Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik

"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.

"Näiteks tööliste vedude tellijad ei tahtnud teenuse eest maksta, üks neist on Üksik Rüütel," osutas Penu ühele võlgnikule. Mitmed teised võlgnikud olla üldse lakanud olemast.

Lisaks oli oma osa Mauman Reiside pankrotti minekul ka Harju ühistranspordikeskusel. "Nende poliitika ongi bussidega väikevedajate välja suretamine: mulle pandi oma bussid ette sõitma, kuid minul endal ei lubatud aegu muuta," oli Penu tagantjärele nördinud.

Nii olevat Sauel kõik sõitnud tasuta, kuid Maumanile jäi üla võimalus vaid tasu eest sõite teha. "No ja kes siis enam tuli raha eest sõitma. Omavalitsus ütles, et kui ei saa hakkama, võetakse uus... kuid nüüd on ka uus tegija lahkunud," selgitas ta.

"Bussidega väikevedajatel on Eestis olukord nii, et karju appi...," iseloomustas ta bussiveonduse turgu.

"Võid vedada põhku, inimesi või sõnnikut  - ikka makstakse sulle 18-19 krooni kilomeetrist," pidas Penu riigi bussiveonduse poliitikat imelikuks.

Kui ühelt poolt räägib riik kokkuhoiust, siis samas tehakse vedusid üsna loogikavabalt ja raiskajalikult, seletas ta.

"Näiteks 2000 elanikuga Kiilisse sõidab Harju ühistranspordikeskus päevas 42 aega, aga mina katsin selle edukalt päevas 30 ajaga," imestas ta. Samas näiteks 4000 elanikuga Sakusse teeb riik vaid 5 sõitu päevas, ülejäänud on kommertsliinid.

"Vaatame edasi - eks elu tuleb sees hoida," lootis Penu peale Maumani lõppu paremaid aegu.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.7399443
Brasiilia reaal BRL 4,43 -0.2857271
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.056243
Filipiinide peeso PHP 60,63 0.7628133
Hiina jüaan CNY 7,87 0.5145425
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.6247819
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0445242
Iisraeli seekel ILS 4,28 0.320813
India ruupia INR 80,26 0.0498629
Indoneesia ruupia IDR 16489,10 0.1295257
Islandi kroon ISK 138,38 -0.3169572
Jaapani jeen JPY 128,14 0.2503521
Kanada dollar CAD 1,53 0.3465185
LAV rand ZAR 16,17 -0.7555995
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,42 0.1226706
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.5945353
Mehhiko peeso MXN 22,87 0.2784343
Norra kroon NOK 9,89 -0.2843688
Poola slott PLN 4,28 -0.0770164
Rootsi kroon SEK 10,35 0.4173663
Rumeenia leu RON 4,66 0.3641535
Singapuri dollar SGD 1,56 0.469001
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.4564177
Šveitsi frank CHF 1,13 0.4788932
Taani kroon DKK 7,47 -0.0214265
Tai baht THB 37,36 0.5763045
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.0388576
Türgi liir TRY 6,02 -0.8090562
Ukraina grivna UAH 31,56 -0.0332636
Ungari forint HUF 322,21 0.0683251
USA dollar USD 1,14 0.5369246
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.4883048
Valgevene rubla BYN 2,43 0.6381832
Vene rubla RUB 77,23 0.8455398

Valdkonna töökuulutused