Tammis: Rail Baltica mõttetu

Hansabuss AS juhatuse liikme Neeme Tammise tõdemusel on reisirongindus Eesti ja Baltikumi raames vaid doteeringutest elav ning Rail Baltica lihtsalt kunstlik ja mõttetu.

Rongisõitu bussisõiduga pole suurt võimalik olemasoleval kujul võrrelda. Pealegi raha, mis reisirongiliikluse ülevalhoidmiseks kulub, on väga suur, nentis Tammis. "Kuid ausa konkurentsi nimel peaks siis ju bussiliiklust ka doteerima," viitas ta ebatervele konkurentsi võimalusele.

 Siiski leidis ta, et ega reisrongiliiklus ilma oluliste tõmbekeskusteta toimi. "Reisirongiliiklusel on perspektiivi seal, kus on suured tõmbekeskused. Tallinn, Riia ja Vilnius seda ju pole," sõnas ta. Seega polegi reisirongiliiklus Eestis ja Baltikumis ilma dotatsioonideta eluvõimeline.

Rail Baltica ja rongiliikluse edendamise loogika pärineb pigem euroliidu ühtsest katlast. Kui Euroopa suurtes keskustes on reisirongiliiklusel mõtet, siis siin Eestis ja Baltikumis see ei toimi. "Kui meil oleks suhe Venemaaga teisel tasandil, siis Tallinn-Peterburi ja Tallinn-Moskva rongiliinidel oleks perespektiivi," sõnas Tammis.

Kas Rail Baltical siis on mõtet?

"Eriti ei ole. Jah - see annab küll inimestele teise liikumisvõimaluse. Samas kui ronge toetada, tuleks ka busse toetada ja see rongliin ei tasu ennast lihtsalt ära. Rail Baltica ei ole täna mõttekas," tõi Tammis välja argumendid ja langetas otsuse.

Ka lennureisise on bussireis üldiselt soodsam, kuid suur ajakulu võib pikkadel vahemaadel muuta esimese eelised tühiseks. Samas näiteks tuhapilvede aegu oli bussisõit töökindel variant.

Bussi eelised tulevad hästi esile vahemaadel 400-500 kilomeetrit. Näiteks lennuki esialgu meelitavana tunduva sõidu kiiruse rikub ära vajadus minnaaegsasti lennujaama, siis registreerimine, siis taas ootamine, siis peale minemine, siis peale tegelikku sõitu maha tulemine ja pagasi ootamine jne - see kõik võtab oma aja. Lisaks loomulikult on hind kallim ka.

"Riiasse, kuhu on Tallinnast 325 kilomeetrit, on bussisõit igati soodsam. Vilniusse, kuhu on 600 kilomeetrit, võtab bussisõit 8 tundi ja lennukiga ühtekokku 3 tundi, on lennuki eelis väheoluline," arutles Tammis.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 -0.117641
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,98 -0.27994
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.453024
Hongkongi dollar HKD 9,55 -0.146333
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.044367
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.227001
India ruupia INR 78,03 -0.225054
Indoneesia ruupia IDR 16275,00 -0.385604
Islandi kroon ISK 125,50 -0.16228
Jaapani jeen JPY 135,24 -0.529586
Kanada dollar CAD 1,52 0.313838
LAV rand ZAR 14,94 0.596709
Lõuna-Korea vonn KRW 1303,40 -0.450622
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.617551
Mehhiko peeso MXN 22,74 -0.150154
Norra kroon NOK 9,61 0.139289
Poola slott PLN 4,17 0.278725
Rootsi kroon SEK 9,83 0.179238
Rubla RUB 69,26 0.135908
Rumeenia leu RON 4,66 0.105238
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.160791
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.103316
Šveitsi frank CHF 1,18 0.25648
Taani kroon DKK 7,44 -0.041365
Tai baht THB 38,95 -0.256081
Tšehhi kroon CZK 25,40 0.173528
Türgi liir TRY 4,66 0.924562
Ukraina grivna UAH 35,41 0.079139
Ungari forint HUF 309,20 0.282165
USA dollar USD 1,22 -0.138088
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.113346
Valgevene rubla BRL 3,91 -0.300636
Valgevene rubla BYN 24746,00 -0.165409

Valdkonna töökuulutused