Eesti tee on intermodaalsus

Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsiooni juhatuse esimees Raido Rebane unistab plokkrongist Moskvasse.

Mida intermodaalsus võiks tähendada Eesti firmadele?

Me peaksime vaatama intermodaalsust Eesti keskselt. Kui me ei mõtle suurelt, siis intermodaalsuse jaoks Eestis kohta ei ole. Mulle meeldib mõelda suurelt. Mäletan kuidas Illimar Paul (PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige) tõi näite Memphisest. Mäletan, et mõlesin, et see jääb meile kaugeks.

Aga kui me suudaksime siia Eestisse luua samasuguse distributsioonikeskuse, nagu Memphises on, siis Venemaaga kauplemisel tekiksid meil hoopis uued võimalused.

Ma olen väga pikalt mõelnud, kas me teeme globaalselt koostööd - kõik Eesti logistikafirmad - või me jääme üksi, nagu hundid. Viimasel juhul  hakkavad teised meie eest seda äri ajama.

Intermodaalsusest veel: omamoodi on mul hea meel, et keskkonnasõbralikkus on selline sõna, mis on tekitanud maailmas huvi intermodaalsuse vastu. Kui me vaatame efektiivsust ja turvalisust, siis siin on intermodaalsus omal kohal.

Miks veel annaksid intermodaalsed lahendused?

Kui räägime tuleviku perspektiividest, siis pean Eesti jaoks ülimalt tähtsaks seda, et me uuriks oma konkurentsi positsiooni. Skandinaavia riigid võiksid Eestit kasutada terminalina, viies kaupa Valgenesse, Türki ja mujale üle Musta mere.

Me peame lahti laskma end oma vanadest harjumustest. Me peame aru saama, et kui meil on autopark, siis see ei saa olla põhjus sellest kiivalt kinni hoidmiseks.

Kui me räägime Eestist ja intermodaalsusest, siis ma usun, et Eesti üks prillikivi peaks olema meie oma Eesti raudtee. Kui me selle toote tööle saaksime, siis meil on, mida maailmale pakkuda.

Plokkrong Venemaale, Moskvasse on see, mis täna paberi peal müües paneb silmad särama. Kuid see tuleb tööle saada ka tegelikkuses. Meie konkurendid ei maga. Näiteks soomlastel juba on mõnda aega olemas idee käivitada  plokkrong Soomest Moskvasse. Kuid Eesti võiks püüda teha see asi enne soomlasi ära.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.0061916
Brasiilia reaal BRL 4,75 -0.1449945
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255663
Filipiinide peeso PHP 63,66 0.1069266
Hiina jüaan CNY 8,04 -0.1452388
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.1166124
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0228925
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0691546
India ruupia INR 85,26 0.4607046
Indoneesia ruupia IDR 17441,10 0.1855383
Islandi kroon ISK 129,22 -0.0154751
Jaapani jeen JPY 132,10 -0.1134216
Kanada dollar CAD 1,52 0.0593198
LAV rand ZAR 16,89 0.5931961
Lõuna-Korea vonn KRW 1314,30 0.4102588
Malaysia ringgit MYR 4,85 -0.0247402
Mehhiko peeso MXN 22,14 0.1220858
Norra kroon NOK 9,57 -0.0960906
Poola slott PLN 4,30 -0.0580585
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0551946
Rumeenia leu RON 4,65 0.0107492
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0311876
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.1001892
Šveitsi frank CHF 1,13 0.044401
Taani kroon DKK 7,46 -0.0160879
Tai baht THB 38,09 0.1019805
Tšehhi kroon CZK 25,58 -0.0078186
Türgi liir TRY 7,38 1.0332699
Ukraina grivna UAH 32,90 -0.144778
Ungari forint HUF 324,07 0.0246921
USA dollar USD 1,17 -0.1276813
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.0511654
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.2086743
Vene rubla RUB 77,85 -0.2796294

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018