Riik suhtub transiidiärisse Kesk-Aasiaga leigelt

Aasta tagusel transiidikonverentsil Transestonia 2009 sõnastati vajadus luua Kasasthani Eesti esindus, mis kataks kogu Kesk-Aasiat nii saatkonna kui majanudsesindusena. Paraku tõdetakse transiidisektoris, et arusaamatutel põhjustel ei ole riik aasta jooksul selles suunas midagi teinud.

Transestonia korraldaja Illimar Paul tõdeb, et kasahhid on küll ilmutanud taaskord huvi Eesti sadamate vastu ning Eesti logistikafirmad teevad jätkuvalt jõupingutsi Kesk-Aasia suunalise transiiditeenuse arendamiseks. Riiklikul tasandil ei ole Pauli sõnul aga paraku midagi edasi arenenud.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirketor Ago Tiiman tunnistab, et ei ole teada, mis põhjusel riik Kesk-Aasia suunas ei tegutse. „Raha puudumine oleks hetkel vaid vabandus, mitte põhjus,“ leiab ta siiski. Tema sõnul puudub Eestil lihtsalt pikaajaline, eesmärgipärane ja praktiline välispoliitiline kontseptsioon koos rakenduskavaga.

Sillamäe Sadama nõukogu esimehe Tiit Vähi sõnul tõestavad tihenevad kontaktid meie ja Kesk-Aasia ettevõtjate vahel riigipoolse toetuse vajalikkust. „Kesk-Aasia ärimehed tulevad Baltikumi niikuinii, kui kontakteerumine meie naabritega on aga lihtsam, siis jääme meie sellest ärist kõrvale,“ võtab Vähi kokku.

Majandus- ja komunikatsiooniministeerium ei kommenteeri, miks ei ole Eestis liigutud edasi riikliku esinduse loomiseks Kasasthanis. Küll tõstetakse aga esile, et tänavu märtsis toimus Eesti ja Kasasthani valitsuste vaheline komisjon, kus oli oluliseima küsimusena arutusel koostöö transpordi ja transiidi valdkonnas.

Juunis on plaanitud vastuvisiit Kasasthani, kuhu on kaasa tulemas ka Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee esindajad.

Eesti transiidisektori arvamusliidrite hinnanguid aasta jooksul transpordi- ja logistikasektoris toimunud arengutele loe Äripäeva maikuu infolehest Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1463384
Brasiilia reaal BRL 4,51 0.3093839
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204593
Filipiinide peeso PHP 62,58 0.2193896
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0512348
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.3155435
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.018934
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.3228239
India ruupia INR 80,28 0.4403964
Indoneesia ruupia IDR 16821,52 0.2735516
Islandi kroon ISK 125,03 0.0320026
Jaapani jeen JPY 131,54 0.3509307
Kanada dollar CAD 1,54 0.2409639
LAV rand ZAR 15,44 -0.6352414
Lõuna-Korea vonn KRW 1316,91 -0.0607114
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0592417
Mehhiko peeso MXN 22,02 -0.0676169
Norra kroon NOK 9,48 0.1436615
Poola slott PLN 4,30 -0.0858827
Rootsi kroon SEK 10,34 -0.2507692
Rumeenia leu RON 4,65 0.2283351
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0125518
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0226732
Šveitsi frank CHF 1,17 0.0171101
Taani kroon DKK 7,45 0.1383628
Tai baht THB 38,93 0.278421
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.0657666
Türgi liir TRY 5,66 0.198353
Ukraina grivna UAH 30,67 0.232036
Ungari forint HUF 321,68 -0.2264198
USA dollar USD 1,17 0.1626016
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1741655
Valgevene rubla BYN 2,31 0.6505982
Vene rubla RUB 72,80 -0.2454232

Valdkonna töökuulutused