Paul: Konteinervedu tuleb saada intermodaalseks

Seminaril Logistikaseminar 2010 rõhutas PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul, et konteinerveod saavutavad parima efekti intermodaalse veo põhimõtet kasutades.

Maailmas pea igal aastal konteineriseerumine kasvab kümnetes protsendipunktides. Konteineritesse siirduvad kaubad, mis ajalooliselt ei ole seal konteineris olnud. "Kaks peamist põhjust, miks kasutatakse konteinereid, on. Esiteks kaup on kaitstud ümberlaadimise eest ja järgmine kord puututakse seda alles lahti pakkimisel.

Teine põhjus on see, et, kasutades standardsed transpordiühikut, on kaupade käitlemine ka standardne ja lihtsam. Kui kaup on ühesugustes kastides, siis on neid lihtne viia ühelt transpordiliigilt teisele," selgitas Paul.

See kõik toob kaasa kogukulude alanemise.

Kuid konteinerveod ei saa üle ega ümber raudteest. Standardiseertitud käsitlemisviis loob parima efekti, kui kasutada intermodaalset vedu. Nii saab konteinerites kaupa vedada väga pikkade vahemaade taha, kasutades kombineeritult mere- ja raudteetransporti.

Väidetavalt lähemal ajal Tallinna Sadama Muuga Sadama arvestuslik võimsus kasvab 3 miljoni TEU-ni ja Sillamäe Sadama võimsus tõuseb 2 miljoni TEU-ni. Mida see tähendab maismaavedude koormustele Eestis?

See tähendaks, et 10 000 konteinerit liiguks maanteel tööpäevadel aastas?

See tähendab, et me ei saa üle ega ümber konteinrervedude rongidest.

Kuhu suunas peame arenema ja milliseid võimsusi looma, selle kohta saame aimu USA-st. USA-s tänu globaliseerumisele on intermodaalsed transpordisüsteemid teinud läbi tohutu arengu. Siin saab näha, mismoodi käideldakse konteineritega kaupu sisemaa terminalides .

Reaalsus on meil see, et täna on tegelikult plokkrongil pidur peal, sest Venemaal tegelikult ei ole raudteeterminale, mis suudaks suuremas võimsuses raudteed teenindada.

Siin on meil mõttekoht. Konteinerid peavad hakkama siirduma raudteele ja peavad tekkima võimsad raudteeterminalid. Edaspidi Muuga ja Sillamäe sadamate areng saab toimida vaid koostöös Venemaa raudteeterminalide arenguga.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005203
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.025322
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.242787
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.005447
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.002419
India ruupia INR 75,32 -0.001858
Indoneesia ruupia IDR 15960,00 -0.006265
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,34 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.01785
LAV rand ZAR 15,40 -0.010389
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,00 0.046933
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.006256
Mehhiko peeso MXN 22,47 -0.006676
Norra kroon NOK 9,85 0.76842
Poola slott PLN 4,21 0.021395
Rootsi kroon SEK 10,01 0.728829
Rubla RUB 69,13 0.010126
Rumeenia leu RON 4,62 0.006489
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.580414
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.094431
Taani kroon DKK 7,44 -0.007119
Tai baht THB 38,20 -0.261096
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.015574
Türgi liir TRY 4,54 0
Ukraina grivna UAH 32,64 0.006128
Ungari forint HUF 314,15 -0.012731
USA dollar USD 1,17 -0.241976
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.013091
Valgevene rubla BRL 3,87 0.005165
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017