste projektide jaoks.

„N-Trans“ kulutas 100 miljonit USD logistikapargi ehitamiseks Janinosse. Kompleks on orienteeritud peamiselt konteinerkoormatele ja hakkab tööle nn.
„kuiva sadamana“.

Janino logopargis on konteinerterminal (12 000 konteinerit), kinnine ladu (30 000 m²), kaupade hoiustamise plats ja kaks ladu. Kõigis ladudes on
juurdepääs raudteele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4766444
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.1738541
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204489
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.1133862
Hiina jüaan CNY 7,82 0.2074928
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.3373521
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0148872
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.2111833
India ruupia INR 81,23 -0.0971602
Indoneesia ruupia IDR 16529,67 0.2672634
Islandi kroon ISK 138,99 -0.1723766
Jaapani jeen JPY 127,90 -0.2573501
Kanada dollar CAD 1,52 0.6348367
LAV rand ZAR 16,34 0.4282695
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,79 0.120383
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.2410301
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.2715668
Norra kroon NOK 9,80 0.6601372
Poola slott PLN 4,28 -0.2191449
Rootsi kroon SEK 10,28 0.3241175
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1654917
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0835261
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0668226
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.177305
Taani kroon DKK 7,47 -0.002679
Tai baht THB 37,21 0.3054048
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.0504717
Türgi liir TRY 6,09 0.581213
Ukraina grivna UAH 31,61 0.2282794
Ungari forint HUF 323,28 0.0154689
USA dollar USD 1,13 0.336075
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.2345441
Valgevene rubla BYN 2,41 0.6481559
Vene rubla RUB 75,73 0.3238977

Valdkonna töökuulutused