Tammis: Rail Baltica mõttetu

Hansabuss AS juhatuse liikme Neeme Tammise tõdemusel on reisirongindus Eesti ja Baltikumi raames vaid doteeringutest elav ning Rail Baltica lihtsalt kunstlik ja mõttetu.

Rongisõitu bussisõiduga pole suurt võimalik olemasoleval kujul võrrelda. Pealegi raha, mis reisirongiliikluse ülevalhoidmiseks kulub, on väga suur, nentis Tammis. "Kuid ausa konkurentsi nimel peaks siis ju bussiliiklust ka doteerima," viitas ta ebatervele konkurentsi võimalusele.

 Siiski leidis ta, et ega reisrongiliiklus ilma oluliste tõmbekeskusteta toimi. "Reisirongiliiklusel on perspektiivi seal, kus on suured tõmbekeskused. Tallinn, Riia ja Vilnius seda ju pole," sõnas ta. Seega polegi reisirongiliiklus Eestis ja Baltikumis ilma dotatsioonideta eluvõimeline.

Rail Baltica ja rongiliikluse edendamise loogika pärineb pigem euroliidu ühtsest katlast. Kui Euroopa suurtes keskustes on reisirongiliiklusel mõtet, siis siin Eestis ja Baltikumis see ei toimi. "Kui meil oleks suhe Venemaaga teisel tasandil, siis Tallinn-Peterburi ja Tallinn-Moskva rongiliinidel oleks perespektiivi," sõnas Tammis.

Kas Rail Baltical siis on mõtet?

"Eriti ei ole. Jah - see annab küll inimestele teise liikumisvõimaluse. Samas kui ronge toetada, tuleks ka busse toetada ja see rongliin ei tasu ennast lihtsalt ära. Rail Baltica ei ole täna mõttekas," tõi Tammis välja argumendid ja langetas otsuse.

Ka lennureisise on bussireis üldiselt soodsam, kuid suur ajakulu võib pikkadel vahemaadel muuta esimese eelised tühiseks. Samas näiteks tuhapilvede aegu oli bussisõit töökindel variant.

Bussi eelised tulevad hästi esile vahemaadel 400-500 kilomeetrit. Näiteks lennuki esialgu meelitavana tunduva sõidu kiiruse rikub ära vajadus minnaaegsasti lennujaama, siis registreerimine, siis taas ootamine, siis peale minemine, siis peale tegelikku sõitu maha tulemine ja pagasi ootamine jne - see kõik võtab oma aja. Lisaks loomulikult on hind kallim ka.

"Riiasse, kuhu on Tallinnast 325 kilomeetrit, on bussisõit igati soodsam. Vilniusse, kuhu on 600 kilomeetrit, võtab bussisõit 8 tundi ja lennukiga ühtekokku 3 tundi, on lennuki eelis väheoluline," arutles Tammis.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.402612
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,82 0.472461
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.069215
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.130932
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.099913
Iisraeli seekel ILS 4,12 0.260537
India ruupia INR 76,49 0.111768
Indoneesia ruupia IDR 15911,00 -0.018851
Islandi kroon ISK 124,38 0.09174
Jaapani jeen JPY 133,75 0.345125
Kanada dollar CAD 1,49 0.176295
LAV rand ZAR 16,13 0.218021
Lõuna-Korea vonn KRW 1325,20 -0.180777
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.078311
Mehhiko peeso MXN 22,47 0.20427
Norra kroon NOK 9,40 -0.027547
Poola slott PLN 4,24 0.376153
Rootsi kroon SEK 9,64 0.042757
Rubla RUB 67,53 -0.127183
Rumeenia leu RON 4,60 0.065258
Singapuri dollar SGD 1,60 0.074981
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.231387
Šveitsi frank CHF 1,16 0.258357
Taani kroon DKK 7,44 -0.004433
Tai baht THB 39,03 0.12827
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.042866
Türgi liir TRY 4,37 0.119061
Ukraina grivna UAH 31,50 0.476178
Ungari forint HUF 308,46 0.110346
USA dollar USD 1,18 0.079154
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 0.659189
Valgevene rubla BRL 3,81 0.084117
Valgevene rubla BYN 22950,00 -0.851082

Valdkonna töökuulutused

AS PALMAKO otsib LOGISTIKAJUHTI

Palmako AS

13. november 2017

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017