Soome meedia kolgib Tallinki

Liiga äge laienemine on viinud AS Tallink Grupi rahalistesse raskustesse, tõdeb Taloussanomat.

Miks on Tallink on ikkagi nii suurtes rahalistes raskustes, kui tema reisijate arv kasvab? Ilmselt on võlgu võetud nii palju raha, et seda ei jõuta korvata kasvava reisijate arvuga. Nõrk likviidsus on ajanud firma juhtkonna kiiretele tegudele.

Firma hädad on siiski põhjustatud ülemäärasest laienemisest. Kolme aasta eest liideti kontserniga soomlaste Silja Line. Lisaks hankis firma endale ka Superfast Ferry. Vähe sellest, siis hangiti endale ridamisi uusi laevu ja seda vaid laenurahadega. Augustis lõppenud arveldusaastal liideti firmaga ka luksuslikud Baltic Princess ja Baltic Queen, mis sõidavad Rootsi ja Eesti vahet.

Kõige krooniks hakati tegelema ka hotelliäriga. Tallinkil on Eestis neli hotelli. Kevadel kavatsetakse avada veel üks Riias.

Samuti on Tallinki teemat juba teist päeva kütmas Kauppalehti. Viimase veendumusel pole Tallinkil senise maksepraktika põhjal otsustades oma võlgadest vabanemiseks enne 20 aastat lootustki. Samas, kahjurõõmutseb Kauppalehti, ega siis pangad ole ka nõus nii pikkade maksetähtaegadega...

Kauppalehti analüüsiüsksus Balance Consulting hindas, et Tallinkil kuluks senise maksepraktika jätkudes ilma intressideta oma laenuvõlgade tasumiseks 9 aastat. Kui lisada ka intressid, siis ligi 18-19 aastat.

Arvestuses oletatakse, et ettevõtte laenude intress saab olla umbes 5%. Kuid siiski, tõdeb Kauppalehti, peab Tallink klaarima oma laenuvõlgu ikkagi 5-st suurema intressiprotsendiga.

Selle aasta augusti lõpus oli Tallinkil võlgu 18,5 miljardit krooni. Ettevõtte käive lõppenud arveldusaastal oli 12,4 miljardit krooni. Augustis lõppenud arveldusaastal oli Tallinki kahjum 127,92 miljonit krooni, ehkki reisijate hulk kasvas. Samas näiteks seiskas Tallink oma Rostocki liini kaheks kuuks Superfast VIII katkestab Rostocki sõidud jõulude aegu ja Superfast VII jaanuari alguses ning reiside uuesti algamise aeg on lahtine tänini.

Kauppalehti nendib, et Tallinki neto võlgnevustase on 175, samas hea tase oleks 100....

 

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.188676
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,02 -0.02811
Hiina jüaan CNY 7,83 0.579103
Hongkongi dollar HKD 9,65 0.383823
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.026869
Iisraeli seekel ILS 4,31 0.333185
India ruupia INR 80,14 0.63644
Indoneesia ruupia IDR 16881,00 0.854343
Islandi kroon ISK 124,13 0.326517
Jaapani jeen JPY 131,71 -0.506137
Kanada dollar CAD 1,57 0.47811
LAV rand ZAR 14,40 0.507359
Lõuna-Korea vonn KRW 1331,20 0.795032
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.782146
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.82994
Norra kroon NOK 9,69 0.201635
Poola slott PLN 4,18 0.146174
Rootsi kroon SEK 10,01 0.350453
Rubla RUB 69,74 -0.01577
Rumeenia leu RON 4,66 -0.079407
Singapuri dollar SGD 1,63 0.012297
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.048715
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.182067
Taani kroon DKK 7,45 0.002014
Tai baht THB 38,84 0.180551
Tšehhi kroon CZK 25,36 0.007887
Türgi liir TRY 4,67 0.26405
Ukraina grivna UAH 33,49 0.600099
Ungari forint HUF 313,12 0.211227
USA dollar USD 1,23 0.416829
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.041692
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.348198
Valgevene rubla BYN 24176,00 0.398671

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018