Laondus kuulaku klienti

Vakants on  paljudes ladudes üle poole, kliendiportfell on kui päästerõngas, kliendiga tuleb laonduses suhestuda senisest enam.

"Laonduses valitseb täielik jääaeg!" tõdes PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul. keerulises olukorras nii importi ja kaubandust, kui ka transiiti teenindav laondus. "Idasuunalised transiidimahud on koos Venemaa tarbimisega kokku kuivanud."

Tagajärjena on laonduse suureks hädaks kõrge vakantsusemäär. Ehkki osadel firmadel on laod täis, on üldine olukord trööstitu. "Mulle on jäänud mulje, et ladudes on praegu keskmine vakantsus 50% kui mitte rohkem. Pooltühi ladu pole praegusel ajal midagi haruldast. Sajad tuhanded ruutmeetrid tühje laopindu ootavad kasutamist ainuüksi Tallinnas ja Harjumaal," tõdes ta.

Millised on edaspidised võimalused laonduses?

"Kel on tõesti hea äriplaan, see saab hakkama. Võtame näiteks Ameerikanurga Kaubandus- ja Logistikapargi äriprojekti, kuhu plaanitakse rajada 185 000 ruutmeetrit uut laopinda. Tõenäoliselt on arendajal olemas mingi Eesti-väline ankruklient, kes käivitab siin täiesti uudse ärimudeli" osutas Paul ühele võimalusele.

Kui ladude arendamine ja kinnisvara haldamine pole ettevõtte põhiäri, on kõige õigem laopinda rentida. Kapital on kinnisvarasse külmutamise asemel otstarbekam suunata  oma põhitegevusse ja käibesse. Kuna krediidi saamine on raskendatud, on peamiseks kapitali kaasamise võimaluseks ettevõtte sisemised reservid.

"Neil, kes enne kriisi hakkasid tööstuskinnisvara rentima ja suutsid sõlmida paindlikud rendilepingud, on praegune olukord võrreldes (pool)tühjade ladude omanikega suhteliselt hea. Mitteliikviidsetesse ladudesse buumi ajal tehtud investeeringud on aga tõsiseks taagaks. Seda põhjusel, et ladude alt ei ole täna võimalik raha kätte saada. Näiteks need, kes  ostsid turu tipus aktsiaid ja hoiavad neid, on nüüdseks kusagil 90% oma algse investeeringu väärtusest kaotanud, kuid 10% on neil siiski  alles. Tungiva vajaduse korral saab need aktsiad ka praegu rahaks vahetada, olgugi, et väga ebasoodsatel tingimustel. Samas neil, kes otsustasid investeerida oma lattu, mis toodab neile täna negatiivset rahavoogu, pole rahavajadusel oma kinnisvara kellelegi müüa," iseloomustas Paul olukorda.

Seega võib üpris julgelt prognoosida, et ka meie laonduse tulevik on rentimise ja teenuse sisseostmise päralt. Kriis on selle käitumisviisi omaksvõttu märkimisväärselt kiirendanud. Kui 15 aastat tagasi soovis  iga endast lugupidav Eesti ettevõte omada enda veoautosid, siis see tuhin läks lõplikult üle kusagil aastaks 2000. Praegu on toimumas analoogiline muutus suhtumises ladudesse.

Mida praegu siiski oma pooltühja laoga teha?

"See on tõsise mõtlemise koht, kus abiks klassikaline SWOT (tugevused-nõrkused-võimalused-ohud) analüüs: mis on laovaldaja/rentniku sisemised tugevus ja millised on turul leiduvad võimalused lao täituvuse kasvatamiseks," soovitab Paul.

"Nüüd tuleb kliendiga suhestuda enam, mõelda tema tegelikele vajadustele.Tuleb mõista, et ladu pole kliendi jaoks ainult riiulikoht. See on hädavajalik mingite protsesside teostamiseks. Soovitan liikuda oma klientidele sammu võrra lähemale ja õppida tundma neid protsesse, milleks kliendid ladu vajavad. See on esimene samm teekonnal, mis võib tõsise pühendumise korral tuua kaasa palju rohkem positiivset, kui ainult lao täitumise."

Kõige lootusetumas seisus olevateks pidas Paul ladusid, mis ehitati buumi ajal nö spekulatiivselt lihtsalt üles ja on ilma igasuguse kliendiportfellita.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.3018357
Brasiilia reaal BRL 4,79 -0.2459973
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051154
Filipiinide peeso PHP 63,71 -0.2192811
Hiina jüaan CNY 8,07 -0.1138797
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.2382118
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0915135
Iisraeli seekel ILS 4,21 -0.1541015
India ruupia INR 85,26 -0.3424818
Indoneesia ruupia IDR 17495,58 -0.3467102
Islandi kroon ISK 128,73 -0.0310631
Jaapani jeen JPY 132,59 -0.2932772
Kanada dollar CAD 1,52 -0.2426866
LAV rand ZAR 16,78 -0.6264766
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,78 -0.4487784
Malaysia ringgit MYR 4,86 -0.1499805
Mehhiko peeso MXN 22,32 -0.1471713
Norra kroon NOK 9,54 -0.3083484
Poola slott PLN 4,28 -0.1468805
Rootsi kroon SEK 10,37 -0.0241096
Rumeenia leu RON 4,66 0.0193282
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.2923431
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336022
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1144568
Taani kroon DKK 7,46 -0.058971
Tai baht THB 38,09 -0.1232367
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.03517
Türgi liir TRY 7,18 -1.0314538
Ukraina grivna UAH 33,04 0.1451775
Ungari forint HUF 323,55 -0.1881787
USA dollar USD 1,17 -0.2463682
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3051192
Valgevene rubla BYN 2,46 0.1870679
Vene rubla RUB 77,34 -0.1759211

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018