Riik suhtub transiidiärisse Kesk-Aasiaga leigelt

Aasta tagusel transiidikonverentsil Transestonia 2009 sõnastati vajadus luua Kasasthani Eesti esindus, mis kataks kogu Kesk-Aasiat nii saatkonna kui majanudsesindusena. Paraku tõdetakse transiidisektoris, et arusaamatutel põhjustel ei ole riik aasta jooksul selles suunas midagi teinud.

Transestonia korraldaja Illimar Paul tõdeb, et kasahhid on küll ilmutanud taaskord huvi Eesti sadamate vastu ning Eesti logistikafirmad teevad jätkuvalt jõupingutsi Kesk-Aasia suunalise transiiditeenuse arendamiseks. Riiklikul tasandil ei ole Pauli sõnul aga paraku midagi edasi arenenud.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirketor Ago Tiiman tunnistab, et ei ole teada, mis põhjusel riik Kesk-Aasia suunas ei tegutse. „Raha puudumine oleks hetkel vaid vabandus, mitte põhjus,“ leiab ta siiski. Tema sõnul puudub Eestil lihtsalt pikaajaline, eesmärgipärane ja praktiline välispoliitiline kontseptsioon koos rakenduskavaga.

Sillamäe Sadama nõukogu esimehe Tiit Vähi sõnul tõestavad tihenevad kontaktid meie ja Kesk-Aasia ettevõtjate vahel riigipoolse toetuse vajalikkust. „Kesk-Aasia ärimehed tulevad Baltikumi niikuinii, kui kontakteerumine meie naabritega on aga lihtsam, siis jääme meie sellest ärist kõrvale,“ võtab Vähi kokku.

Majandus- ja komunikatsiooniministeerium ei kommenteeri, miks ei ole Eestis liigutud edasi riikliku esinduse loomiseks Kasasthanis. Küll tõstetakse aga esile, et tänavu märtsis toimus Eesti ja Kasasthani valitsuste vaheline komisjon, kus oli oluliseima küsimusena arutusel koostöö transpordi ja transiidi valdkonnas.

Juunis on plaanitud vastuvisiit Kasasthani, kuhu on kaasa tulemas ka Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee esindajad.

Eesti transiidisektori arvamusliidrite hinnanguid aasta jooksul transpordi- ja logistikasektoris toimunud arengutele loe Äripäeva maikuu infolehest Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.048409
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,96 -0.320162
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.339768
Hongkongi dollar HKD 9,55 0.008375
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.041691
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.167264
India ruupia INR 78,02 -0.001666
Indoneesia ruupia IDR 16273,00 -0.397845
Islandi kroon ISK 125,75 -0.00159
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.419256
Kanada dollar CAD 1,53 0.003929
LAV rand ZAR 14,88 0.04506
Lõuna-Korea vonn KRW 1304,40 -0.374245
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.592767
Mehhiko peeso MXN 22,77 0.037789
Norra kroon NOK 9,62 0.172835
Poola slott PLN 4,17 0.266711
Rootsi kroon SEK 9,86 0.423794
Rubla RUB 69,29 0.018766
Rumeenia leu RON 4,66 -0.047192
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.185528
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.154406
Šveitsi frank CHF 1,18 0.339133
Taani kroon DKK 7,44 -0.036261
Tai baht THB 38,93 -0.307298
Tšehhi kroon CZK 25,38 0.078876
Türgi liir TRY 4,65 -0.010747
Ukraina grivna UAH 35,41 -0.001694
Ungari forint HUF 309,12 0.003235
USA dollar USD 1,22 -0.130734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.037525
Valgevene rubla BRL 3,91 -0.007679
Valgevene rubla BYN 24746,00 -0.165409

Valdkonna töökuulutused