Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.0995892
Brasiilia reaal BRL 4,83 0.2282347
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 63,25 0.5564653
Hiina jüaan CNY 8,01 0.2752959
Hongkongi dollar HKD 9,17 0.1834702
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0134707
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.1147365
India ruupia INR 84,61 0.196573
Indoneesia ruupia IDR 17367,08 0.0623406
Islandi kroon ISK 128,81 -0.0310438
Jaapani jeen JPY 131,21 0.1297314
Kanada dollar CAD 1,51 0.1725168
LAV rand ZAR 16,94 -1.1110203
Lõuna-Korea vonn KRW 1310,38 0.4222643
Malaysia ringgit MYR 4,84 0.0393049
Mehhiko peeso MXN 21,91 -0.0264683
Norra kroon NOK 9,50 -0.1188011
Poola slott PLN 4,29 0.1143604
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0038648
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0193648
Singapuri dollar SGD 1,60 0.1314389
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0563126
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1328845
Taani kroon DKK 7,46 -0.02145
Tai baht THB 37,85 0.0732469
Tšehhi kroon CZK 25,53 0.1176332
Türgi liir TRY 7,25 -0.500782
Ukraina grivna UAH 32,78 0.1971476
Ungari forint HUF 323,48 0.1610107
USA dollar USD 1,17 0.1884853
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4535919
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.3066356
Vene rubla RUB 77,73 -0.1352843

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018