Kui 2008. aastal veeti mööda Venemaa raudteeid 1,300 miljardit tonni kaupa, siis 2009. aastal 1,108 miljardit tonni ehk 15% vähem.
Tonnkilomeetrites toimus taandumine 11,8% ehk tasemelt 2,110 miljardit tasemele1,866 miljardit.
Seega vajus Venemaal raudtee kaubavedu 2005. aasta tasemele ja mass-pikkuse kategoorias koguni 2003. aasta tasemele.
Suurima taande tegi ehitusmaterjalide vedu, mis kahanes 2009. aastal, võrreldes 2008. aastaga 35%. Metallijäätmete vedu kahanes 32,6%. Väikseim langeja-kaubagrupp oli nafta ja naftatooted (-1,8%), teravilja- ja tervaviljasaaduste vedu (-6,1%), samuti raua- ja rauamaakide vedu (-6,7%).
Ehkki raudteevedudes on endiselt jäme ots riikliku Vene Raudtee käes, kahaneb selle osatähtsus üldises raudteeveos: 2008. aastal oli see 52%, 2009. aastal 32%. Põhiline osatähtsuse kahanemise põhjus oli firma tütarettevõttes Vedu Üks. 2010. aastal käivitatakse ka Vedu Kaks.
2009. aastal oli Venemaa rongikoosseisudest erasektori käes 37%, kogu raudteeinfrastruktuurist oli erasektori käes 44%. Ühtekokku on Venemaal rongikoosseisude omanikke 2 200. Kogu raudteeveeremi suuruseks hinnatakse üle miljoni ühiku.
2009. aastal kerkisisd Venemaal raudteeveo tariifid 10,6%.