Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.167215
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,70 0.554123
Hiina jüaan CNY 7,81 0.429234
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.710008
Horvaatia kuna HRK 7,62 0.7894
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.598454
India ruupia INR 76,66 0.688899
Indoneesia ruupia IDR 15993,00 0.660876
Islandi kroon ISK 123,19 1.354286
Jaapani jeen JPY 131,52 -0.356101
Kanada dollar CAD 1,50 0.101321
LAV rand ZAR 16,34 -0.390262
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,40 0.257993
Malaysia ringgit MYR 4,86 0.030862
Mehhiko peeso MXN 22,06 0.06532
Norra kroon NOK 9,64 0.009025
Poola slott PLN 4,21 -0.175313
Rootsi kroon SEK 9,85 -0.431145
Rubla RUB 69,06 -0.528605
Rumeenia leu RON 4,65 0.114088
Singapuri dollar SGD 1,59 0.163552
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.071057
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.251767
Taani kroon DKK 7,44 0.008196
Tai baht THB 38,64 0.468018
Tšehhi kroon CZK 25,47 -0.07061
Türgi liir TRY 4,63 -0.35493
Ukraina grivna UAH 31,68 1.336229
Ungari forint HUF 313,09 -0.051077
USA dollar USD 1,18 0.716476
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.029091
Valgevene rubla BRL 3,81 -0.347685
Valgevene rubla BYN 23644,00 2.244324

Valdkonna töökuulutused