Laondus kuulaku klienti

Vakants on  paljudes ladudes üle poole, kliendiportfell on kui päästerõngas, kliendiga tuleb laonduses suhestuda senisest enam.

"Laonduses valitseb täielik jääaeg!" tõdes PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul. keerulises olukorras nii importi ja kaubandust, kui ka transiiti teenindav laondus. "Idasuunalised transiidimahud on koos Venemaa tarbimisega kokku kuivanud."

Tagajärjena on laonduse suureks hädaks kõrge vakantsusemäär. Ehkki osadel firmadel on laod täis, on üldine olukord trööstitu. "Mulle on jäänud mulje, et ladudes on praegu keskmine vakantsus 50% kui mitte rohkem. Pooltühi ladu pole praegusel ajal midagi haruldast. Sajad tuhanded ruutmeetrid tühje laopindu ootavad kasutamist ainuüksi Tallinnas ja Harjumaal," tõdes ta.

Millised on edaspidised võimalused laonduses?

"Kel on tõesti hea äriplaan, see saab hakkama. Võtame näiteks Ameerikanurga Kaubandus- ja Logistikapargi äriprojekti, kuhu plaanitakse rajada 185 000 ruutmeetrit uut laopinda. Tõenäoliselt on arendajal olemas mingi Eesti-väline ankruklient, kes käivitab siin täiesti uudse ärimudeli" osutas Paul ühele võimalusele.

Kui ladude arendamine ja kinnisvara haldamine pole ettevõtte põhiäri, on kõige õigem laopinda rentida. Kapital on kinnisvarasse külmutamise asemel otstarbekam suunata  oma põhitegevusse ja käibesse. Kuna krediidi saamine on raskendatud, on peamiseks kapitali kaasamise võimaluseks ettevõtte sisemised reservid.

"Neil, kes enne kriisi hakkasid tööstuskinnisvara rentima ja suutsid sõlmida paindlikud rendilepingud, on praegune olukord võrreldes (pool)tühjade ladude omanikega suhteliselt hea. Mitteliikviidsetesse ladudesse buumi ajal tehtud investeeringud on aga tõsiseks taagaks. Seda põhjusel, et ladude alt ei ole täna võimalik raha kätte saada. Näiteks need, kes  ostsid turu tipus aktsiaid ja hoiavad neid, on nüüdseks kusagil 90% oma algse investeeringu väärtusest kaotanud, kuid 10% on neil siiski  alles. Tungiva vajaduse korral saab need aktsiad ka praegu rahaks vahetada, olgugi, et väga ebasoodsatel tingimustel. Samas neil, kes otsustasid investeerida oma lattu, mis toodab neile täna negatiivset rahavoogu, pole rahavajadusel oma kinnisvara kellelegi müüa," iseloomustas Paul olukorda.

Seega võib üpris julgelt prognoosida, et ka meie laonduse tulevik on rentimise ja teenuse sisseostmise päralt. Kriis on selle käitumisviisi omaksvõttu märkimisväärselt kiirendanud. Kui 15 aastat tagasi soovis  iga endast lugupidav Eesti ettevõte omada enda veoautosid, siis see tuhin läks lõplikult üle kusagil aastaks 2000. Praegu on toimumas analoogiline muutus suhtumises ladudesse.

Mida praegu siiski oma pooltühja laoga teha?

"See on tõsise mõtlemise koht, kus abiks klassikaline SWOT (tugevused-nõrkused-võimalused-ohud) analüüs: mis on laovaldaja/rentniku sisemised tugevus ja millised on turul leiduvad võimalused lao täituvuse kasvatamiseks," soovitab Paul.

"Nüüd tuleb kliendiga suhestuda enam, mõelda tema tegelikele vajadustele.Tuleb mõista, et ladu pole kliendi jaoks ainult riiulikoht. See on hädavajalik mingite protsesside teostamiseks. Soovitan liikuda oma klientidele sammu võrra lähemale ja õppida tundma neid protsesse, milleks kliendid ladu vajavad. See on esimene samm teekonnal, mis võib tõsise pühendumise korral tuua kaasa palju rohkem positiivset, kui ainult lao täitumise."

Kõige lootusetumas seisus olevateks pidas Paul ladusid, mis ehitati buumi ajal nö spekulatiivselt lihtsalt üles ja on ilma igasuguse kliendiportfellita.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018

KMV otsib VEOKORRALDAJAT Soome/Skandinaavia suunal

M-Partner HR OÜ

20. aprill 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018