Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik

"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.

"Näiteks tööliste vedude tellijad ei tahtnud teenuse eest maksta, üks neist on Üksik Rüütel," osutas Penu ühele võlgnikule. Mitmed teised võlgnikud olla üldse lakanud olemast.

Lisaks oli oma osa Mauman Reiside pankrotti minekul ka Harju ühistranspordikeskusel. "Nende poliitika ongi bussidega väikevedajate välja suretamine: mulle pandi oma bussid ette sõitma, kuid minul endal ei lubatud aegu muuta," oli Penu tagantjärele nördinud.

Nii olevat Sauel kõik sõitnud tasuta, kuid Maumanile jäi üla võimalus vaid tasu eest sõite teha. "No ja kes siis enam tuli raha eest sõitma. Omavalitsus ütles, et kui ei saa hakkama, võetakse uus... kuid nüüd on ka uus tegija lahkunud," selgitas ta.

"Bussidega väikevedajatel on Eestis olukord nii, et karju appi...," iseloomustas ta bussiveonduse turgu.

"Võid vedada põhku, inimesi või sõnnikut  - ikka makstakse sulle 18-19 krooni kilomeetrist," pidas Penu riigi bussiveonduse poliitikat imelikuks.

Kui ühelt poolt räägib riik kokkuhoiust, siis samas tehakse vedusid üsna loogikavabalt ja raiskajalikult, seletas ta.

"Näiteks 2000 elanikuga Kiilisse sõidab Harju ühistranspordikeskus päevas 42 aega, aga mina katsin selle edukalt päevas 30 ajaga," imestas ta. Samas näiteks 4000 elanikuga Sakusse teeb riik vaid 5 sõitu päevas, ülejäänud on kommertsliinid.

"Vaatame edasi - eks elu tuleb sees hoida," lootis Penu peale Maumani lõppu paremaid aegu.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005203
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.025322
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.012875
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.005447
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.002419
India ruupia INR 75,32 -0.001858
Indoneesia ruupia IDR 15960,00 -0.006265
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,34 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.01785
LAV rand ZAR 15,40 -0.010389
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,00 0.046933
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.006256
Mehhiko peeso MXN 22,47 -0.006676
Norra kroon NOK 9,85 0.00071
Poola slott PLN 4,21 0.021395
Rootsi kroon SEK 10,01 0.160336
Rubla RUB 69,13 0.010126
Rumeenia leu RON 4,62 0.006489
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.002267
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.039511
Taani kroon DKK 7,44 -0.002417
Tai baht THB 38,20 -0.026171
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.015574
Türgi liir TRY 4,54 0
Ukraina grivna UAH 32,64 0.006128
Ungari forint HUF 314,15 -0.012731
USA dollar USD 1,17 -0.017019
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.013091
Valgevene rubla BRL 3,87 0.005165
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017