Jaotusvedude masinad Eestis all pool arvestust

Vedajad suhtuvad terminitesse „külmutus" ja „jahutus“ väga loominguliselt. Selle tulemusel tuuakse poodi kaup transpordivahendiga, mis rikub jämedalt toiduaineteveo eeskirju. Eurowest AS turundusjuht Ardi Sillaorg annab nõu, mis selle vastu ette võtta ja mida tähele panna.

Nii on meil tulnud kliendi soovil taaselustada tehnikat, mille kasutamine ei ole ainult toiduainete veo eeskirjade jäme rikkumine, vaid ka liikluseeskirjade uljas eiramine.

 Küsimus on suuresti kinni majanduslikus olukorras, kuid ka vedajate teadmatuses ja elementaarse matemaatika eiramine.

Ligi 80% kasutusel olevatest transpordivahenditest on suhteliselt päevinäinud ja ehitatud (üle)eelmise põlvkonna materjalidest. Veel viis aastat tagasi kasutati kõikjal isolatsioonimaterjalina polüuretaani, mis on hea termoisolaator, kuid mille isolatsiooniomadused vähenevad umbes 5% aastas.

 Seega peaks jahutusagregaat 10-aastase termofurgooni korral olema 50% võimsam, kui auto ehitamise hetkel sinna tõenäoliselt peale pandi. Kes julgeb ennustada, kui suur protsent meie jahutusvedudega tegelevast autopargist tegelikult nõuetele vastab?

On rõõmustav, et viimasel ajal on vedajad muutunud palju teadlikumaks, tundes üha enam huvi isolatsioonimaterjalide ja erinevate võimaluste vastu. Uued, suletud rakustruktuuriga,  polüstereenmaterjalid ei ole mitte ainult kerged ja head isolaatorid, vaid vastupidavad ka niiskusele, ning vesi ei ladestu, ega lisa autole kaalu.  Kõige selle tõttu teeb ka jahutusagregaat kordades vähem tööd temperatuuri saavutamiseks ja hoidmiseks. See kõik aga on oluline rahas mõõdetav kokkuhoid.

Sootuks teised suurused tulevad mängu autopargi uuendamisel, kus meie põhjanaabrite statistika näitab, et spetsiaalselt siia regiooni valmistatud pealisehitised kestavad julgelt 2-3 baasauto eluea, tehes transpordivahendid kokkuvõttes ligi 50%  odavamaks.

Mida tasub teada pealisehituse valikul:

Parima töövahendi valikul peab vedaja vastama kolmele küsimusele: mida, kuidas ja kuhu ta veab? 

Külmutatud kala, mänguasjade või ehitusmaterjalide vedamine nõuab erinevat lähenemist, millest sõltub otseselt ka töövahendi vastupidavus. Kas põrand on pidevalt niiske, on suur mehhaaniliste vigastuste oht või on kaup mõõtudega, mis eeldab laadimist küljelt. Kõik see teave vormib vedajale täpselt vajaliku furgooni.  

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.071888
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,85 0.364542
Hiina jüaan CNY 7,83 0.216328
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.318322
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.011988
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.043575
India ruupia INR 76,95 0.326611
Indoneesia ruupia IDR 16009,00 0.464386
Islandi kroon ISK 124,45 0.051453
Jaapani jeen JPY 133,23 0.075117
Kanada dollar CAD 1,48 0.514492
LAV rand ZAR 16,07 0.450577
Lõuna-Korea vonn KRW 1337,90 0.277319
Malaysia ringgit MYR 5,00 0.427839
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.314472
Norra kroon NOK 9,42 0.374086
Poola slott PLN 4,23 -0.002361
Rootsi kroon SEK 9,64 0.405402
Rubla RUB 67,86 0.27928
Rumeenia leu RON 4,60 0.233227
Singapuri dollar SGD 1,61 0.487743
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.789809
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.170259
Taani kroon DKK 7,44 -0.010746
Tai baht THB 39,22 0.409626
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.027219
Türgi liir TRY 4,34 0.006919
Ukraina grivna UAH 31,50 0.706551
Ungari forint HUF 307,82 -0.139497
USA dollar USD 1,18 0.408914
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 2.340512
Valgevene rubla BRL 3,75 0.425349
Valgevene rubla BYN 23197,00 0.402527

Valdkonna töökuulutused