Venemaal vedajale teelõhkumise eest priske trahv

Nüüdsest peavad Venemaal raskevedude tegijad käima välja teekatte rikutud kilomeetri kohta uhkelt üle "Koidula", teatab Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). 

Autovedajad peavad Venemaal oma rahakotte kergendama. Teekatte kahjustamise eest kasseeritakse neilt 11 600 krooni 100 km kohta.

Autovedajad ei ole rahul transpordivahendite poolt maanteedele tekitatud kahjustuste kompenseerimise uue süsteemiga.

Vastavalt Vene Föderatsiooni valitsuse määrusele nr 934 ei ole tegemist mitte ainult maksete mitmekordse suurendamisega vaid ka toimepiiride laiendamisega: kompensatsiooni rakendatakse nüüd mitte ainult föderaalsetel vaid ka regionaalsetel trassidel.

Eriti on nördinud metsatööstuse esindajad: nende hinnangu alusel langeb enamik veoseid, mida veetakse standardsete “kamazidega”, maksimumi alla. Seega võib teatud perioodil nende vedude trahv ületada 11 600 krooni 100 km eest

 Vastavalt määrusele, tuleb koorma massi ületamise eest maksta trahvi 93,6 kuni 1 250 krooni 100 km kohta, kuid teljekoormuse ületamise eest on trahv 360,75 kuni 11 600 krooni. Just see koormusetasu tekitabki praegu kõige suuremat nördimust.

 “Meil ei ole võimalik arvutada teljekoormusi ise. Näiteks, kui me veame mingeid seadmeid, siis jaotub surve telgedele ebaühtlaslt,” räägib ZAO “Midlas” peadirektor Mihhail Klimov, “tulemuseks on see, et vastavad arvutused on täielikult kontrolliorganite võimuses. Niisugust kompensatsioonisüsteemi ei ole üheski välisriigis: kui mingid trahvid ongi olemas, siis arvutatakse need lähtuvalt ainult koorma raskusest. Seejuures on nad palju väiksemad, vaatama teede palju paremale kvaliteedile”.

 Erilise meelepaha kutsus see määrus esile metsatöötlejal – enamus metsakoormaid veetakse 9-tonnise teljekoormusega “kamazidega”. Kuni 90% -l Venemaa üldkasutatavatest trassidest on aga normiks 6 tonni, seega on siin 50%-line ületamine. Niisiis, iga 100 km veo puhul ajutiste piirangute perioodil seoses ebasoodsate looduslik-klimaatiliste tingimustega (reeglina on selleks aprill-mai – sõltuvalt regioonist) tuleb maksta trahvi lähtudes maksimaaltariifist, mis muudab kogu äri ebarentaabliks.

 “Tegelikult viidi meid üle tasuliste teede süsteemile,” ütles Loode metsatööstuse konföderatsiooni tegevdirektor Deniss Sokolov,” kuna nüüd ei õnnestu tasuta vedada praktiliselt ühtegi standardset koormat. Ka varem oli kompensatsioonide süsteem, kuid see laienes ainult föderaalsetele trassidele ja rakendati mittestandardsete mõõtmetega veoautodele, kuid nüüd langevad selle alla isegi autobussid.”

 Teised eksperdid märgivad ka seda, et antud kompenseerimise süsteem loob eeldusi korruptsiooni arenguks. Seejuures vedajad tunnistavad, et on nõus sellega, et teedele tekitatavat kahju tuleb kompenseerida, kuid kaebavad tariifide ebaadekvaatsuse üle.

 “Investeerimisprogrammide raames oleme uuendanud tehnikaparki, mis käesoleval ajal koosneb eelkõige masinatest kandevõimega kuni 60 tonni (veoautode suurim lubatud mass on umbes 40 tonni – RBK daily),” räägib GR grupi “Ilim” direktor Dmitri Tšuiko, ”Meile räägitakse pidevalt vajadusest moderniseerida, kulusid optimeerida, tõsta konkurentsivõimet ning see samm oli tehtud just selles suunas. Kuid nüüd selgub, et peale seda kui me oleme kalli tehnika ära ostnud, peame me seda rentaabluse säilitamiseks koormama vaid pooles mahus.”

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018