Järgmise nädala teisipäeval Saragossas toimuval Euroopa transpordiministrite kohtumisel kavatseb Parts teha ettepaneku taastada rongiliin Tallinn-Varssavi olemasoleval teel. Lisaks majandusliku tasuvuse arvestamisele on see paraku ka poliitiline samm ehk tuleb saavutada koostöö Läti ja Leeduga. Kui see õnnestub, saaks rongid liikuma isegi juba aasta pärast. Partsis seletusel tuleks teha selleks investeering rongidesse, mis siinsel infrastruktuuril võiksid sõita 120 km/h.
Maksumus nelja rongikoosseisu puhul võiks Partsi hinnangul olla umbes 1 miljard krooni. Teisalt, kui pilet maksab Tallinnast Varssavisse üle 2 000 krooni, muutub küsitavaks selle tasuvus. "Kuid praegu ma spekuleerin," hoidus minister konkreetseid arve nimetamast.
Samas siin peakski tulema appi Euroopa Komisjon. Viimse pooldava otsuse tulemist pidas ta juba poliitiliseks. Selle nimel tulebki tema sõnul nüüd Saragossas pingutada. Liiati saaks Euroopa rahad taha kui Baltikumis oleks üksmeel ja tegutsetaks kiiresti.
Milline peaks tulema Rail Baltica puhul rööpalaius? Märtsi alguses ütles transpordivolinik Siim Kallas, et see on riikide otsustada ja ilmselt jääb olemasolev 1520 mm, kuid märtsi lõpus pidas ta mõttekaks vaid Euroopa laiust 1435 mm.
"Küsige seda Kallase käest... see peab selguma tasuvusuuringute käigus," kostis Parts.