Paul: Konteinervedu tuleb saada intermodaalseks

Seminaril Logistikaseminar 2010 rõhutas PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul, et konteinerveod saavutavad parima efekti intermodaalse veo põhimõtet kasutades.

Maailmas pea igal aastal konteineriseerumine kasvab kümnetes protsendipunktides. Konteineritesse siirduvad kaubad, mis ajalooliselt ei ole seal konteineris olnud. "Kaks peamist põhjust, miks kasutatakse konteinereid, on. Esiteks kaup on kaitstud ümberlaadimise eest ja järgmine kord puututakse seda alles lahti pakkimisel.

Teine põhjus on see, et, kasutades standardsed transpordiühikut, on kaupade käitlemine ka standardne ja lihtsam. Kui kaup on ühesugustes kastides, siis on neid lihtne viia ühelt transpordiliigilt teisele," selgitas Paul.

See kõik toob kaasa kogukulude alanemise.

Kuid konteinerveod ei saa üle ega ümber raudteest. Standardiseertitud käsitlemisviis loob parima efekti, kui kasutada intermodaalset vedu. Nii saab konteinerites kaupa vedada väga pikkade vahemaade taha, kasutades kombineeritult mere- ja raudteetransporti.

Väidetavalt lähemal ajal Tallinna Sadama Muuga Sadama arvestuslik võimsus kasvab 3 miljoni TEU-ni ja Sillamäe Sadama võimsus tõuseb 2 miljoni TEU-ni. Mida see tähendab maismaavedude koormustele Eestis?

See tähendaks, et 10 000 konteinerit liiguks maanteel tööpäevadel aastas?

See tähendab, et me ei saa üle ega ümber konteinrervedude rongidest.

Kuhu suunas peame arenema ja milliseid võimsusi looma, selle kohta saame aimu USA-st. USA-s tänu globaliseerumisele on intermodaalsed transpordisüsteemid teinud läbi tohutu arengu. Siin saab näha, mismoodi käideldakse konteineritega kaupu sisemaa terminalides .

Reaalsus on meil see, et täna on tegelikult plokkrongil pidur peal, sest Venemaal tegelikult ei ole raudteeterminale, mis suudaks suuremas võimsuses raudteed teenindada.

Siin on meil mõttekoht. Konteinerid peavad hakkama siirduma raudteele ja peavad tekkima võimsad raudteeterminalid. Edaspidi Muuga ja Sillamäe sadamate areng saab toimida vaid koostöös Venemaa raudteeterminalide arenguga.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.2915637
Brasiilia reaal BRL 4,47 -0.0894035
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,26 0.0224907
Hiina jüaan CNY 7,82 0.0588717
Hongkongi dollar HKD 9,14 -0.1442528
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1096684
Iisraeli seekel ILS 4,23 -0.00945
India ruupia INR 79,88 0.1378947
Indoneesia ruupia IDR 16763,04 0.0889053
Islandi kroon ISK 124,21 0.0080515
Jaapani jeen JPY 131,39 -0.1595745
Kanada dollar CAD 1,53 -0.3316857
LAV rand ZAR 15,45 -0.0814838
Lõuna-Korea vonn KRW 1315,58 0.2117611
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.1378199
Mehhiko peeso MXN 22,01 -0.0622077
Norra kroon NOK 9,51 0.0378788
Poola slott PLN 4,31 0.2559926
Rootsi kroon SEK 10,32 0.1523488
Rumeenia leu RON 4,65 0.0667126
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.1382778
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1350135
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.2573119
Taani kroon DKK 7,45 -0.022809
Tai baht THB 38,75 -0.201385
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.007739
Türgi liir TRY 5,59 -0.1660388
Ukraina grivna UAH 30,60 -0.0098016
Ungari forint HUF 323,81 0.0865453
USA dollar USD 1,16 -0.1629642
Uus-Meremaa dollar NZD 1,71 -0.3782588
Valgevene rubla BYN 2,31 0.2603941
Vene rubla RUB 73,32 0.4402818

Valdkonna töökuulutused