Eesti Raudtee: meil siin süüd pole

"Kes süüdi, seda ütleb kohtuotsus. Kuid rahvusvahelise eeskirja järgi vastutab veose eest lõpuks see, kelle asukohamaal vedamine toimub," selgitas ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.

Tõepoolest, AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) veose saatis vedajana Venemaale Eesti Raudtee (ER). Andsime selle piiril üle Vene Raudteele, täpsustas Glase. Seega peaks RERS esitama nõude ER-i vastu, viimane omakorda pöördub Vene Raudtee poole. "Minu mäletamist mööda käis see asi läbi ka Venemaa kohtutest, kus leiti, et tegemist on vääramatu jõuga," nentis ta.

Tema sõnul olid õnnetuses hukkasaanud vagunid kantud rahvusvahelisse registrisse ER-i kaudu. Seega ER on siin juhtumis vaid üks vaheosaline. "RERS oleks vabalt võinud oma kahjunõudega pöörduda ka Vene Raudtee poole, kuid paistab, et nii oli tal mugavam...," tõdes Glase. Tema seletusel on imelik, et kahju nõutakse osapoolelt, kellel polegi võimaluist kolmandat osapoolt mõjutada "Venemaal ju ei võetud kedagi vastutusele ja leiti, et tegemist on vääramatu jõug," nentis ta. "Rahvusvaheline kokkulepe annab õiguse meie kaudu kahju välja nõuda. Nüüd peabki proovima, kuidas see asi praktikas toimib."

"Kui jaanuaris teeb kohus Eesti Raudteele kahjuliku otsuse, tuleb meil võtta ette kohtukäik Vene Raudtee vastu, et oma kahju sealt kätte saada," lubas Glase.

 

 

Esmaspäeval oli Harju Maakohtu Kentmanni tänava kohtumajas taas arutlusel RERSi 18,4 miljoni kroonine hagi ERi vastu. Selles kohtuloos nõuab RERS  ER-lt 18 435 029,60 krooni Venemaal raudteeõnnetuse tagajärjel kasutuskõlbmatuks muutunud vagunite maksumuse hüvitamiseks. Üleeile kuulati istungil osapooled ära ja nüüd oodatakse lahendit 6. jaanuaril.

RERS leiab, et ER on talle võlgu 18,4 miljonit krooni vagunite eest, mis purunesid Venemaal neli aastat tagasi toimunud õnnetuses. Siis sõitis Zubtsov-Aristovo vahejaamas raudteelt maha kaubarong, mille tagajärjel kuulus AS Hansa Leasing Russia omandis ja hageja kasutuses olnud vaguneist mahakandmisele 12 vagunit, kolm vagunit vajasid remonti. Samuti kuulus RERSile kuuluvatest vagunitest 11 mahakandmisele ja üks vajas remonti.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused