Autor: Siim Sultson • 20. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazeril Balti moodsaim ja poole kiirem logistiline lahendus

Alates selle aasta veebruari keskpaigast käivitas Fazeri pagaritööstus Baltikumi moodsaima komplekteerimise ning väljastamise süsteemi, mis tõhustas tööd viiendiku jagu.

„Antud süsteemi on väga lihtne kasutada, inglise keelne väljend selle lahenduse kohta on "pick to light" ning antud tarkvaraline lahendus on välja töötatud Hollandis, ettevõttes PC Data,“ selgitas Fazer Eesti logistikajuht Raivo Roolaid.

„Uus süsteem hõlbustab väljastaja tööd, öö jooksul on nüüd tunduvalt vähem käimist ning kaupade tõstmist, kuna kaubad "ladustatakse" selleks spetsiaalselt loodud kohta või platsi. Kui senimaani käis iga väljastaja komplekteerimiseks vajalikku kaupa piltlikult öeldes mööda tehast endale igakord eraldi toomas, siis nüüd tuuakse kõik vajalik kaup korraga nn laoplatsile kokku. Alles seejärel alustatakse komplekteerimist transpordiringidepõhiselt ehk vastavalt kaubaautode väljumise graafikule,“ kirjeldas ta uue süsteemi eripära.

 Seoses Fazeri pagaritööstuse komplekteerimise süsteemi muutumisega, on muutunud ka komplekteerimine sisuliselt paberivabaks. Arve trükitakse kliendile välja alles siis, kui kaup on komplekteeritud. Kuna paberimajandust on oluliselt vähemaks jäänud ning kõik kaubad on enne komplekteerimist laoplatsile toodete segmentide järgi ladustatud, siis on komplekteerimises vigu olulisem vähem.

Sellel aastal, mis on esimene uue süsteemi kasutamise aasta, on eesmärk vigasid vähendada vähemalt 30%.

Peale väljastajate töö hõlbustamist, muutis uus süsteem ka oluliselt autojuhtide tööd. „Nüüdsest käib kauba laadimine 50% kiiremini. Kui enne uue süsteemi tööle rakendamist, kulus kaubaauto laadimiseks kuni üks tund, siis nüüd kulub selleks 10-35 minutit,“ kinnitas Roolaid.

Ajaefektiivsus tuleneb sellest, kui liinil on kaubad komplekteeritud, siis liiguvad saia-leivakastid mööda transportöörrullikuid läbi seina otse laadimise estakaadile. Sealt saab juht selle omale autosse tõmmata. Varem pidi autojuht kauba kastivirnade haaval tehasest autosse transportima, seletas ta.

Kauba komplekteerimine toimub infotabloode abil, see tähendab, et igale tootele või tootegrupile on eraldi tabloo, mis näitab, kui mitu tükki või kasti on kliendile vaja saata. Seega väljastaja ei pea teadma toote nime, koodi ega ka seda, mis kliendile antud kaup saadetakse. Samuti hõlbustab uus süsteem oluliselt uute töötajate väljaõpet. Sisuliselt piisab ühest päevast, et komplekteerija oskaks oma tööd, kuna terve komplekteerimise ideoloogia on äärmiselt lihtne.

Ühtekokku on uue süsteemiga kauba komplekteerimise ja ladustamise efektiivsus kasvanud 20%. Lisaks tekkis selle süsteemiga potentsiaal kasvatada mahte olemasoleva tööjõu abil 35-40%.

Kogu investeeringu maksumus on umbes 4 miljonit krooni.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077