Eesti tee on intermodaalsus

Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsiooni juhatuse esimees Raido Rebane unistab plokkrongist Moskvasse.

Mida intermodaalsus võiks tähendada Eesti firmadele?

Me peaksime vaatama intermodaalsust Eesti keskselt. Kui me ei mõtle suurelt, siis intermodaalsuse jaoks Eestis kohta ei ole. Mulle meeldib mõelda suurelt. Mäletan kuidas Illimar Paul (PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige) tõi näite Memphisest. Mäletan, et mõlesin, et see jääb meile kaugeks.

Aga kui me suudaksime siia Eestisse luua samasuguse distributsioonikeskuse, nagu Memphises on, siis Venemaaga kauplemisel tekiksid meil hoopis uued võimalused.

Ma olen väga pikalt mõelnud, kas me teeme globaalselt koostööd - kõik Eesti logistikafirmad - või me jääme üksi, nagu hundid. Viimasel juhul  hakkavad teised meie eest seda äri ajama.

Intermodaalsusest veel: omamoodi on mul hea meel, et keskkonnasõbralikkus on selline sõna, mis on tekitanud maailmas huvi intermodaalsuse vastu. Kui me vaatame efektiivsust ja turvalisust, siis siin on intermodaalsus omal kohal.

Miks veel annaksid intermodaalsed lahendused?

Kui räägime tuleviku perspektiividest, siis pean Eesti jaoks ülimalt tähtsaks seda, et me uuriks oma konkurentsi positsiooni. Skandinaavia riigid võiksid Eestit kasutada terminalina, viies kaupa Valgenesse, Türki ja mujale üle Musta mere.

Me peame lahti laskma end oma vanadest harjumustest. Me peame aru saama, et kui meil on autopark, siis see ei saa olla põhjus sellest kiivalt kinni hoidmiseks.

Kui me räägime Eestist ja intermodaalsusest, siis ma usun, et Eesti üks prillikivi peaks olema meie oma Eesti raudtee. Kui me selle toote tööle saaksime, siis meil on, mida maailmale pakkuda.

Plokkrong Venemaale, Moskvasse on see, mis täna paberi peal müües paneb silmad särama. Kuid see tuleb tööle saada ka tegelikkuses. Meie konkurendid ei maga. Näiteks soomlastel juba on mõnda aega olemas idee käivitada  plokkrong Soomest Moskvasse. Kuid Eesti võiks püüda teha see asi enne soomlasi ära.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2023523
Brasiilia reaal BRL 4,45 0.1057178
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 60,00 0.1067752
Hiina jüaan CNY 7,83 0.1061327
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.1057071
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.1057598
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0494618
India ruupia INR 80,70 0.1054421
Indoneesia ruupia IDR 16475,64 0.1054788
Islandi kroon ISK 138,63 -0.0072129
Jaapani jeen JPY 128,30 0.0311867
Kanada dollar CAD 1,52 0.191356
LAV rand ZAR 16,15 0.2905515
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,61 0.0562988
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1055342
Mehhiko peeso MXN 23,09 0.1731095
Norra kroon NOK 9,68 0.1748161
Poola slott PLN 4,29 0.0769625
Rootsi kroon SEK 10,30 0.0991562
Rumeenia leu RON 4,65 0.1768118
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1668378
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.2237887
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0887469
Taani kroon DKK 7,46 -0.0334919
Tai baht THB 37,39 0.1054773
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1238965
Türgi liir TRY 6,05 0.2635679
Ukraina grivna UAH 31,65 0.1053357
Ungari forint HUF 322,78 -0.0402589
USA dollar USD 1,14 0.1054296
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3203772
Valgevene rubla BYN 2,42 0.111538
Vene rubla RUB 75,58 0.0692425

Valdkonna töökuulutused