Eesti tee on intermodaalsus

Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsiooni juhatuse esimees Raido Rebane unistab plokkrongist Moskvasse.

Mida intermodaalsus võiks tähendada Eesti firmadele?

Me peaksime vaatama intermodaalsust Eesti keskselt. Kui me ei mõtle suurelt, siis intermodaalsuse jaoks Eestis kohta ei ole. Mulle meeldib mõelda suurelt. Mäletan kuidas Illimar Paul (PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige) tõi näite Memphisest. Mäletan, et mõlesin, et see jääb meile kaugeks.

Aga kui me suudaksime siia Eestisse luua samasuguse distributsioonikeskuse, nagu Memphises on, siis Venemaaga kauplemisel tekiksid meil hoopis uued võimalused.

Ma olen väga pikalt mõelnud, kas me teeme globaalselt koostööd - kõik Eesti logistikafirmad - või me jääme üksi, nagu hundid. Viimasel juhul  hakkavad teised meie eest seda äri ajama.

Intermodaalsusest veel: omamoodi on mul hea meel, et keskkonnasõbralikkus on selline sõna, mis on tekitanud maailmas huvi intermodaalsuse vastu. Kui me vaatame efektiivsust ja turvalisust, siis siin on intermodaalsus omal kohal.

Miks veel annaksid intermodaalsed lahendused?

Kui räägime tuleviku perspektiividest, siis pean Eesti jaoks ülimalt tähtsaks seda, et me uuriks oma konkurentsi positsiooni. Skandinaavia riigid võiksid Eestit kasutada terminalina, viies kaupa Valgenesse, Türki ja mujale üle Musta mere.

Me peame lahti laskma end oma vanadest harjumustest. Me peame aru saama, et kui meil on autopark, siis see ei saa olla põhjus sellest kiivalt kinni hoidmiseks.

Kui me räägime Eestist ja intermodaalsusest, siis ma usun, et Eesti üks prillikivi peaks olema meie oma Eesti raudtee. Kui me selle toote tööle saaksime, siis meil on, mida maailmale pakkuda.

Plokkrong Venemaale, Moskvasse on see, mis täna paberi peal müües paneb silmad särama. Kuid see tuleb tööle saada ka tegelikkuses. Meie konkurendid ei maga. Näiteks soomlastel juba on mõnda aega olemas idee käivitada  plokkrong Soomest Moskvasse. Kuid Eesti võiks püüda teha see asi enne soomlasi ära.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.2212809
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.7762547
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0102297
Filipiinide peeso PHP 62,48 0.1603129
Hiina jüaan CNY 7,93 0.6420424
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.7080866
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0297631
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.2263724
India ruupia INR 80,57 0.2950146
Indoneesia ruupia IDR 16969,04 0.7391717
Islandi kroon ISK 124,40 0.3144908
Jaapani jeen JPY 130,71 -0.145149
Kanada dollar CAD 1,54 -0.4014244
LAV rand ZAR 15,71 -0.2121632
Lõuna-Korea vonn KRW 1321,37 0.0628531
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.6534704
Mehhiko peeso MXN 22,33 0.7088329
Norra kroon NOK 9,58 -0.0083476
Poola slott PLN 4,32 -0.4656846
Rootsi kroon SEK 10,37 -0.0308449
Rumeenia leu RON 4,65 0.0129063
Singapuri dollar SGD 1,60 0.1065563
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.2124329
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.0085992
Taani kroon DKK 7,45 -0.0241598
Tai baht THB 39,06 0.282921
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.2585675
Türgi liir TRY 5,62 0.6011701
Ukraina grivna UAH 30,98 0.7426314
Ungari forint HUF 325,16 -0.3249341
USA dollar USD 1,17 0.7217115
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.3304156
Valgevene rubla BYN 2,33 0.3011141
Vene rubla RUB 74,45 0.588151

Valdkonna töökuulutused