Eile teatas Eesti turule tügiv ja siinset lennufirmat "koostööle" kutsuv airBaltic, et Estonian Air olla jätnud Soome ja Rootsi
turud juba mitu aastat unarusse. "Selline suhtumine muudab aga küsitavaks, kas Estonian Airi omandamine annaks üldse airBalticule midagi," viibutas airBalticu asepresident Janis Vanags paljutähenduslikult sõrme.
Samas, olukorra päästmiseks, lubab lätlaste lennufirma lähinädalail avada mitu otselendu "Tallinnast Skandinaavia linnadesse".
Vastuseks kostis Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parrasl, et Rootsi ja muud lähiturud on Estonian Airile olulised ja nende liinide teenindamine kasumlik. „Lendame Rootsi suurte lennukitega ning teeme koostööd SASiga transiitlendude osas, pakkudes sellega klientidele olulist lisaväärtust,“ märkis ta.
Samuti on Estonian Air ühendanud Rootsiga ka teised Eesti lennujaamad, nagu Tartu, Kuressaare ja Pärnu.
„airBalticu huvist Estonian Airi aktsiate omandamiseks on viimasel ajal palju räägitud, kuid meie andmetel tõsiseid läbirääkimisi selles osas neil ühegi Estonian Airi aktsionäriga ei toimu. Seega jääb kõik ainult kuulujuttude tasemele, mida pole isegi mõtet kommenteerida,“ lausus Parras.
Parras nentis, et Estonian Air on korduvalt rõhutanud ja rõhutab veelgi, et mida rohkem eri värvides lennukeid Tallinnast õhku tõuseb seda parem. Sihtkohtade ja teenusepakkujate paljusus suurendab Eesti avatust ning on riigi transpordi- ja turismipoliitika huvides igati vajalik. Sellest võidavad nii kliendid kui teenusepakkujad.
Samas on ääretult oluline, et tegu oleks ausa ja läbipaistva konkurentsiga, toonitas ta.