IATA: miks peaks tuhka suhtuma muust ilmast erinevalt?

Islandi vulkaanituhast põhjustatud kriisi lahendamisele teravalt reageerinud Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) leiab, et Euroopa lennunduse reeglid tuleks üle vaadata, et vähendada Islandi tuhapilvest tulenevaid häireid lennuliikluses.

"See probleem ei lahene lähiajal ise. Praegune Üle-Euroopaline süsteem, mille kohaselt õhuruume suletakse, ei tööta. Sisuliselt kasutame täna neljamõõtmelisel probleemil ikkagi ühemõõtmelisi andmeid ja tulemuseks on õhuruumide asjatu sulgemine," kommenteeris IATA juht Giovanni Bisignani. "Turvalisus on alati meie prioriteet, kuid me peame võtma vastu otsuseid, mis põhinevad faktidel mitte kinnitamata teoreetilistel mudelitel," ütles Bisignani. "Erinevad riigid on samade andmete põhjal langetanud erinevaid otsuseid."

Tema sõnul peaks on arenguruumi nii andmete täpsuses, otsustamisprotsessides ning probleemi kiires teadvustamises.

"Lennundus vajab vulkaanipursete puhul toimimiseks samasuguseid reegleid nagu igal teiselgi tõrkel. Iga päev otsustavad lennufirmad, kas ilm laseb lennata või mitte. Lennufirmad kasutavad kättesaadavat infot ja langetavad oma otsused, turvalisust esikohale seades. Miks peaks vulkaanituha puhul teistmoodi toimima?"

Bisignani kiitis õhuruumi avatuna hoidnud Prantsusmaad, kes kasutab varasemaid lennunduskogemusi tuhapilvede liikumise andmete tõlgendamisel ning piirnorme täpsustanud Suurbritanniat.

"Suurbritannia liigub lõpuks õiges suunas. Aga mida teevad teiste Euroopa riikide valitsused? Järgmine transpordiministrite kokkutulek on plaanitud 24. juuniks. Milline juht ootab kuu aega, et langetada kriisi kohta otsus? Lennuliiklusest sõltuvad Euroopa ärid ei saa kuu aega oodata," lisas Bisignani.

IATA pahameele taga on aprilli keskel Islandil asuv Eyjafjallajökulli vulkaani tagajärjel vallandunud lennunduskaos, mis peatas lende nii Euroopas, Ameerikas kui Aasias. Vulkaan on tänaseks pursanud enam kui kuu ega näita rahunemise märke. Kahjud seisakust ulatuvad miljarditesse kroonidesse.

IATA ühendab 230 lennufirmat, mis katavad 93% rahvusvahelistest regulaarlendudest.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018