Tee koostööd või sure!

Kas logistikaturul taastub vana hea olukord niisama ja peatselt või tuleb suurte muutuste valguses õppida käituma teisiti. Sellel teemal annab nõu Balti Logistika AS Baltikumi arendusjuht Magnus Lepasalu

Logistikaturg on drastiliselt muutunud. Kuigi osad usuvad, et küll turg tagasi tuleb ja peagi jätkub kõik „vanaviisi“, siis mina nende arvamusega ei nõustu. Turg on edasi liikunud. Logistikaettevõtted ei saa samamoodi jätkata, midagi peab muutma.

Praegusel väljakutseterikkal ajal on ka positiivne külg – see paneb rohkem pingutama ja otsima uusi võimalusi. Võidavad need, kes liiguvad turuga kaasa ja kohanevad uute mängureeglitega.

Milline on hea logistikapartner?

Hea logistikapartner keskendub süviti kliendi vajadustesse, mõistab neid selgelt, ning pakub partnerlust, mida on raske asendada. Kliendid otsivad kvaliteeti ja usaldusväärsust, mitte ainult hinda nagu on üldlevinud arvamus. Kvaliteetse teenuse eest ollakse ka praegu nõus rohkem maksma.

Kui logistikapartner pakub kliendile ainult transporti punktist A punkti B, siis on raske välja tuua väärtust, mida see koostöö kliendile pakub. Sellise partnerluse korral võib tellija vedaja lihtsalt välja vahetada, kui konkurent pakub näiteks 3% soodsamat hinda.  Kui aga kliendile pakutakse erinevaid transpordiliike, ladustamis- ja lisaväärtusteenuseid, siis see koostöö loob kliendile oluliselt rohkem väärtust. Niinimetatud one-stop-shopping muutub ka logistikateenuse sisseostjate jaoks üha olulisemaks.

Paku kliendile rohkem väärtust

Kõik mõistavad, et praegu on kriitilise tähtsusega olemasolevate klientide hoidmine. Pidevalt tuleb otsida võimalusi, kuidas kliendi jaoks kasulikum partner olla. Logistikaettevõtted, kes on tugevad vaid ühes valdkonnas, peaksid leidma endale tugevad partnerid muudele suundadele, et üheskoos klientidele rohkem väärtust luua. Just nimelt – üheskoos. Eestlastele on omane hoida omaette ja ajada oma asja, aga nagu eespool märkisin, mängureeglid on muutunud. Pole mõtet omavahel konkureerida iga veo pärast, vaid pigem otsida võimalusi, kuidas üheskoos midagi ära teha.

Koostöö ei tähenda „lehmakauplemist”,  kus ühe võit tähendab teise kaotust.  Koostöö on võimalik vaid seal, kus osapoolte vahelised suhted põhinevad vastastikusel lugupidamisel ja võrdsel kasul.

Globaalses mõõtmes on hea näide sünergiast kahe juhtiva ja omavahel konkureeriva logistikakontserni UPS-i ja DHL-i koostöö Põhja-Ameerika turul. Kuna DHL ei saanud seal oma kullerteenust korralikult tööle ja kandis pidevalt suuri kahjumeid, siis otsustati hakata siselendude teenust sisse ostma UPS-i käest, kellega sõlmiti 10-aastane leping. UPS sai täiendava kaubamahu, DHL aga madalamad kulud ja usaldusväärse teenuse.

Turu suurus?

Meie koduturg – Eesti – on väga väike, isegi kui vaatame seda Baltikumi-mõõtmes on see väga väike. Mõne metropoli eeslinnades elab rohkem inimesi, kui kolmes Balti riigis kokku. Ometi käib selle väikse turu oluliselt kahanenud „logistikapiruka“ pärast armutu võitlus. See on suuresti tingitud sellest, et turuna käsitletaksegi ainult Eestit ja ei osata või ei soovita näha suurt pilti.

Peame vaatama piiri taha, sest kohalikul turul kõigile tööd ei jagu. Vaja on ära kasutada oma logistiliselt soodsat asukohta transiidi mõttes. Eesti logistikaettevõtted peaksid ühtse jõuna asuma konkureerima naaberriike läbivate kaubaahelatega. Kui meil õnnestuks saada enda kätte kasvõi üks protsent Aasiast Venemaale liikuvast kaubavoost, muutuks pilt meie logistikaturul kardinaalselt. Trumbid on meie käes – peame oskama neid üheskoos paremini ära kasutada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1465995
Brasiilia reaal BRL 4,37 0.7026031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,68 -0.0680482
Hiina jüaan CNY 7,49 -0.2064107
Hongkongi dollar HKD 9,09 -0.1077456
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0419946
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.292495
India ruupia INR 78,80 -0.4421872
Indoneesia ruupia IDR 16125,15 -0.0690369
Islandi kroon ISK 126,23 1.3000562
Jaapani jeen JPY 127,81 0.2352757
Kanada dollar CAD 1,54 0.1624326
LAV rand ZAR 15,81 -0.7378707
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,42 -0.2237241
Malaysia ringgit MYR 4,64 -0.019407
Mehhiko peeso MXN 23,57 -0.8825966
Norra kroon NOK 9,46 -0.2657863
Poola slott PLN 4,32 0.0973913
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.2522606
Rumeenia leu RON 4,67 0.0750091
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0826919
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0682516
Šveitsi frank CHF 1,15 0.1215594
Taani kroon DKK 7,45 -0.0053677
Tai baht THB 38,02 0.2362402
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0038709
Türgi liir TRY 5,49 0.0036426
Ukraina grivna UAH 30,54 -0.2580392
Ungari forint HUF 323,71 0.462417
USA dollar USD 1,16 -0.0862813
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.5123012
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1421066
Vene rubla RUB 73,74 -0.2993575

Valdkonna töökuulutused