Autor: Siim Sultson • 1. aprill 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air: airBalticu piletihind jätkusuutmatu

Estonian Airi kommertsala asepresidendi Rauno Parrase sõnul on airBalticu eile avatud Tallinn-Tampere alla 300 kroonised piletid tühipaljas liinialustamise kampaania, millega lätlased kaugele ei jõua.

Eile suure pidulikkusega Tallinna Lennujaamas käivitatud Tallinn-Tampere liin, millega airBaltic lubas peale Eesti lennuturu hakata "päästma" ka Soome lennuturgu, pani Estonian Airi pigem õlgu kehitama.

Mida uut toob täna avatud lennuliin Estonian Airile? Kas tänane sündmus on Estonian Airile, Eesti lennuturule märgilise tähendusega?

"Tampere liini avamist Tallinnast ei saa küll märgilise tähendusega sündmuseks pidada, aga kindlasti on iga uue sihtkoha avamise näol tegemist positiivse arenguga Tallinna lennujaamas.

Mis puudutab konkurentsi, siis Euroopa Liidu piires on taevas avatud kõigile lendajatele, Tallinna lennujaamas tegutseb koos meiega 12 lennufirmat ja konkurentsisituatsioon on pidevas muutumises.

Oleme Eesti turul tegutsenud pea 20 aastat ja vastu võtnud kõik väljakutsed, mida turg eri aegadel meile pakkunud on. Estonian Air on ainus lennufirma, kelle põhihuviks on arendada Eesti avatust muu maailmaga ning meie pühendumus pakkuda reisijatele parimat teenust Eesti turul uute konkurentide lisandumisega ainult kasvab," selgitas Parras.

Kuidas suhtub Estonian Air airBalticu avaldustesse Estonian Airi aadressil ja eilsesse avaldusse avada Tallinn-Tampere lennuliin, millega "päästetakse" peale Eesti ka Soome lennuturgu ?

"Estonian Air tahab kõik oma ressursid panustada põhitegevusse, sealhulgas liinivõrgu arendamisse ning teenuse parendamisse. Seetõttu me airBalticuga sõnasõtta astuda ei soovi," kõlas tema vastus.

Kas Estonian Airi hinnangul on airBalticu pakutav Tallinn-Tampere piletihind 297 krooni (koos maksudega) jätkusuutlik?

"Ei ole jätkusuutlik, tegemist on tavalise liinialustamise kampaaniaga. Tallinna-Tampere suunal on lennujaamamaksud 155 krooni, seega jääb sellelt hinnatasemelt airBalticule kätte 142 krooni reisijalt.

Kui lennata selle hinnaga ka 100%-lise täitumusega, siis tähendab see tulu ühe reisi kohta ca 7100 krooni. Sellise tuluga lennu kohta väga kaugele ei lenda."

Kas Estonian Air ei karda, et airBalticu Tallinna jõulise tuleku tagajärjel võib Tallinna Lennujaam jääda sarnasesse suluseisu, nagu juhtus mõne aja eest Vilniusega?

"Estonian Air teeb kõik endast oleneva, et oma turuosa Tallinnas säilitada ja kasvatada. "Suluseisu" Vilniuses põhjustas kohaliku vedaja pankrot, Estonian Airil tegevuse lõpetamise plaane ei ole," välistas Parras allaandmise.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077