Autor: Siim Sultson • 17. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Air kaotas veerand reisijaist

Võrreldes 2008. aastaga kahanes Estonian Airi teenuseid kasutavate reisijate arv üle veerandi. Majanduslikult peaks firma sel aastal jõudma ometi nulli.

Kui 2008. aastal lendas Estonian Airiga Tallinna Lennujaama baasil regulaar- ja tellimuslendude arvestuses 750 963 reisijat, siis 2009. aastal 557 456 ehk 25,8% vähem.

Millest selline langus?

"Kõik algas majanduslangusest ja inimeste tarbimine langes. Siis enam mitte ei otsita odavamalt reisimise võimalusi, vaid välditakse reisimist," kostis Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parras.

"Sellest tulenevalt vähendasime istekohtade arvu 25%, optimeerisime oma tegevust," lisas ta.

Samas Parras selgitas, et juba näeb lennufirma teatud taastumist lähiperioodil. "Väga suurt tõusu lähikuudel me ei näe. Loodame, et äkki kaob ära arengu üles-alla hüplemine. Tagasihoidlikult sujuv kasv võiks tulla koos suvise graafikuga. Aasta lõpuks võiksime jõuda tasemele, mis oli 2009. aasta lõikes,... pluss mõni protsent," oli Parras vaoshoitult optimistlik.

Täielik kriisieelne taastumine peaks saabuma tema veendumusel 2011. aasta suvel.

Samas pidas ta turuarengutele positiivseks konkurentsi süvenemist, ka airBalticu teemaga seoses. "Oleme väga selgelt öelnud, et konkurents on kliendile hea. Üks võimalus klienti saada, on rõhuda näiliselt odavamale hinnale, teine võimalus on pakkuda lisaväärtusi. Meie läheme teist teed."

Parrase sõnul on Estonian Airi piletihind kallis näiliselt. "Et meie hinnad on tohutult kallid, see on näiline, kuna meie hindadesse pole midagi peidetud, meie hinnad on konkurentsivõimelised," rõhus ta läbipaistva hinnapoliitika tähtsusele.

Kuidas võiks Estonian Airil majanduslikult minna sellel aastal?

"Meie eesmärk on sellel aastal jõuda nulli," sõnas Parras.

Eelmise aasta kukkumise aegu tehtud struktuurimuutuste ja kulubaasi vähendamise tulemusel on lootust jõuda alanud aasta kasuminäitajas nulli. "Eesmärk on jõuda mustadesse numbritesse," lisas ta.

Samas avaldas Parras lootust, et ehk saaks ükskord omanike osas pilt selgeks, see mõjuks tervele firmale positiivselt.

Kui 2008. aastal oli lennufirma turuosa regulaar- ja tellimuslendude osas Tallinna Lennujaamas 45,9%, aasta varem oli see näitaja 45,7%. Seega toimus kasv 0,2 protsendipunkti võrra.

Selle aasta veebruaris lendas Estonian Airiga regulaar- ja tellimuslendudel 33 349 reisijat, aasta varem veebruaris 37 465 reisjat ehk toimus langus 11%. Kui 2009. aasta veebruaris oli lennufirma turuosa regulaar- ja tellimuslendude osas Tallinna Lennujaamas 40,9%, siis selle aasta veebruaris oli see 40,2% ehk 0,7 protsendipunkti võrra väiksem.

Selle aasta jaanuaris reisis Estonian Airiga regulaarlendudel ja tellimuslendudel 32 259 reisijat, aasta varem jaanuaris 37 702 reisjat ehk toimus langus 14,4%. Kui 2009. aasta jaanuaris oli lennufirma turuosa regulaar- ja tellimuslendude osas Tallinna Lennujaamas 38,0%, siis selle aasta jaanuaris oli see 36,8% ehk 1,4 protsendipunkti võrra väiksem.

2007. aastal teenis lennufirma kahjumit 52,01 miljonit krooni, 2008. aastal tuli kahjumiks 170,48 miljonit krooni. 2009. aasta näitaja on veel avaldamata.

 

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077