Jaotusvedude masinad Eestis all pool arvestust

Vedajad suhtuvad terminitesse „külmutus" ja „jahutus“ väga loominguliselt. Selle tulemusel tuuakse poodi kaup transpordivahendiga, mis rikub jämedalt toiduaineteveo eeskirju. Eurowest AS turundusjuht Ardi Sillaorg annab nõu, mis selle vastu ette võtta ja mida tähele panna.

Nii on meil tulnud kliendi soovil taaselustada tehnikat, mille kasutamine ei ole ainult toiduainete veo eeskirjade jäme rikkumine, vaid ka liikluseeskirjade uljas eiramine.

 Küsimus on suuresti kinni majanduslikus olukorras, kuid ka vedajate teadmatuses ja elementaarse matemaatika eiramine.

Ligi 80% kasutusel olevatest transpordivahenditest on suhteliselt päevinäinud ja ehitatud (üle)eelmise põlvkonna materjalidest. Veel viis aastat tagasi kasutati kõikjal isolatsioonimaterjalina polüuretaani, mis on hea termoisolaator, kuid mille isolatsiooniomadused vähenevad umbes 5% aastas.

 Seega peaks jahutusagregaat 10-aastase termofurgooni korral olema 50% võimsam, kui auto ehitamise hetkel sinna tõenäoliselt peale pandi. Kes julgeb ennustada, kui suur protsent meie jahutusvedudega tegelevast autopargist tegelikult nõuetele vastab?

On rõõmustav, et viimasel ajal on vedajad muutunud palju teadlikumaks, tundes üha enam huvi isolatsioonimaterjalide ja erinevate võimaluste vastu. Uued, suletud rakustruktuuriga,  polüstereenmaterjalid ei ole mitte ainult kerged ja head isolaatorid, vaid vastupidavad ka niiskusele, ning vesi ei ladestu, ega lisa autole kaalu.  Kõige selle tõttu teeb ka jahutusagregaat kordades vähem tööd temperatuuri saavutamiseks ja hoidmiseks. See kõik aga on oluline rahas mõõdetav kokkuhoid.

Sootuks teised suurused tulevad mängu autopargi uuendamisel, kus meie põhjanaabrite statistika näitab, et spetsiaalselt siia regiooni valmistatud pealisehitised kestavad julgelt 2-3 baasauto eluea, tehes transpordivahendid kokkuvõttes ligi 50%  odavamaks.

Mida tasub teada pealisehituse valikul:

Parima töövahendi valikul peab vedaja vastama kolmele küsimusele: mida, kuidas ja kuhu ta veab? 

Külmutatud kala, mänguasjade või ehitusmaterjalide vedamine nõuab erinevat lähenemist, millest sõltub otseselt ka töövahendi vastupidavus. Kas põrand on pidevalt niiske, on suur mehhaaniliste vigastuste oht või on kaup mõõtudega, mis eeldab laadimist küljelt. Kõik see teave vormib vedajale täpselt vajaliku furgooni.  

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1270971
Brasiilia reaal BRL 4,38 -0.0342247
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306748
Filipiinide peeso PHP 59,74 -0.0351394
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.1483623
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0821887
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.079948
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.0117374
India ruupia INR 81,34 -0.3820907
Indoneesia ruupia IDR 16449,39 -0.8571205
Islandi kroon ISK 140,02 0.0071423
Jaapani jeen JPY 128,95 0.1397841
Kanada dollar CAD 1,52 0.0263591
LAV rand ZAR 16,03 -0.0043668
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,63 -0.072795
Malaysia ringgit MYR 4,75 -0.105148
Mehhiko peeso MXN 22,85 0.1218347
Norra kroon NOK 9,74 0.0215588
Poola slott PLN 4,29 -0.0256273
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0580923
Rumeenia leu RON 4,65 0.0301147
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1090023
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0333333
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 -0.0107195
Tai baht THB 37,14 -0.2487228
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0154835
Türgi liir TRY 6,07 -0.0576378
Ukraina grivna UAH 31,59 -0.0351238
Ungari forint HUF 322,70 -0.0030988
USA dollar USD 1,14 -0.0087982
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0905305
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0415628
Vene rubla RUB 75,38 -0.0856254

Valdkonna töökuulutused