Võrreldes eelmise aasta märtsiga, kukkus Tallinna Lennujaama kaubavedu 70,4%. Võrreldes selle aasta jaanuariga, 70,9% ja võrreldes sella aasta veebruariga, 70,2%.
Sakkovi seletusest ilmneb, et lennukubaveo kiskus alla kuivanud Venemaa transiit.
Mis juhtus, et viimastel kuudel umbes kümnendike kaupa kasvanud kaubavedu märtsis langes üle 70%-i? Suurim langeja on just lennukaup, postivedu on stabiilne.
"Suur osa Tallinna läbivast kaubast on seotud transiidiga Venemaale. Eesti teenusepakkujad turu aktiivsust oluliselt mõjutada ei saa ning sõltuvad nõudlusest sihtpunktis," nentis ta.
Kas kahanenud lennukaubaveo näitajate taga võib olla ka airBalticu aktiivne tegevus Riia Lennujaamas lennukaubaveo alal?
"Ei. Kaup Tallinna Lennujaamast konkureerivatesse lennujaamadesse suundunud ei ole," välistas Sakkov lätlaste mõju.
Reisijateveo osas on taane seevastu vähenenud: kas siin on põhjus avatud liinidel ja kevadisel aktiviseerumisel? Milles veel põhjus?
"Just selles ongi põhjus, samas uute liinide avamine on alles alanud ja sel suvel saab Tallinnast lennata rekordiliselt 32 sihtkohta. Järgnevad kuud toovad kasvu."