IATA: miks peaks tuhka suhtuma muust ilmast erinevalt?

Islandi vulkaanituhast põhjustatud kriisi lahendamisele teravalt reageerinud Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) leiab, et Euroopa lennunduse reeglid tuleks üle vaadata, et vähendada Islandi tuhapilvest tulenevaid häireid lennuliikluses.

"See probleem ei lahene lähiajal ise. Praegune Üle-Euroopaline süsteem, mille kohaselt õhuruume suletakse, ei tööta. Sisuliselt kasutame täna neljamõõtmelisel probleemil ikkagi ühemõõtmelisi andmeid ja tulemuseks on õhuruumide asjatu sulgemine," kommenteeris IATA juht Giovanni Bisignani. "Turvalisus on alati meie prioriteet, kuid me peame võtma vastu otsuseid, mis põhinevad faktidel mitte kinnitamata teoreetilistel mudelitel," ütles Bisignani. "Erinevad riigid on samade andmete põhjal langetanud erinevaid otsuseid."

Tema sõnul peaks on arenguruumi nii andmete täpsuses, otsustamisprotsessides ning probleemi kiires teadvustamises.

"Lennundus vajab vulkaanipursete puhul toimimiseks samasuguseid reegleid nagu igal teiselgi tõrkel. Iga päev otsustavad lennufirmad, kas ilm laseb lennata või mitte. Lennufirmad kasutavad kättesaadavat infot ja langetavad oma otsused, turvalisust esikohale seades. Miks peaks vulkaanituha puhul teistmoodi toimima?"

Bisignani kiitis õhuruumi avatuna hoidnud Prantsusmaad, kes kasutab varasemaid lennunduskogemusi tuhapilvede liikumise andmete tõlgendamisel ning piirnorme täpsustanud Suurbritanniat.

"Suurbritannia liigub lõpuks õiges suunas. Aga mida teevad teiste Euroopa riikide valitsused? Järgmine transpordiministrite kokkutulek on plaanitud 24. juuniks. Milline juht ootab kuu aega, et langetada kriisi kohta otsus? Lennuliiklusest sõltuvad Euroopa ärid ei saa kuu aega oodata," lisas Bisignani.

IATA pahameele taga on aprilli keskel Islandil asuv Eyjafjallajökulli vulkaani tagajärjel vallandunud lennunduskaos, mis peatas lende nii Euroopas, Ameerikas kui Aasias. Vulkaan on tänaseks pursanud enam kui kuu ega näita rahunemise märke. Kahjud seisakust ulatuvad miljarditesse kroonidesse.

IATA ühendab 230 lennufirmat, mis katavad 93% rahvusvahelistest regulaarlendudest.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1707348
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.0179945
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204551
Filipiinide peeso PHP 59,95 0.018352
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0179019
Hongkongi dollar HKD 8,89 0.0168681
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0176266
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0164873
India ruupia INR 80,63 0.0173669
Indoneesia ruupia IDR 16461,17 0.0175596
Islandi kroon ISK 138,60 -0.0288517
Jaapani jeen JPY 128,10 -0.1247466
Kanada dollar CAD 1,52 0.1121742
LAV rand ZAR 16,14 0.201151
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,43 0.0422241
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0168855
Mehhiko peeso MXN 23,08 0.1344961
Norra kroon NOK 9,68 0.0993038
Poola slott PLN 4,29 0.046644
Rootsi kroon SEK 10,29 0.0777696
Rumeenia leu RON 4,64 0.0884059
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0770021
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1678416
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0621228
Taani kroon DKK 7,46 -0.0227745
Tai baht THB 37,36 0.0174011
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0813071
Türgi liir TRY 6,04 0.0994596
Ukraina grivna UAH 31,62 0.0177141
Ungari forint HUF 322,63 -0.0867115
USA dollar USD 1,14 0.0527148
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3203772
Valgevene rubla BYN 2,42 0.1032759
Vene rubla RUB 75,55 0.0176085

Valdkonna töökuulutused