Autor: Siim Sultson • 18. jaanuar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

airBaltic sai üleilmse muutumispreemia

Lõunanaabrite lennufirma airBaltic sai lennunduskuukirjalt Air Transport World® (ATW) preemia ATW Phoenix Award muutumise eest lihtliinist liinisüsteemiks, teatab lennufirma.

“airBaltic on teinud märgatavaid restruktureerimisi viimase kahe aasta jooksul, mis hõlmavad kõiki meie tegevusalasid nii ärilises kui tegevuslikus mõttes. Meil on hea meel, et meie saavutused on ära teeninud Air Transport Worldi toimetajate tunnustuse. Meie jaoks on lennunduse ATW Phoenix Award sama väärtuslik kui filmitegijaile Oscarid,” kommenteeris preemia saamist airBalticu tegevjuht ja president Bertolt Flick.

ATW peatoimetaja Perry Flint: “Phoenix Award loodi selleks, et tunnustada neid lennufirmasid, mis on läbi oluliste muutuste teinud ärilise taassünni. See kirjeldab ideaalselt airBalticut, mis muutis oma tegevusmudeli punktist-punkti asemel terveks võrgustikuks.”

Toimetajad kiitsid airBalticu edukat otsust muuta äristrateegiat punktist-punkti liikluse asemel Riias paikeneva sõlmega võrgustikuks ida ja lääne vahel. Sellest üleminekust alates on airBaltic näidanud paremaid majandustulemusi, näiteks 33% reisijatearvu kasvu kodujaamas aasta 2009 esimesel üheksal kuul.

 

"airBaltic reageeris kiirelt ja otsustavalt dramaatilisele majanduskriisile aastail 2008/2009, mis tabas erilise hoobiga just Lätit. Tänu uuele võrgustikmudeli loomisele on firma võimeline olnud tasa tegema punktist-punkti liikluse kaotusi ja saavutama ebaedu tingimustest hoolimata edu," ütles ATW peatoimetaja Perry Flint

"airBaltic vähendas edukalt kulusid, suurendades samas tulusid ning tehes täituvusrekordeid. See saavutati tänu ärimudeli uuendustele ja nende elluviimisele. Lennufirma lõi uue termini “hübriidmudel” ja kasutas uuenduslikke kommunikatsiooni- ja turundusmeetodeid, näiteks meediat, sisenedes uutele turgudele. Need muudatused on võimaldanud airBalticul säilitada head liikluskasvu ja positiivset rahavoogu ka praegusel langusajal ja loonud soodsa pinnase olukorra taastumisele. airBalticu kiire laienemise on taganud märkimisväärne tegevuse parandamine. Klientide kaebused vähenesid aastal 2009 kolmandiku, võrreldes aastaga 2008. Ärajäänud lendude arv langes 3,5 protsendipunkti ja airBaltic on tänu sellele Euroopa üks täpsusliidritest," märkisid ATW toimetajad.

Auhind antakse üle 1. veebruaril Swissotel Stamfordis Singapuris, ATW pidulikul galaõhtul. Rohkem infot airBalticu auhindade kohta leiate Air Transport Worldi veebruarinumbrist.

Air Transport World (www.ATWOnline.com) on juhtiv igakuine lennundusajakiri, mis kajastab lennufirmasid ning lennukitootmis- ning tugitööstusi puudutavat. Auhinnaprogramm loodi suurepärasuse tunnustamiseks aastal 1974. Kuigi algselt tagasihoidlik, on ATW Award viimaseil kümnendeil kogunud tähtsust ja arvestatavust ning saanud nii ihaldusväärseimaks tunnustuseks, mida üks lennundusega seotud firma või isik saada võib. ATW Awardi võitjad valib ATW ajakirja toimetajaskond pärast pikka arutlusportsessi. Nominendid selgitatakse välja ülemaailmsete toimetajate kaasabil, samuti võetakse arvesse seotud isikute ja asutuste soovitusi. ATW Phoenix Awardi on varem saanud näiteks sellised lennufirmad nagu Malaysia, Royal Jordanian, Korean, Air New Zealand ja Aer Lingus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077