IATA: miks peaks tuhka suhtuma muust ilmast erinevalt?

Islandi vulkaanituhast põhjustatud kriisi lahendamisele teravalt reageerinud Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA) leiab, et Euroopa lennunduse reeglid tuleks üle vaadata, et vähendada Islandi tuhapilvest tulenevaid häireid lennuliikluses.

"See probleem ei lahene lähiajal ise. Praegune Üle-Euroopaline süsteem, mille kohaselt õhuruume suletakse, ei tööta. Sisuliselt kasutame täna neljamõõtmelisel probleemil ikkagi ühemõõtmelisi andmeid ja tulemuseks on õhuruumide asjatu sulgemine," kommenteeris IATA juht Giovanni Bisignani. "Turvalisus on alati meie prioriteet, kuid me peame võtma vastu otsuseid, mis põhinevad faktidel mitte kinnitamata teoreetilistel mudelitel," ütles Bisignani. "Erinevad riigid on samade andmete põhjal langetanud erinevaid otsuseid."

Tema sõnul peaks on arenguruumi nii andmete täpsuses, otsustamisprotsessides ning probleemi kiires teadvustamises.

"Lennundus vajab vulkaanipursete puhul toimimiseks samasuguseid reegleid nagu igal teiselgi tõrkel. Iga päev otsustavad lennufirmad, kas ilm laseb lennata või mitte. Lennufirmad kasutavad kättesaadavat infot ja langetavad oma otsused, turvalisust esikohale seades. Miks peaks vulkaanituha puhul teistmoodi toimima?"

Bisignani kiitis õhuruumi avatuna hoidnud Prantsusmaad, kes kasutab varasemaid lennunduskogemusi tuhapilvede liikumise andmete tõlgendamisel ning piirnorme täpsustanud Suurbritanniat.

"Suurbritannia liigub lõpuks õiges suunas. Aga mida teevad teiste Euroopa riikide valitsused? Järgmine transpordiministrite kokkutulek on plaanitud 24. juuniks. Milline juht ootab kuu aega, et langetada kriisi kohta otsus? Lennuliiklusest sõltuvad Euroopa ärid ei saa kuu aega oodata," lisas Bisignani.

IATA pahameele taga on aprilli keskel Islandil asuv Eyjafjallajökulli vulkaani tagajärjel vallandunud lennunduskaos, mis peatas lende nii Euroopas, Ameerikas kui Aasias. Vulkaan on tänaseks pursanud enam kui kuu ega näita rahunemise märke. Kahjud seisakust ulatuvad miljarditesse kroonidesse.

IATA ühendab 230 lennufirmat, mis katavad 93% rahvusvahelistest regulaarlendudest.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,46 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,38 0
Hiina jüaan CNY 7,88 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,24 0
India ruupia INR 80,34 0
Indoneesia ruupia IDR 16844,53 0
Islandi kroon ISK 124,01 0
Jaapani jeen JPY 130,90 0
Kanada dollar CAD 1,54 0
LAV rand ZAR 15,74 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,54 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,18 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,95 0
Tšehhi kroon CZK 25,91 0
Türgi liir TRY 5,59 0
Ukraina grivna UAH 30,76 0
Ungari forint HUF 326,22 0
USA dollar USD 1,16 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0
Valgevene rubla BYN 2,32 0
Vene rubla RUB 74,01 0

Valdkonna töökuulutused