Autor: Siim Sultson • 5. mai 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Euroliit andis Eesti raudteel töötajate pärast kohtusse 

Eile kaebas Euroopa Komisjon raudteetöötajate töötingimuste pärast Eesti kohtusse, teatab komisjon.

Euroopa Komisjon andis Euroopa Liidu Kohtusse neli liikmesriiki, sest nad ei ole teatanud siseriiklikest meetmetest, millega võetakse üle õigusakt töötingimuste kohta rahvusvahelises raudteesektoris (direktiiv 2005/47/EÜ).

Riiklikud meetmed peavad ette nägema miinimumstandardid töötingimuste, sõiduaja, vaheaegade ning igapäevaste ja -nädalaste puhkeaegade osas. Kõnealused riigid on Eesti, Itaalia, Luksemburg ja Portugal. 2009. aasta juunis saadeti neljale riigile viimane hoiatus (vt IP/09/1037).

ELi eeskirjad liikuvate töötajate töötingimuste kohta rahvusvahelises raudteetranspordis (direktiiv 2005/47/EÜ) kajastavad kokkulepet Euroopa ametiühingute ja tööandjate vahel.

Nende eesmärk on tagada rahuldavad tingimused piiriüleseid raudteeteenuseid osutavatele töötajatele. Liikmesriigid pidanuks raudteetöötajate töötingimusi käsitleva õigusakti üle võtma hiljemalt 27. juuliks 2008 pärast konsulteerimist sotsiaalpartneritega.

Rikkumismenetluse esimeses etapis saatis komisjon 1. oktoobril 2008 ametliku kirja 17 liikmesriigile, sest nad ei olnud võtnud vajalikke riiklikke meetmeid (st seadusi, määruseid ja haldusakte), et tagada vastavus ELi eeskirjadele. Peale selle ei olnud nad nimetatud meetmetest ettenähtud tähtaja jooksul teatanud.

25. juunil 2009 ei olnud üheksa riiki endiselt võtnud direktiiviga vastavuse tagamiseks vajalikke meetmeid ega nendest meetmetest teatanud. Seetõttu otsustas komisjon saata neile liikmesriikidele viimase hoiatuse (põhjendatud arvamus teavitamata jätmise tõttu).

Komisjon ei ole ikka veel saanud Eestilt, Itaalialt, Luksemburgilt ega Portugalilt nõutud kinnitust ELi eeskirjade rakendamise kohta. Sel põhjusel on ta otsustanud anda need riigid Euroopa Kohtusse

Rikkumismenetlus koosneb kolmest etapist. Esimeses etapis saab liikmesriik ametliku kirja, millele ta peab kahe kuu jooksul vastama. Kui ELi õigusaktide järgimiseks on vaja täiendavaid samme, saadab komisjon põhjendatud arvamuse, millele liikmesriik peab kahe kuu jooksul vastama. Kui rahuldavat vastust ei saada, võib komisjon suunata küsimuse arutamiseks Euroopa Kohtusse Luxembourgis. Peale selle võib komisjon nõuda, et kohus määraks liikmesriigile trahvi, kui see ei täida kohtu otsust.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077