Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.038373
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.1513987
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.1286743
Hiina jüaan CNY 7,86 0.151573
Hongkongi dollar HKD 8,85 0.1674227
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0282965
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.146543
India ruupia INR 82,09 0.1512767
Indoneesia ruupia IDR 16687,66 -0.1537692
Islandi kroon ISK 140,14 0.0071362
Jaapani jeen JPY 128,83 0.2724159
Kanada dollar CAD 1,50 0.0669344
LAV rand ZAR 16,29 -0.0693115
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,26 0.0853449
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0802992
Mehhiko peeso MXN 23,12 -0.0423754
Norra kroon NOK 9,59 -0.0031283
Poola slott PLN 4,29 -0.0046594
Rootsi kroon SEK 10,22 0.0430549
Rumeenia leu RON 4,66 0.0107409
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1284852
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.1264077
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1407707
Taani kroon DKK 7,46 0.0174274
Tai baht THB 37,20 0.05918
Tšehhi kroon CZK 25,92 -0.0308523
Türgi liir TRY 6,18 0.0129397
Ukraina grivna UAH 31,48 0.1504754
Ungari forint HUF 322,67 0.0154981
USA dollar USD 1,13 0.1505891
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0779283
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1327691
Vene rubla RUB 76,87 0.063392

Valdkonna töökuulutused