Jaotusvedude masinad Eestis all pool arvestust

Vedajad suhtuvad terminitesse „külmutus" ja „jahutus“ väga loominguliselt. Selle tulemusel tuuakse poodi kaup transpordivahendiga, mis rikub jämedalt toiduaineteveo eeskirju. Eurowest AS turundusjuht Ardi Sillaorg annab nõu, mis selle vastu ette võtta ja mida tähele panna.

Nii on meil tulnud kliendi soovil taaselustada tehnikat, mille kasutamine ei ole ainult toiduainete veo eeskirjade jäme rikkumine, vaid ka liikluseeskirjade uljas eiramine.

 Küsimus on suuresti kinni majanduslikus olukorras, kuid ka vedajate teadmatuses ja elementaarse matemaatika eiramine.

Ligi 80% kasutusel olevatest transpordivahenditest on suhteliselt päevinäinud ja ehitatud (üle)eelmise põlvkonna materjalidest. Veel viis aastat tagasi kasutati kõikjal isolatsioonimaterjalina polüuretaani, mis on hea termoisolaator, kuid mille isolatsiooniomadused vähenevad umbes 5% aastas.

 Seega peaks jahutusagregaat 10-aastase termofurgooni korral olema 50% võimsam, kui auto ehitamise hetkel sinna tõenäoliselt peale pandi. Kes julgeb ennustada, kui suur protsent meie jahutusvedudega tegelevast autopargist tegelikult nõuetele vastab?

On rõõmustav, et viimasel ajal on vedajad muutunud palju teadlikumaks, tundes üha enam huvi isolatsioonimaterjalide ja erinevate võimaluste vastu. Uued, suletud rakustruktuuriga,  polüstereenmaterjalid ei ole mitte ainult kerged ja head isolaatorid, vaid vastupidavad ka niiskusele, ning vesi ei ladestu, ega lisa autole kaalu.  Kõige selle tõttu teeb ka jahutusagregaat kordades vähem tööd temperatuuri saavutamiseks ja hoidmiseks. See kõik aga on oluline rahas mõõdetav kokkuhoid.

Sootuks teised suurused tulevad mängu autopargi uuendamisel, kus meie põhjanaabrite statistika näitab, et spetsiaalselt siia regiooni valmistatud pealisehitised kestavad julgelt 2-3 baasauto eluea, tehes transpordivahendid kokkuvõttes ligi 50%  odavamaks.

Mida tasub teada pealisehituse valikul:

Parima töövahendi valikul peab vedaja vastama kolmele küsimusele: mida, kuidas ja kuhu ta veab? 

Külmutatud kala, mänguasjade või ehitusmaterjalide vedamine nõuab erinevat lähenemist, millest sõltub otseselt ka töövahendi vastupidavus. Kas põrand on pidevalt niiske, on suur mehhaaniliste vigastuste oht või on kaup mõõtudega, mis eeldab laadimist küljelt. Kõik see teave vormib vedajale täpselt vajaliku furgooni.  

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005194
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,91 0.203929
Hiina jüaan CNY 7,89 -0.072189
Hongkongi dollar HKD 9,60 0.040639
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.008073
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.026368
India ruupia INR 78,26 0.414575
Indoneesia ruupia IDR 16362,00 0
Islandi kroon ISK 125,62 0.257787
Jaapani jeen JPY 135,97 0.280266
Kanada dollar CAD 1,52 0.019027
LAV rand ZAR 15,13 0.26034
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,90 -0.015348
Malaysia ringgit MYR 4,86 0.051512
Mehhiko peeso MXN 23,13 0.002161
Norra kroon NOK 9,66 -0.0482
Poola slott PLN 4,17 0.045556
Rootsi kroon SEK 9,83 0.000915
Rubla RUB 69,08 -0.072328
Rumeenia leu RON 4,64 0.045257
Singapuri dollar SGD 1,62 0.030839
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011245
Šveitsi frank CHF 1,18 0.092294
Taani kroon DKK 7,45 0.001073
Tai baht THB 39,17 0.051085
Tšehhi kroon CZK 25,53 0
Türgi liir TRY 4,69 0.508136
Ukraina grivna UAH 35,18 0.025302
Ungari forint HUF 308,83 0.016192
USA dollar USD 1,23 0.033432
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.205892
Valgevene rubla BRL 3,95 0.038012
Valgevene rubla BYN 24846,00 0.024154

Valdkonna töökuulutused