Autor: Siim Sultson • 2. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Raudtee: meil siin süüd pole

"Kes süüdi, seda ütleb kohtuotsus. Kuid rahvusvahelise eeskirja järgi vastutab veose eest lõpuks see, kelle asukohamaal vedamine toimub," selgitas ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Tõepoolest, AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) veose saatis vedajana Venemaale Eesti Raudtee (ER). Andsime selle piiril üle Vene Raudteele, täpsustas Glase. Seega peaks RERS esitama nõude ER-i vastu, viimane omakorda pöördub Vene Raudtee poole. "Minu mäletamist mööda käis see asi läbi ka Venemaa kohtutest, kus leiti, et tegemist on vääramatu jõuga," nentis ta.

Tema sõnul olid õnnetuses hukkasaanud vagunid kantud rahvusvahelisse registrisse ER-i kaudu. Seega ER on siin juhtumis vaid üks vaheosaline. "RERS oleks vabalt võinud oma kahjunõudega pöörduda ka Vene Raudtee poole, kuid paistab, et nii oli tal mugavam...," tõdes Glase. Tema seletusel on imelik, et kahju nõutakse osapoolelt, kellel polegi võimaluist kolmandat osapoolt mõjutada "Venemaal ju ei võetud kedagi vastutusele ja leiti, et tegemist on vääramatu jõug," nentis ta. "Rahvusvaheline kokkulepe annab õiguse meie kaudu kahju välja nõuda. Nüüd peabki proovima, kuidas see asi praktikas toimib."

"Kui jaanuaris teeb kohus Eesti Raudteele kahjuliku otsuse, tuleb meil võtta ette kohtukäik Vene Raudtee vastu, et oma kahju sealt kätte saada," lubas Glase.

 

 

Esmaspäeval oli Harju Maakohtu Kentmanni tänava kohtumajas taas arutlusel RERSi 18,4 miljoni kroonine hagi ERi vastu. Selles kohtuloos nõuab RERS  ER-lt 18 435 029,60 krooni Venemaal raudteeõnnetuse tagajärjel kasutuskõlbmatuks muutunud vagunite maksumuse hüvitamiseks. Üleeile kuulati istungil osapooled ära ja nüüd oodatakse lahendit 6. jaanuaril.

RERS leiab, et ER on talle võlgu 18,4 miljonit krooni vagunite eest, mis purunesid Venemaal neli aastat tagasi toimunud õnnetuses. Siis sõitis Zubtsov-Aristovo vahejaamas raudteelt maha kaubarong, mille tagajärjel kuulus AS Hansa Leasing Russia omandis ja hageja kasutuses olnud vaguneist mahakandmisele 12 vagunit, kolm vagunit vajasid remonti. Samuti kuulus RERSile kuuluvatest vagunitest 11 mahakandmisele ja üks vajas remonti.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077