Autor: Siim Sultson • 14. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mootorikütuse liiter suvel vähemalt +1,5 kr?

Kui euroliidu majandusasjad saadakse korda, püsib mootorikütuse hind muutumatu. Kui aga euroliidu majandus jääb kiratsema ja euro nõrgeneb veelgi, kallineb kütuseliiter suvel vähemalt 1,5 krooni, teatab Kauppalehti.

Seega mõjutab euroliidu majanduse käekäik otseselt paaki voolava kütuse hinda.

Kütuse liitrihinda mõjutab ka aastaaeg. Tavaliselt on bensiin kallim suvel ja diisel on kallim talvel. Seega on suvel eriti kerkimisaltis just bensiin.

Neste Oili Soome äriteeninduse juhataja Arvo Ruotsalainen leidis, et euro tugevnemine ja toornafta kallinemine tasakaalustavad teineteist ning kütusehind peaks jääma endiseks. Kui Euroopa kriisipakett õnnestub, siis peakski tema veendumusel minema nii.

Siiski, möönis ta, kerib kütuseliiter tänavu suvel vaikselt 1,5 krooni kallimaks.

Teine, küll ebatõenäolisem, variant on, et kui euroala majandushädad kiirguvad mujalegi maailma, siis euro kurss jääb madalaks ja nafta hind vajub ka alla. Siis kütusehind hoopis odavneks.

Kuid hoopiski tõenäolisem on, et sellel suvel kütusehind kallineb üsna südilt. "Kütuseliitri hind kallineb siis julgelt üle 1,5 krooni, kui euro jääb püsima kursile alla 1,30 USA dollari, samas aga usk maailma majandusse kasvab," selgitas Ruotsalainen.  Usk maailma majanduse paranemisse kergitab toornafta hinda.... või hoiab vähemalt senisel tasemel.

Mootorikütuse hinnad on kerkinud terve kevade. Alates veebruarist hakkas toornafta hind kerkima ja dollar hakkas tugevnema. Niisamuti tõusid ka kütusehinnad jaemüügis.

Soomes saavutas 95-oktaanarvuga bensiiniliiter jaemüügis märtsi alguses keskmiselt 21,80 krooni taseme, edasi on hind püsinud sellest piirist nõks kõrgmal. Diislikütuse liitrihind aga keris sellel kevadel kesmiselt 18,70 krooni piirimaile.

Aprilli keskel oli Euroopa Liidus odavaim 95-oktaanarvuga bensiin Küprosel, kus see maksis 16,07 krooni. Kalleimat hindamaksid hollandalsed, belglased ja taanlased. Soome keskmine bensiiniliitrihind 22,62 krooni oli euroliidus kalliduselt neljas.

Eestis sai toona automaatjaamadest 95-bensiini kätte liitrihinnaga 17,80 krooni, mehitatud tanklatest hinnaga 18,05 krooni.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077