Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.006369
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0595948
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306921
Filipiinide peeso PHP 61,75 0.180075
Hiina jüaan CNY 7,50 0.2283867
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.0749055
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0596537
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.1265581
India ruupia INR 78,84 0.1308202
Indoneesia ruupia IDR 16301,52 1.1811016
Islandi kroon ISK 126,24 0.0396228
Jaapani jeen JPY 127,83 0.1253231
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0779221
LAV rand ZAR 15,79 0.0227988
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,11 -0.0763781
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0906618
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 0.0327637
Poola slott PLN 4,32 0.0162206
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0603324
Rumeenia leu RON 4,67 0.0149973
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1399847
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1128178
Taani kroon DKK 7,45 0.025504
Tai baht THB 38,08 0.3050483
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0464558
Türgi liir TRY 5,49 0.3196581
Ukraina grivna UAH 30,49 -0.0606357
Ungari forint HUF 323,90 0.1112691
USA dollar USD 1,16 -0.0605013
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2432657
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0604256
Vene rubla RUB 73,53 -0.0369782

Valdkonna töökuulutused