Kahjud aastaks 2010 on seega ligi poole väiksemad selle aasta kahjudest, mis on 113,3 miljardit krooni, tõdes IATA. 2009. aasta reisijate nõudluse langus 4,1% asendub 2010. aastaks kasvuga 4,5%, kuna lennunduse sektor hakkab toibuma.
IATA peadirektori Giovanni Bisignani sõnul hävitavad tuleval aastal kasvavad kütusehinnad tulusid. 2009. aastal langesid tulud 12%.
Septembris tehtud ennustuses ootas IATA 2010. aastaks kahjudeks 39,14 miljardit krooni. Aastaks 2010 ootab IATA nüüd kasumi tõusu 4,9% ehk tasemele 4,92 miljardit krooni, mis jääb 2008. aasta tipule, 5,51 miljardit krooni, siiski alla.
"Halvim on möödas," tõdes Bisignani. Näiteks kütusega mitteseotud kulud võivad tuleval aastal langeda 1,3%.
IATA, mis esindab 230 rahvusvahelist lennufirmat ehk 93% rahvusvahelisest lennuliiklusest, hinnangul moodustab kütus 26% 2010. aasta tegevuskuludest. Seda on kaks korda enam, kui aastatel 2001-2002. IATA ennustuste kohaselt toornafta barreli hind on aastaks 2010 772,5 krooni (75 dollarit). Sellel aastal on see keskmiselt 628,3 krooni (61 dollarit).