Autor: Siim Sultson • 13. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Poolak: see asi nii ei jää

Eile Tallinna Halduskohtus taksopeatuste kinnistamise teemalises vaidluses linnaga kaotajaks jäänud MTÜ Eesti Taksojuhtide Liit on nördinud. Liidu esimees Lembit Poolak ei kavatse asja nii jätta ja osutab imelikele seikadele taksopeatuste ümbermängimisel.

"Kohtuotsus riivab paljude taksojuhtide õiglustunnet," põrutas Poolak. Tema selgitusel pole ju Tallinn veel kogu Eesti. Kui näiteks ühes väikelinnas, kus ongi vaid üks taksopeatus, antakse see vaid ühele firmale, siis on konkurents lakanud.

"Kohtuotsus kahjustab meie huve, kaalume edsikaebamist," tõdes Poolak. Taksojuhtide Liidul on aega kohtuotsusega süvitsi tutvumiseks ja edasikaebamiseks 30 päeva.

Poolak loodab, et tulevikus hakkab ikkagi toimima koostöö riigi ja kohaliku omavalitsuse vahel. "Riik peaks garanteerima, et taksojuhiloa omanik saaks teenust osutada ilma piiranguteta ja lisamaksudeta. Teisalt ei pea tekkima anarhhia, vaid toimiv süsteem," lisas ta.

Kuidas suhtute taksojuhtidesse, kes sõidavad justkui mitte ühetegi firmasse kuulumata ja justkui rendiautoga, kuid samas on nad taksoveo eeskirjast ka justkui priid?

"Ühelt poolt mõistan neid. Nad on ilma jäänud loast, aga tahavad ju ka süüa... Teiselt poolt peame tegelema nendega," kostis Poolak.

"Meil oleks vaja läbimõtestada kogu taksoteenuse seadusandlus. Riik peaks tagama taksojuhtidele õiguse osutada teenust turumajanduslikult, kuid reguleeritult. Tarbija tahab soodsat, ausat sõitu punktist A punkti B. Kuid olemasolev taksopeatuste kinnistamine teatud taksofirmadele seda ei taga," arutles ta.

Mis on selle taga?

"Kui teaksin seda, oleksin suutnud end kohtus paremini kaitsta. Kohus pole kõiki tõendeid piisavalt kaalunud," tuli vastus.

Kas kinnistatud taksopeatused on siis mõnede suurfirmade huvides?

"Absoluutselt! Näiteks hiljuti tuli ju Tallink Takso turule uute autodega. Tulika on jõudsalt uuendanud oma autoparki. Nende käes on taksopeatused strateegilistes kohtades. Hiljuti hakkas Tallink võtma osasid neist Tulikalt üle, näiteks Stockmanni esine.

Veelgi enam - Tallinna Sadamas D-terminalis pandi Tallink Takso meeleheaks isegi eskalaatorid käima teistpidi. Enne tõi reisijaid alla eskalaator, mis avaneb otse linna poole, kuid nüüd hoopis see, mis avaneb terminali küljele, täpselt Tallink Taksole kinnistatud peatusse. Seega strateegilised taksopeatused on väga olulised," selgitas Poolak olukorda.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077