Riik suhtub transiidiärisse Kesk-Aasiaga leigelt

Aasta tagusel transiidikonverentsil Transestonia 2009 sõnastati vajadus luua Kasasthani Eesti esindus, mis kataks kogu Kesk-Aasiat nii saatkonna kui majanudsesindusena. Paraku tõdetakse transiidisektoris, et arusaamatutel põhjustel ei ole riik aasta jooksul selles suunas midagi teinud.

Transestonia korraldaja Illimar Paul tõdeb, et kasahhid on küll ilmutanud taaskord huvi Eesti sadamate vastu ning Eesti logistikafirmad teevad jätkuvalt jõupingutsi Kesk-Aasia suunalise transiiditeenuse arendamiseks. Riiklikul tasandil ei ole Pauli sõnul aga paraku midagi edasi arenenud.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirketor Ago Tiiman tunnistab, et ei ole teada, mis põhjusel riik Kesk-Aasia suunas ei tegutse. „Raha puudumine oleks hetkel vaid vabandus, mitte põhjus,“ leiab ta siiski. Tema sõnul puudub Eestil lihtsalt pikaajaline, eesmärgipärane ja praktiline välispoliitiline kontseptsioon koos rakenduskavaga.

Sillamäe Sadama nõukogu esimehe Tiit Vähi sõnul tõestavad tihenevad kontaktid meie ja Kesk-Aasia ettevõtjate vahel riigipoolse toetuse vajalikkust. „Kesk-Aasia ärimehed tulevad Baltikumi niikuinii, kui kontakteerumine meie naabritega on aga lihtsam, siis jääme meie sellest ärist kõrvale,“ võtab Vähi kokku.

Majandus- ja komunikatsiooniministeerium ei kommenteeri, miks ei ole Eestis liigutud edasi riikliku esinduse loomiseks Kasasthanis. Küll tõstetakse aga esile, et tänavu märtsis toimus Eesti ja Kasasthani valitsuste vaheline komisjon, kus oli oluliseima küsimusena arutusel koostöö transpordi ja transiidi valdkonnas.

Juunis on plaanitud vastuvisiit Kasasthani, kuhu on kaasa tulemas ka Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee esindajad.

Eesti transiidisektori arvamusliidrite hinnanguid aasta jooksul transpordi- ja logistikasektoris toimunud arengutele loe Äripäeva maikuu infolehest Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4766444
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.1151501
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0511221
Filipiinide peeso PHP 60,04 0.1133862
Hiina jüaan CNY 7,82 0.2074928
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.3305598
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.142105
Iisraeli seekel ILS 4,27 0.1712931
India ruupia INR 81,23 -0.0971602
Indoneesia ruupia IDR 16529,67 0.2672634
Islandi kroon ISK 139,01 -0.1580119
Jaapani jeen JPY 127,88 -0.272947
Kanada dollar CAD 1,52 0.6480624
LAV rand ZAR 16,33 0.3674392
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,92 0.0523744
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.2410301
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.2510135
Norra kroon NOK 9,81 0.7248162
Poola slott PLN 4,28 -0.177181
Rootsi kroon SEK 10,27 0.3084973
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1654917
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0835261
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1002339
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1950355
Taani kroon DKK 7,47 0.0053581
Tai baht THB 37,21 0.3054048
Tšehhi kroon CZK 25,76 0.0116473
Türgi liir TRY 6,09 0.6076317
Ukraina grivna UAH 31,61 0.2282794
Ungari forint HUF 323,17 -0.0185626
USA dollar USD 1,13 0.336075
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.2345441
Valgevene rubla BYN 2,41 0.6481559
Vene rubla RUB 75,72 0.3119751

Valdkonna töökuulutused