Peterburis suletakse veel üks tollipost

Venemaal kinniminev tollipost ärritab vedajaid, kes kahtlustavad järjekordses tolliposti sulgemises turu ümbermängimist, teatab Veondussõnumid.

Vene Föderatsioni Loode Tolliamet viib varsti Jugo-Zapadnaja tolliposti
Volhovskoje maanteelt üle Janino külasse. Ettevõtjad arvavad, et tolliamet alustab uut turu ümberjaotamise mängu.

Janinos avatakse kompleks nimega OOO „Logistitšeski park „Janino““, mis kuulub ettevõtete grupile „N-Trans“ (juhtiv eraettevõtja Venemaa transporditurul). Importööridel tuleb nüüd jälle muuta kauba kohaletoimetamise
skeemi.

Loode Tolliametist kinnitatakse, et Jugo-Zapadnaja post suletakse seoses tollivormistuse üleviimisega linnast linnaäärsesse piirkonda. Selle sama loosungi all suleti 18. mail Viiburi post ja 3. juunil likvideeriti Piskarjevski
post. Kuid ettevõtjad kardavad, et toll on ette võtnud turu ümberjaotamise suurte mängijate kasuks.

Suletud tollipostid asusid korporatsioonile „Sterh“ ja ettevõtete grupile „Transsfera“ kuuluvates terminalides. Nüüd on need kompleksid, mis mõlemad maksid 50 miljonit USD, tööta.

Samas avati Šušarõs äsja valminud Natsonalnaja Konteinernaja Kompanijale (suurim Venemaal ja terves SRÜ-s konteinerterminalide operaator) kuuluvas terminalis Puškinski post. Ja nüüd viiakse NKK suurima konkurendi terminal üle Janino tolliposti. Uute tollipostide asetus ei ole üldse linnalähedane.

Arusaamatuks jääb, millega seletab Vene Föderatsiooni Tolliamet valikulist tollipostide paigutamist?

Loode Tolliameti andmetel vormistas Jugo-Zapadnõi tollipost umbes 100 kauba deklaratsiooni päevas (60% import ja 40% eksport). Tema klientideks olid OOO „Megafon“ loode piirkonna filiaal ja samuti rida väiksemaid ettevõtteid.

Huvitav on see, et Peterburi linna transpordi-transiidi poliitika komitees ja ka  linnaametis ei avaldata terminali omanikku, kus post asub. Ettevõtjad teavad, et see on keskmise suurusega ettevõte ja samas jääb tolliposti infrastruktuur mõnevõrra alla uuele kompleksile Janinos. OOO „Logistitšeski park „Janino““ jaoks olid tolli plaanid suureks üllatuseks.

Esialgselt oli kompleks mõeldud konteinerites olevate kaupade tollivormistuseks (eeskätt OAO „Petrolesport“ ja „Mobidik“). Kompleks on  võimeline vastu võtma 500 000 standardset konteinerit aastas. Ehitustööd lõpetati selle aasta alguses ja kompleks on täiesti töövalmis vastavalt esialgsetele investeerimisplaanidele, ütleb logopargi peadirektor Igor Stalerov.
Ta lisas, et kompleksi territooriumile on ehitatud hoone tolliposti jaoks ja ajutise tollilao jaoks, mis saab vastu võtta igat liiki koormaid.

ASMAP-i Loode piirkonna juhataja Konstantin Šaršakovi arvates ei ole Janino transpordi infrastruktuur lihtsalt valmis lisakoormuse võtmiseks. Importööride hinnangul ei vastanud Jugo-Zapadnaja tolliposti infrastruktuur enam kaasaegsetele turu nõudmistele, siis terminalid „Sterh” ja „Transsfera”  on ehitatud alles hiljuti ja kasutatud kaasaegset tehnoloogiat.

Nagu teatati varem, Loode Tolliametis suletakse reformi käigus Peterburis veel 5 tolliposti Šušarõ, Juzhnõi, Krasnoselski, Jugo-Zapadnõi ja Gatšina. „Transsfera” peadirektor Sergei Skorik arvab, et peale tollipostide sulgemist pole majanduslikult kasulik kasutada terminale ajutiste tolliladudena. Tagatis, mis on vaja kanda tolli arvele ajutise tollilao kasutamiseülalpidamise
eest, on 10-50 miljonit rubla. Oodata on, et komplekside omanikud hakkavad neid ümber profileerima või kasutama maad teiste projektide jaoks.

„N-Trans“ kulutas 100 miljonit USD logistikapargi ehitamiseks Janinosse. Kompleks on orienteeritud peamiselt konteinerkoormatele ja hakkab tööle nn.
„kuiva sadamana“.

Janino logopargis on konteinerterminal (12 000 konteinerit), kinnine ladu (30 000 m²), kaupade hoiustamise plats ja kaks ladu. Kõigis ladudes on
juurdepääs raudteele.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018