Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!