Tee koostööd või sure!

Kas logistikaturul taastub vana hea olukord niisama ja peatselt või tuleb suurte muutuste valguses õppida käituma teisiti. Sellel teemal annab nõu Balti Logistika AS Baltikumi arendusjuht Magnus Lepasalu

Logistikaturg on drastiliselt muutunud. Kuigi osad usuvad, et küll turg tagasi tuleb ja peagi jätkub kõik „vanaviisi“, siis mina nende arvamusega ei nõustu. Turg on edasi liikunud. Logistikaettevõtted ei saa samamoodi jätkata, midagi peab muutma.

Praegusel väljakutseterikkal ajal on ka positiivne külg – see paneb rohkem pingutama ja otsima uusi võimalusi. Võidavad need, kes liiguvad turuga kaasa ja kohanevad uute mängureeglitega.

Milline on hea logistikapartner?

Hea logistikapartner keskendub süviti kliendi vajadustesse, mõistab neid selgelt, ning pakub partnerlust, mida on raske asendada. Kliendid otsivad kvaliteeti ja usaldusväärsust, mitte ainult hinda nagu on üldlevinud arvamus. Kvaliteetse teenuse eest ollakse ka praegu nõus rohkem maksma.

Kui logistikapartner pakub kliendile ainult transporti punktist A punkti B, siis on raske välja tuua väärtust, mida see koostöö kliendile pakub. Sellise partnerluse korral võib tellija vedaja lihtsalt välja vahetada, kui konkurent pakub näiteks 3% soodsamat hinda.  Kui aga kliendile pakutakse erinevaid transpordiliike, ladustamis- ja lisaväärtusteenuseid, siis see koostöö loob kliendile oluliselt rohkem väärtust. Niinimetatud one-stop-shopping muutub ka logistikateenuse sisseostjate jaoks üha olulisemaks.

Paku kliendile rohkem väärtust

Kõik mõistavad, et praegu on kriitilise tähtsusega olemasolevate klientide hoidmine. Pidevalt tuleb otsida võimalusi, kuidas kliendi jaoks kasulikum partner olla. Logistikaettevõtted, kes on tugevad vaid ühes valdkonnas, peaksid leidma endale tugevad partnerid muudele suundadele, et üheskoos klientidele rohkem väärtust luua. Just nimelt – üheskoos. Eestlastele on omane hoida omaette ja ajada oma asja, aga nagu eespool märkisin, mängureeglid on muutunud. Pole mõtet omavahel konkureerida iga veo pärast, vaid pigem otsida võimalusi, kuidas üheskoos midagi ära teha.

Koostöö ei tähenda „lehmakauplemist”,  kus ühe võit tähendab teise kaotust.  Koostöö on võimalik vaid seal, kus osapoolte vahelised suhted põhinevad vastastikusel lugupidamisel ja võrdsel kasul.

Globaalses mõõtmes on hea näide sünergiast kahe juhtiva ja omavahel konkureeriva logistikakontserni UPS-i ja DHL-i koostöö Põhja-Ameerika turul. Kuna DHL ei saanud seal oma kullerteenust korralikult tööle ja kandis pidevalt suuri kahjumeid, siis otsustati hakata siselendude teenust sisse ostma UPS-i käest, kellega sõlmiti 10-aastane leping. UPS sai täiendava kaubamahu, DHL aga madalamad kulud ja usaldusväärse teenuse.

Turu suurus?

Meie koduturg – Eesti – on väga väike, isegi kui vaatame seda Baltikumi-mõõtmes on see väga väike. Mõne metropoli eeslinnades elab rohkem inimesi, kui kolmes Balti riigis kokku. Ometi käib selle väikse turu oluliselt kahanenud „logistikapiruka“ pärast armutu võitlus. See on suuresti tingitud sellest, et turuna käsitletaksegi ainult Eestit ja ei osata või ei soovita näha suurt pilti.

Peame vaatama piiri taha, sest kohalikul turul kõigile tööd ei jagu. Vaja on ära kasutada oma logistiliselt soodsat asukohta transiidi mõttes. Eesti logistikaettevõtted peaksid ühtse jõuna asuma konkureerima naaberriike läbivate kaubaahelatega. Kui meil õnnestuks saada enda kätte kasvõi üks protsent Aasiast Venemaale liikuvast kaubavoost, muutuks pilt meie logistikaturul kardinaalselt. Trumbid on meie käes – peame oskama neid üheskoos paremini ära kasutada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.298434
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,28 -0.34264
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.109929
Hongkongi dollar HKD 9,65 -0.035222
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 0.125055
India ruupia INR 79,93 -0.13656
Indoneesia ruupia IDR 16779,00 -0.113108
Islandi kroon ISK 124,02 -0.076543
Jaapani jeen JPY 132,87 0.347418
Kanada dollar CAD 1,56 0.005768
LAV rand ZAR 14,50 0.155457
Lõuna-Korea vonn KRW 1326,50 0.113207
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.089265
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.024263
Norra kroon NOK 9,68 0.065646
Poola slott PLN 4,15 -0.014462
Rootsi kroon SEK 9,99 0.011109
Rubla RUB 69,85 0.124715
Rumeenia leu RON 4,66 -0.05579
Singapuri dollar SGD 1,63 0.03072
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.02382
Šveitsi frank CHF 1,16 0.057148
Taani kroon DKK 7,45 -0.009667
Tai baht THB 38,87 -0.02572
Tšehhi kroon CZK 25,33 0
Türgi liir TRY 4,67 -0.307186
Ukraina grivna UAH 33,50 -0.037304
Ungari forint HUF 311,95 0.012824
USA dollar USD 1,23 -0.012158
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.087546
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.037374
Valgevene rubla BYN 24110,00 -0.037314

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018