Hiina kaup - vedaja kirstunael

"Eesti vedajale soovitan hoiduda Lätist ja Leedust koorma võtmisest, muidu lüükse ta tanki sisse," hoiatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp lõunas valitseva ohu eest.

Tema seletusel on autovedajaile praegu suurimaks ohuks Hiina kaup. Et Venemaa tõkestas tee 57 miljardi krooni väärtusdes Hiina kaupade sisseveo, püüavad seda üle riigipiiri sisse smuugeldada tellijatest vene ärimehed. Sisseveokanalitena proovitakse muuseas Lätit, Leedut ja oht ei puudu siingi.

Sestap peavadki Eesti vedajad olema Lätis-Leedus ettevaatlikud, et hea veotasu eest võltstollilaost ja võltstöötajate abil ei võtaks midagi kahtlast peale, eriti kahtlane on nüüd Hiina kaup. "Kuid lõpuks teenib ju saaja Venemaal, mitte vedaja, kes jääbki vahele," osutas ta ohtlikule vedajate salakubandusse kiskumisele. Kuid samas tuleb ju meenutada, et Venemaal on korruptsioon suur.

Nii ongi ilmselt sellise skeemi kaudu sattunud Leedu vedajad augustis ja Läti vedajad nüüd Vene tollivõimude surve alla. "Eks lätlased on ka ise tunnistanud, et lasid end lõdvaks. Teisalt aga tuleks vahele võtta tellijad Venemaal. Seda salavedu, millelt on jäänud Vene riigile maksud laekumata dirigeerib ju Vene saaja. Kuid Vene võimudel on lihtsam võtta vahele vedajad ja näidata, et näe! asjaga tegeletakse....," avas Kuldkepp idapiiril toimuvat absurditeatrit.

Kas järgmisena võiks Vene tollivõimud asuda pitsitama Eesti vedajaid?

"Välistada ei saa. Kuid loodame Vene poole heatahtlikkusele. Meil on Vene tolliga normaalsed suhted.... niivõrd-kuivõrd. Ja Venemaa teab, et siiralt püüame piirata salakaubvavedu," lootis ta Idast paremat suhtumist.

Kuldkepi seletusel pole lõunanaabrid erinevalt eestlastest salakaubaveo takistamsie osas niipalju eeltööd teinud. "Salakaubveo osas on lätlased-leedulased olnud lõdvema püksikummiga," lisas ta.

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused