Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik

"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.

"Näiteks tööliste vedude tellijad ei tahtnud teenuse eest maksta, üks neist on Üksik Rüütel," osutas Penu ühele võlgnikule. Mitmed teised võlgnikud olla üldse lakanud olemast.

Lisaks oli oma osa Mauman Reiside pankrotti minekul ka Harju ühistranspordikeskusel. "Nende poliitika ongi bussidega väikevedajate välja suretamine: mulle pandi oma bussid ette sõitma, kuid minul endal ei lubatud aegu muuta," oli Penu tagantjärele nördinud.

Nii olevat Sauel kõik sõitnud tasuta, kuid Maumanile jäi üla võimalus vaid tasu eest sõite teha. "No ja kes siis enam tuli raha eest sõitma. Omavalitsus ütles, et kui ei saa hakkama, võetakse uus... kuid nüüd on ka uus tegija lahkunud," selgitas ta.

"Bussidega väikevedajatel on Eestis olukord nii, et karju appi...," iseloomustas ta bussiveonduse turgu.

"Võid vedada põhku, inimesi või sõnnikut  - ikka makstakse sulle 18-19 krooni kilomeetrist," pidas Penu riigi bussiveonduse poliitikat imelikuks.

Kui ühelt poolt räägib riik kokkuhoiust, siis samas tehakse vedusid üsna loogikavabalt ja raiskajalikult, seletas ta.

"Näiteks 2000 elanikuga Kiilisse sõidab Harju ühistranspordikeskus päevas 42 aega, aga mina katsin selle edukalt päevas 30 ajaga," imestas ta. Samas näiteks 4000 elanikuga Sakusse teeb riik vaid 5 sõitu päevas, ülejäänud on kommertsliinid.

"Vaatame edasi - eks elu tuleb sees hoida," lootis Penu peale Maumani lõppu paremaid aegu.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused