Tammis: Rail Baltica mõttetu

Hansabuss AS juhatuse liikme Neeme Tammise tõdemusel on reisirongindus Eesti ja Baltikumi raames vaid doteeringutest elav ning Rail Baltica lihtsalt kunstlik ja mõttetu.

Rongisõitu bussisõiduga pole suurt võimalik olemasoleval kujul võrrelda. Pealegi raha, mis reisirongiliikluse ülevalhoidmiseks kulub, on väga suur, nentis Tammis. "Kuid ausa konkurentsi nimel peaks siis ju bussiliiklust ka doteerima," viitas ta ebatervele konkurentsi võimalusele.

 Siiski leidis ta, et ega reisrongiliiklus ilma oluliste tõmbekeskusteta toimi. "Reisirongiliiklusel on perspektiivi seal, kus on suured tõmbekeskused. Tallinn, Riia ja Vilnius seda ju pole," sõnas ta. Seega polegi reisirongiliiklus Eestis ja Baltikumis ilma dotatsioonideta eluvõimeline.

Rail Baltica ja rongiliikluse edendamise loogika pärineb pigem euroliidu ühtsest katlast. Kui Euroopa suurtes keskustes on reisirongiliiklusel mõtet, siis siin Eestis ja Baltikumis see ei toimi. "Kui meil oleks suhe Venemaaga teisel tasandil, siis Tallinn-Peterburi ja Tallinn-Moskva rongiliinidel oleks perespektiivi," sõnas Tammis.

Kas Rail Baltical siis on mõtet?

"Eriti ei ole. Jah - see annab küll inimestele teise liikumisvõimaluse. Samas kui ronge toetada, tuleks ka busse toetada ja see rongliin ei tasu ennast lihtsalt ära. Rail Baltica ei ole täna mõttekas," tõi Tammis välja argumendid ja langetas otsuse.

Ka lennureisise on bussireis üldiselt soodsam, kuid suur ajakulu võib pikkadel vahemaadel muuta esimese eelised tühiseks. Samas näiteks tuhapilvede aegu oli bussisõit töökindel variant.

Bussi eelised tulevad hästi esile vahemaadel 400-500 kilomeetrit. Näiteks lennuki esialgu meelitavana tunduva sõidu kiiruse rikub ära vajadus minnaaegsasti lennujaama, siis registreerimine, siis taas ootamine, siis peale minemine, siis peale tegelikku sõitu maha tulemine ja pagasi ootamine jne - see kõik võtab oma aja. Lisaks loomulikult on hind kallim ka.

"Riiasse, kuhu on Tallinnast 325 kilomeetrit, on bussisõit igati soodsam. Vilniusse, kuhu on 600 kilomeetrit, võtab bussisõit 8 tundi ja lennukiga ühtekokku 3 tundi, on lennuki eelis väheoluline," arutles Tammis.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.0193001
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.1281454
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,58 0.0877635
Hiina jüaan CNY 7,50 0.0333427
Hongkongi dollar HKD 9,25 0.0389404
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0284537
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0906575
India ruupia INR 80,13 0.033707
Indoneesia ruupia IDR 16651,50 0.0339424
Islandi kroon ISK 123,42 0
Jaapani jeen JPY 130,56 -0.0229727
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066243
LAV rand ZAR 14,81 0.0628408
Lõuna-Korea vonn KRW 1266,34 -0.0339446
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0342568
Mehhiko peeso MXN 23,30 0.0455233
Norra kroon NOK 9,49 -0.0537232
Poola slott PLN 4,28 0.0256781
Rootsi kroon SEK 10,23 -0.0166128
Rumeenia leu RON 4,62 0.0108127
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.034227
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.0085543
Taani kroon DKK 7,45 0.0120854
Tai baht THB 37,70 0.0966389
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0116868
Türgi liir TRY 5,58 1.51325
Ukraina grivna UAH 30,67 0.033916
Ungari forint HUF 317,73 0.0157391
USA dollar USD 1,18 -0.0424304
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 -0.094223
Valgevene rubla BYN 2,34 0.0341326
Vene rubla RUB 72,12 0.0083199

Valdkonna töökuulutused