IATA: miks peaks tuhka suhtuma muust ilmast erinevalt?

Islandi vulkaanituhast põhjustatud kriisi lahendamisele teravalt reageerinud Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) leiab, et Euroopa lennunduse reeglid tuleks üle vaadata, et vähendada Islandi tuhapilvest tulenevaid häireid lennuliikluses.

"See probleem ei lahene lähiajal ise. Praegune Üle-Euroopaline süsteem, mille kohaselt õhuruume suletakse, ei tööta. Sisuliselt kasutame täna neljamõõtmelisel probleemil ikkagi ühemõõtmelisi andmeid ja tulemuseks on õhuruumide asjatu sulgemine," kommenteeris IATA juht Giovanni Bisignani. "Turvalisus on alati meie prioriteet, kuid me peame võtma vastu otsuseid, mis põhinevad faktidel mitte kinnitamata teoreetilistel mudelitel," ütles Bisignani. "Erinevad riigid on samade andmete põhjal langetanud erinevaid otsuseid."

Tema sõnul peaks on arenguruumi nii andmete täpsuses, otsustamisprotsessides ning probleemi kiires teadvustamises.

"Lennundus vajab vulkaanipursete puhul toimimiseks samasuguseid reegleid nagu igal teiselgi tõrkel. Iga päev otsustavad lennufirmad, kas ilm laseb lennata või mitte. Lennufirmad kasutavad kättesaadavat infot ja langetavad oma otsused, turvalisust esikohale seades. Miks peaks vulkaanituha puhul teistmoodi toimima?"

Bisignani kiitis õhuruumi avatuna hoidnud Prantsusmaad, kes kasutab varasemaid lennunduskogemusi tuhapilvede liikumise andmete tõlgendamisel ning piirnorme täpsustanud Suurbritanniat.

"Suurbritannia liigub lõpuks õiges suunas. Aga mida teevad teiste Euroopa riikide valitsused? Järgmine transpordiministrite kokkutulek on plaanitud 24. juuniks. Milline juht ootab kuu aega, et langetada kriisi kohta otsus? Lennuliiklusest sõltuvad Euroopa ärid ei saa kuu aega oodata," lisas Bisignani.

IATA pahameele taga on aprilli keskel Islandil asuv Eyjafjallajökulli vulkaani tagajärjel vallandunud lennunduskaos, mis peatas lende nii Euroopas, Ameerikas kui Aasias. Vulkaan on tänaseks pursanud enam kui kuu ega näita rahunemise märke. Kahjud seisakust ulatuvad miljarditesse kroonidesse.

IATA ühendab 230 lennufirmat, mis katavad 93% rahvusvahelistest regulaarlendudest.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.0742988
Brasiilia reaal BRL 4,75 -0.1029671
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255663
Filipiinide peeso PHP 63,64 0.0754776
Hiina jüaan CNY 8,05 -0.1017913
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.112253
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.1023431
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1406939
India ruupia INR 84,78 -0.1013314
Indoneesia ruupia IDR 17454,41 0.2619939
Islandi kroon ISK 129,21 -0.0232126
Jaapani jeen JPY 132,16 -0.0680529
Kanada dollar CAD 1,52 0.0131822
LAV rand ZAR 16,86 0.4121403
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,48 0.3476122
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.0185552
Mehhiko peeso MXN 22,14 0.1207293
Norra kroon NOK 9,56 -0.1295134
Poola slott PLN 4,31 0.006967
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0803711
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0343975
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0062375
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1113214
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0177604
Taani kroon DKK 7,46 -0.0241319
Tai baht THB 38,13 0.2063265
Tšehhi kroon CZK 25,58 0.0156372
Türgi liir TRY 7,40 1.3220381
Ukraina grivna UAH 32,91 -0.101982
Ungari forint HUF 324,03 0.0123461
USA dollar USD 1,17 -0.0851209
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.0454804
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1022913
Vene rubla RUB 78,14 0.0887692

Valdkonna töökuulutused

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018