Tema seletusel on autovedajaile praegu suurimaks ohuks Hiina kaup. Et Venemaa tõkestas tee 57 miljardi krooni väärtusdes Hiina kaupade sisseveo, püüavad seda üle riigipiiri sisse smuugeldada tellijatest vene ärimehed. Sisseveokanalitena proovitakse muuseas Lätit, Leedut ja oht ei puudu siingi.
Sestap peavadki Eesti vedajad olema Lätis-Leedus ettevaatlikud, et hea veotasu eest võltstollilaost ja võltstöötajate abil ei võtaks midagi kahtlast peale, eriti kahtlane on nüüd Hiina kaup. "Kuid lõpuks teenib ju saaja Venemaal, mitte vedaja, kes jääbki vahele," osutas ta ohtlikule vedajate salakubandusse kiskumisele. Kuid samas tuleb ju meenutada, et Venemaal on korruptsioon suur.
Nii ongi ilmselt sellise skeemi kaudu sattunud Leedu vedajad augustis ja Läti vedajad nüüd Vene tollivõimude surve alla. "Eks lätlased on ka ise tunnistanud, et lasid end lõdvaks. Teisalt aga tuleks vahele võtta tellijad Venemaal. Seda salavedu, millelt on jäänud Vene riigile maksud laekumata dirigeerib ju Vene saaja. Kuid Vene võimudel on lihtsam võtta vahele vedajad ja näidata, et näe! asjaga tegeletakse....," avas Kuldkepp idapiiril toimuvat absurditeatrit.
Kas järgmisena võiks Vene tollivõimud asuda pitsitama Eesti vedajaid?
"Välistada ei saa. Kuid loodame Vene poole heatahtlikkusele. Meil on Vene tolliga normaalsed suhted.... niivõrd-kuivõrd. Ja Venemaa teab, et siiralt püüame piirata salakaubvavedu," lootis ta Idast paremat suhtumist.
Kuldkepi seletusel pole lõunanaabrid erinevalt eestlastest salakaubaveo takistamsie osas niipalju eeltööd teinud. "Salakaubveo osas on lätlased-leedulased olnud lõdvema püksikummiga," lisas ta.